Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Ongeveer een kwart van alle kiezer heeft op Wilders gestemd. Dat is een onverwacht groot aantal. Ik zie nog even niet hoe dat tot een - voor de overige 75% - acceptabel beleid gaat leiden. Wilders zal veel van zijn programmapunten moeten laten vallen, wil, hij voldoende steun krijgen. We kunnen het halen van klimaatdoeleinden wel op ons buik schrijven. Dus ik zie weinig lichtpuntjes, behalve dan dat Geert misschien verstandiger is dan de meesten die proteststemmen plegen te vergaren.
Ik wens u alle goeds
Ik vrees dat ook Geert uiteindelijk zal zwichten voor de Haagse gewoonten. Je ziet nu Dilan en Omtzigt al draaien om straks gewoon onder Wilders mee te kunnen regeren.gerard_m schreef: ↑23 nov 2023 21:40 De thema's van nu zijn dezelfde als Fortuyn 20 jaar geleden al noemde: ongeremde immigratie en een kloof tussen overheid en burgers.
De meeste andere partijen zijn er nog steeds blind voor. Je ziet nu al reacties dat de kiezer de boodschap van de partij niet begrijpt (" dus ze moeten het beter uitleggen" ). Maar het is precies andersom.
Na Fortuyn won zo ongeveer iedere keer een andere protestpartij de verkiezingen.
Dit stopt vanzelf zodra deze twee problemen worden aangepakt.
Persoonlijk hoop ik dat de onhoudbare immigratie eindelijk wordt gereguleerd. Dus niet meer draaien om de simpele vraag hoe je de woningnood ooit gaat oplossen terwijl je jaarlijks een stad aan immigranten toelaat.
En daarnaast dat de verstikkende regelzucht vanuit wantrouwen minder wordt, bijvoorbeeld in de zorg en in het onderwijs. Help de professional zijn vak te kunnen uitoefenen in plaats van hem/haar te controleren. De mensen centraal in plaats van de systemen.
De PVV zal onmiddelijk verschrompelen zonder dat een volgende protestpartij het overneemt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Je creëert iets wat er niet is.Peter van Velzen schreef: ↑24 nov 2023 03:27 Ongeveer een kwart van alle kiezer heeft op Wilders gestemd. Dat is een onverwacht groot aantal. Ik zie nog even niet hoe dat tot een - voor de overige 75% - acceptabel beleid gaat leiden. Wilders zal veel van zijn programmapunten moeten laten vallen, wil, hij voldoende steun krijgen. We kunnen het halen van klimaatdoeleinden wel op ons buik schrijven. Dus ik zie weinig lichtpuntjes, behalve dan dat Geert misschien verstandiger is dan de meesten die proteststemmen plegen te vergaren.
Die 75% zijn lang niet een gesloten front die anti PVV zijn.
Het is toch ook niet zo dat 5/6 anti Timmerfrans is?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Hij zal in elk geval voldoende anderen moeten overtuigen om te kunnen regeren. Inderdaad zijn sommige ervan makkelijker over te halen dan anderen. Maar die hebben niet genoeg zetels BBB 7+ FvD 3 + JA21 1 =11, hij heeft er echter 39 nodig, dus minstens nog 2 partijen. VVD en NSC liggen het meest voor de hand, maar die zullen voorwaarden stellen. Bovendien heeft hij in de 1e kamer nog minstens BBB én het CDA nodig. Het wordt een hele klus om de steun van die 4 partijen te vergaren. Ik zou het knap vinden als hij daar in slaagt!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑24 nov 2023 08:01Je creëert iets wat er niet is.Peter van Velzen schreef: ↑24 nov 2023 03:27 Ongeveer een kwart van alle kiezer heeft op Wilders gestemd. Dat is een onverwacht groot aantal. Ik zie nog even niet hoe dat tot een - voor de overige 75% - acceptabel beleid gaat leiden. Wilders zal veel van zijn programmapunten moeten laten vallen, wil, hij voldoende steun krijgen. We kunnen het halen van klimaatdoeleinden wel op ons buik schrijven. Dus ik zie weinig lichtpuntjes, behalve dan dat Geert misschien verstandiger is dan de meesten die proteststemmen plegen te vergaren.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat is best wel waar.Peter van Velzen schreef: ↑24 nov 2023 09:46Hij zal in elk geval voldoende anderen moeten overtuigen om te kunnen regeren. Inderdaad zijn sommige ervan makkelijker over te halen dan anderen. Maar die hebben niet genoeg zetels BBB 7+ FvD 3 + JA21 1 =11, hij heeft er echter 39 nodig, dus minstens nog 2 partijen. VVD en NSC liggen het meest voor de hand, maar die zullen voorwaarden stellen. Bovendien heeft hij in de 1e kamer nog minstens BBB én het CDA nodig. Het wordt een hele klus om de steun van die 4 partijen te vergaren. Ik zou het knap vinden als hij daar in slaagt!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑24 nov 2023 08:01Je creëert iets wat er niet is.Peter van Velzen schreef: ↑24 nov 2023 03:27 Ongeveer een kwart van alle kiezer heeft op Wilders gestemd. Dat is een onverwacht groot aantal. Ik zie nog even niet hoe dat tot een - voor de overige 75% - acceptabel beleid gaat leiden. Wilders zal veel van zijn programmapunten moeten laten vallen, wil, hij voldoende steun krijgen. We kunnen het halen van klimaatdoeleinden wel op ons buik schrijven. Dus ik zie weinig lichtpuntjes, behalve dan dat Geert misschien verstandiger is dan de meesten die proteststemmen plegen te vergaren.
