Laat ik eerst even duidelijk maken dat ik absoluut geen moslim ben, en ook absoluut geen sympathie heb voor deze religie (wel voor vele volgelingen van deze religie, maar dat is een andere zaak). Als je de iets oudere topics bekijkt, dan zul je zien dat ik heel veel kritiek lever op Islam. Dat het Christendoem nu iets meer aan bod komt, is vooral te wijten aan de nieuwe gebruikers die de aandacht van iedereen naar het christendom trekken.
Lees ook vooral even de artikelen op de site (blauwe button rechts boven, of www.freethinker.nl) over de islamitische fundamentalist Harun Yahya. Hoe kom je er toch bij dat ik een vermomde moslim zou zijn?
Ik kan me niet herinneren dat ik vijandelijk heb gedaan. Niet tegen jou, en niet tegen andere gebruikers. Als jij je beledigd voelt vanwege de kritiek die ik lever op jouw God, dan spijt me dat, maar ik zal die kritiek niet voor me houden.jHenosch schreef: Volgens mij ben ik daar toch echt niet mee begonnen sorry hoor, het begon al meteen toen ik hier argeloos kwam prikken, die vijandelijke sfeer is nauwelijks veranderd. Meestal ben ik dat gewend op islamsites maar hier had ik zoiets niet verwacht.
Ik heb nergens gezegd dat ik dat weet.Niemand weet precies hoe onze werkelijkheid echt in elkaar zit, of die uitzichzelf of door een eeuwige intelligentie is ontstaan, of beide.
Geloof het of niet, ik ben een emotioneel mens, en heel fantasierijk. En tegelijkertijd wil ik alles wat geclaimd wordt voor 100% bewezen zien. Dat dit onmogelijk is weet ik al lang, en probeer ik iedereen al jarenlang duidelijk te maken.Het is heel goed om voor jezelf een prettig en aangenaam wereldbeeld op te bouwen, niet eentje waar je maar weg kan fantaseren, maar ook niet eentje waar er nauwelijks sprake is van emotie en fantasie en waar alles keihard 100% bewezen moet zijn, hetgeen een illusie is omdat dat niet mogelijk is.
Gek zijn is gezond. (Ik vind mezelf 'Prettig Gestoord'en dat is nou ook weer niet de bedoeling, want dan is de kans op gekworden ook bijzonder groot geworden.
Ik droom daar iedere dag over, maar koester geen illusies. Carpe Diem!Mensen die stoppen met dromen over het mooiste, waarste en beste wereldbeeld, zullen het ook nooit vinden.
Een vriendelijke groet..
Ps.. Ik ben niet jouw vijand JHenosch.