Ik zal wat duidelijker zijn.Jagang schreef: Hierbij dient men wel geldige argumenten te gebruiken.
Een Hovind doet dit niet.
IK VIND DIT BULLS@@T
Maar de resultaten zijn op het moment nogal mager.
Ik had het over het onstaan van leven.Hoe veel resultaat wil je dan?
Er zijn honderdduizenden fossielen, er is traceerbaar "oud" DNA in "moderne' soorten.
Mutatie's en speciatie kan eveneens aangetoond worden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sequentie-alignering
Ook fenotypische veranderingen zijn waargenomen: http://www.natuurinformatie.nl/nnm.doss ... 01944.html
Let vooral op het stukje over cichliden, die soms redelijk snel veranderen, en speciëren.
Hoezo mager?
Wat had je verwacht; een naadloze sequentie in fossielen, van eencellige naar mens?
Zet dat maar uit je hoofd, want het bestand aan fossielen is per definitie imperfect.
Dat neemt niet weg dat een hoop hiaten in het fossielenbestand zijn te overbruggen doormiddel van moderne technieken, niet in de laatste plaats de genetica.
Het aantonen van evolutie is vergelijkbaar met het aantonen van de schuld van een verdachte.
In beide gevallen moet men het doen met fragmentarische informatie, en verbanden die daartussen zijn te trekken. Ook bij misdaden is er in de regel niemand bijgeweest die alles gedetailleerd heeft kunnen opnemen.
Weet ik niet.Jagang schreef: Hoe zou een creationist reageren, wanneer je een naadloos cinematografisch verslag eist, vanaf de dag dat de schepper aan het werk ging, tot aan de dag dat deze zag dat het "goed" was?
Ik ben nog niemand tegengekomen die dat aandurft.
Interesseert me ook niet.
Door wetenschappers.
Gelukkig wel.
Maar het kwaad is dan al geschied.
Ik neem aan dat ik je niet hoef te vertellen hoe schadelijk dit is.
Zeker.Jagang schreef: Vast bijna net zo schadelijk als kindermisbruik in de RK-kerk.
Gelukkig gaan ze dit eindelijk aanpakken.Jagang schreef: Een schoon stoepje heeft niemand.
Gelukkig bestaat er een verschil tussen de wetenschap, en individuele wetenschappers.
Ik kan me wel druk gaan maken om het imago, maar misstanden komen overal voor waar mensen zijn, en dat is nou eenmaal onvermijdelijk.
Ik hoef het in ieder geval niet te vergoeielijken door gegoochel met het woord "context".
En ontmaskerde fraudeurs komen op geen universiteit meer aan de bak.
Waren ze in kerken maar zo consequent.
Veels te laat alleen.