Het is echter geen antwoord op wat ik stelde.
PS.
Het alternatief is Timmermans, maar daar zijn zeker net zo veel (zo niet meer) weerstanden tegen.
Het gaat misschien een minderheidskabinet worden, VVD heeft aangegeven te willen gedogen. SGP zal dat vast ook wel doen.Peter van Velzen schreef: ↑24 nov 2023 09:46 Hij zal in elk geval voldoende anderen moeten overtuigen om te kunnen regeren. Inderdaad zijn sommige ervan makkelijker over te halen dan anderen. Maar die hebben niet genoeg zetels BBB 7+ FvD 3 + JA21 1 =11, hij heeft er echter 39 nodig, dus minstens nog 2 partijen. VVD en NSC liggen het meest voor de hand, maar die zullen voorwaarden stellen. Bovendien heeft hij in de 1e kamer nog minstens BBB én het CDA nodig. Het wordt een hele klus om de steun van die 4 partijen te vergaren. Ik zou het knap vinden als hij daar in slaagt!
Dan krijg je bijv. PVV, BBB en NSC als kabinet.
FvD en Ja 21 zijn niet nodig.
De scherpe randjes zullen er dan af gaan.
NSC zal met niets instemmen dat tegen de grondwet in gaat en VVD wil niet alle klimaatmaatregelen overboord gooien. Ook Nexit en dat soort gekkigheid gaat het niet halen bij die partijen.
Ik gok er voorzichtig op dat deze combi's niet al te stabiel zullen zijn en Wilders gedonder in zijn partij gaat krijgen. Grote kans dat we over een jaar weer verkiezingen krijgen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Minderheidskabinet
Aangezien Yesilgöz woord gaat houden en niet bij Wilders op schoot kruipt kan Wilders niet verder komen dan een minderheidskabinet. Omtzigt wil zo graag aan de slag met zijn bestuursvernieuwing en bestaanszekerheid en springt samen met Wilders over elkaars schaduw heen zolang Wilders woord houdt en zich aan de wet en grondwet houdt. BBB wil sowieso heel graag en is vooral een grote aanwinst vanwege hun macht in de eerste kamer.
De VVD gaat het minderheidskabinet Wilders, bestaande uit PVV, NSC en BBB, over rechts gedogen en eventueel oppositie voeren tegen linkse plannen.
MP Wilders,
Minister van Binnenlandse Zaken viceMP Omtzicht en
Minister van Landbouw vdPlas.
Ik vermoed dat ook Wilders en vd Plas wel te porren zullen zijn voor invulling van Ministersposten door ter zake kundigen in plaats van door de wol geverfde politieke vriendjes, zoals Omtzigt eerder al voorstelde.
- Goh, het hoeft niet eens een rariteitenkabinet te worden.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Het is erg boeiend om te kijken naar dit spelletje politiek schaken met als inzet de voortgang van Nederland...
In vele opzichten, tot aan Nederland en de oorlog tegen de Russen in Ukraine en wie weet waar nog meer.
Maar tussen u en mij, ik word er deze keer een beetje misselijk van het neerdalen van het stof van het schaken.
Echter.. wie weet wat voor moois er uit komt, hoewel ik niet zou weten hoe.
O ja, we moeten wel héél hard gaan werken aan het milieu bij voorbeeld. Wat Wilders niet wil volgens zijn program.
In vele opzichten, tot aan Nederland en de oorlog tegen de Russen in Ukraine en wie weet waar nog meer.
Maar tussen u en mij, ik word er deze keer een beetje misselijk van het neerdalen van het stof van het schaken.
Echter.. wie weet wat voor moois er uit komt, hoewel ik niet zou weten hoe.
O ja, we moeten wel héél hard gaan werken aan het milieu bij voorbeeld. Wat Wilders niet wil volgens zijn program.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Wat betreft dat een eventuele nieuwe regering Navo-beleid zoals in de Oekraïne kwestie zou dwarsbomen - dit land beslist niet eens over de eigen nationale luchthaven zonder de VS (en de EU). Puntje bij paaltje gaat zelfs Wilders niet hele gekke dingen doen op dit terrein.
Zou je denken.
Zou je denken.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wilders KAN geen gedonder in zijn partij krijgen. Maar hij loopt met 36 fractiegenoten wel meer risico op gedonder in de fractie. Mogelijkerwijs is die over een jaar in verschillende fracties uiteen gevallen. Alhoewel hij best in staat was dit tot nu toe te beperken (na 2014 waren er geen afvallers) meer betekent compromissen sluiten en véél meer fractieleden als waren verwacht, dat dit inderdaad de komende tijd veel moeilijker zal worden.
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wat je stelde bestrijd ik niet. Timmermans heeft waarschijnlijk méér problemen om compromissen te sluiten, hij heeft ondanks een kleiner fraktie een veel kritischer partij (feitelijk twee partijen), die aanzienlijk meer eisen zal stellen. Zelfs als mogelijke sommige potentiële coalitie-partners, een voorkeur voor hem zouden hebben boven Wilders.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑24 nov 2023 09:59 Het is echter geen antwoord op wat ik stelde.
PS.
Het alternatief is Timmermans, maar daar zijn zeker net zo veel (zo niet meer) weerstanden tegen.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat is waar maar dat bedoelde ik niet.Peter van Velzen schreef: ↑25 nov 2023 03:11Wat je stelde bestrijd ik niet. Timmermans heeft waarschijnlijk méér problemen om compromissen te sluiten, hij heeft ondanks een kleiner fraktie een veel kritischer partij (feitelijk twee partijen), die aanzienlijk meer eisen zal stellen. Zelfs als mogelijke sommige potentiële coalitie-partners, een voorkeur voor hem zouden hebben boven Wilders.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑24 nov 2023 09:59 Het is echter geen antwoord op wat ik stelde.
PS.
Ik bedoelde weerstand tegen zijn persoon door de uitstraling die hij heeft.
Dat lost hij niet op met gelijk hebben. (Wat hij meestal ook nog niet heeft)
PS.
Herman Wigbold (van Achter het Nieuws lange geleden) vertelde eens:
"Ik kom opzettelijk weinig in beeld omdat mijn persoon te veel weerstand oproept."
Dat was wijs om dat bij je zelf te onderkennen ik denk niet dat Timmermans die wijsheid bezit.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik heb geen idee hoe je weerstand oproept tegen je persoon. Dus daar heb ik niets op te zeggen. Bij mij roept noch Wilders, noch Timmermans weerstand op tegen de persoon. Al heb ik wel bezwaren tegen veel van de politieke denkbeelden van Willders. Waarom mensen die uitstraling belangrijk vinden begrijp ik totaal niet!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑25 nov 2023 09:52 Dat is waar maar dat bedoelde ik niet.
Dat lost hij niet op met gelijk hebben. (Wat hij meestal ook nog niet heeft)ijk
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik weet dat ook niet.Peter van Velzen schreef: ↑25 nov 2023 11:50Ik heb geen idee hoe je weerstand oproept tegen je persoon. Dus daar heb ik niets op te zeggen. Bij mij roept noch Wilders, noch Timmermans weerstand op tegen de persoon. Al heb ik wel bezwaren tegen veel van de politieke denkbeelden van Willders. Waarom mensen die uitstraling belangrijk vinden begrijp ik totaal niet!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑25 nov 2023 09:52 Dat is waar maar dat bedoelde ik niet.
Dat lost hij niet op met gelijk hebben. (Wat hij meestal ook nog niet heeft)ijk
Toch is het effect er en ook het omgekeerde komt voor.
Begint al in de kinderjaren:
Je hebt wel een jongetjes waar een ieder graag vriendje mee is, maar dat eigenlijk een kwal is.
Zal wel een atavisme zijn.
Koelkast
Voedsel welk ik niet [meer] wil gebruiken gooi ik weg.
Voedsel welk ik op een later tijdstip wil bereiden en/of serveren
dat zet ik zolang in de koelkast of vries ik ff in.
- Honger maakt zelfs rauwe bonen zoet!
omdat mijn gasten er op dit moment nog geen goesting in hebben,
dan wacht ik lang genoeg tot ze hongerig genoeg zijn.
- "Een politieke partij die extreme standpunten in de koelkast zet?
- Wij leggen ook regelmatig voedsel in de koelkast
omdat het daarmee langer houdbaar blijft en
we het eruit kunnen halen
als ons dat goed uitkomt." - Maria Moet
- Wij leggen ook regelmatig voedsel in de koelkast
door ze gratis een bakje zoutjes voor te zetten.
Wat als straks de gasten dronken genoeg zijn en
die politieke partij die extreme standpunten serveert?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.