Daarom demonstreren ze zelden of nauwelijks tegen islamitisch geweld.
dikkemick schreef: ↑14 mei 2018 21:24Het is de islam die het nu heeft gedaan en alle moslims zijn slecht. IK heb die indruk niet. Ik meen (hoop) dat dit een selecte groep is die langzaamaan zal uitsterven. En als dat naïef is, so be it. De toekomst zal dat uitwijzen.
Niemand zegt hier dat "alle moslims" slecht zijn. Je kwaakt dat zelf maar en legt dat bij anderen in de mond om je gelijk te halen. De Islam is slecht. Het boek is slecht. In en in slecht. Er zit niets goeds bij.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick schreef: ↑14 mei 2018 21:36Het is de islam die het nu heeft gedaan en alle moslims zijn slecht. IK heb die indruk niet.
Niet alle moslims zijn slecht. Daar zijn jij, ik, Erik en Labyrint het roerend over eens.
Waar het op aankomt is bezien vanuit welke hoeken de meeste druk komt om kwalijke zaken uit te voeren en/of goed te keuren. En dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat in dit tijdperk de islamitische gemeenschap wat dat aangaat een niet te verwaarlozen hoek vormt.
Tja onkruid moet 'uitgeroeid' worden. Maar je moet dan wel het onderscheid kunnen zien tussen kruid en onkruid. Haatimams vallen wat mij betreft onder onkruid.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick schreef: ↑14 mei 2018 21:44Eric, meestal sta ik achter hetgeen je schrijft, maar moeten we alle katholieken met argusogen gaan bekijken omdat een paar priesters de handen niet kunnen thuishouden?
Een paar priesters die hun handen niet kunnen thuishouden en honderden miljoenen onderdrukte moslimvrouwen, daar zit nogal een verschil tussen lijkt mij.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
dikkemick schreef: ↑14 mei 2018 21:36Het is de islam die het nu heeft gedaan en alle moslims zijn slecht. IK heb die indruk niet.
Niet alle moslims zijn slecht. Daar zijn jij, ik, Erik en Labyrint het roerend over eens.
Waar het op aankomt is bezien vanuit welke hoeken de meeste druk komt om kwalijke zaken uit te voeren en/of goed te keuren. En dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat in dit tijdperk de islamitische gemeenschap wat dat aangaat een niet te verwaarlozen hoek vormt.
Tja onkruid moet 'uitgeroeid' worden. Maar je moet dan wel het onderscheid kunnen zien tussen kruid en onkruid. Haatimams vallen wat mij betreft onder onkruid.
En degenen die haatimams de vrije teugel willen geven? Hoe zit het daarmee?
En hoe zit het met degenen die luid staan te juichen wanneer een haatimam een haatpreek houdt?
dikkemick schreef: ↑14 mei 2018 21:44Eric, meestal sta ik achter hetgeen je schrijft, maar moeten we alle katholieken met argusogen gaan bekijken omdat een paar priesters de handen niet kunnen thuishouden?
Een paar priesters die hun handen niet kunnen thuishouden en honderden miljoenen onderdrukte moslimvrouwen, daar zit nogal een verschil tussen lijkt mij.
Ik heb de indruk dat jij weinig op de hoogte bent van wat er zich zoal in het christendom afspeelt buiten Europa.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Ik heb de indruk dat jij weinig op de hoogte bent van wat er zich zoal in het christendom afspeelt buiten Europa.
Als ik alleen afga op de mate waarin vrouwen zich geacht worden te bedekken buiten Europa, dan zou ik daaruit een voorzichtige conclusie kunnen trekken.
dikkemick schreef: ↑14 mei 2018 21:55Tja onkruid moet 'uitgeroeid' worden. Maar je moet dan wel het onderscheid kunnen zien tussen kruid en onkruid. Haatimams vallen wat mij betreft onder onkruid.
Haatimams werken voornamelijk via internet en YouTube om hun schaapjes in Europa tot mes-moorden te bewegen.
Ik had het over "dagelijks" Welnu: Zojuist vers van de pers weer zo'n hoopvol bericht.
PARIJS - In Frankrijk heerst stilte voor de storm. Volgens terreurexpert Thibault de Montbrial kan het land zijn borst natmaken voor aanslagen van jihadisten die terugkeren uit Syrië en Irak, en terroristen die de komende jaren uit de gevangenis vrijkomen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Giovedico delle Fata schreef:Stop daarmee! Vooral op dit forum!
Ho zeg, wil je dat wel eens laten mij te vertellen wat ik wel of niet mag zeggen op dit forum.
Wie denk je wel dat je bent?!
Je bent geen haar beter dan ieder ander mijn beste!
Of geldt vrije meningsuiting alleen voor hen waarmee jij het eens kan zijn?
Geweldig hoor, hoe je alleen op dat stukje van mijn commentaar reageert. Ga nu eens in op de rest van wat ik zei. Dat was immers veel belangrijker!
vegan-revolution schreef: ↑14 mei 2018 21:48
En degenen die haatimams de vrije teugel willen geven? Hoe zit het daarmee?
En hoe zit het met degenen die luid staan te juichen wanneer een haatimam een haatpreek houdt?
Zonder haatimam geen gejuich. En moslims die echt gehecht zijn aan hun (haat)imam moeten maar volgen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Jij weet ook dat een 'paar' een understatement was.
Jij weet ook dat een 'paar' een understatement was. Je kunt een hele bevolkingsgroep (of religie) niet afrekenen op een percentage malloten.
dikkemick schreef: ↑14 mei 2018 22:23Je kunt een hele bevolkingsgroep (of religie) niet afrekenen op een percentage malloten.
Wat je wél kunt doen is bezien waar de mate van mallotigheid en de omvang en (gecombineerd met) de ernst van de consequenties ervan het grootst is. Als bij de ene groepering 10% radicaal is en bij een andere groepering 0,1% dan lijkt mij dat een niet onbelangrijk significant verschil.
Jij weet ook dat een 'paar' een understatement was.
Dan nog is het onvergelijkbaar, want er zijn geen honderden miljoenen priesters, zelf minder nog dan een miljoen en die zijn ook niet allen op een verkeerde manier handtastelijk. Wel zijn er honderden miljoenen moslimvrouwen die door bijna evenzovele moslimmannen onderdrukt worden. En als er vergeleken moet worden met het katholicisme : wat zijn de gemiddelde vrijheden van een vrouw in een overheersend katholiek milieu en wat zijn de gemiddelde vrijheden van een vrouw in een overheersend islamitisch milieu?
Giovedico delle Fate schreef: ↑14 mei 2018 20:46Het 'probleem' is vele malen groter, en zelfs fors ouder dan de Islam. Het 'probleem' is de mensheid zelf. Inclusief mensen zoals jij, en inclusief mensen zoals ik.
Dus? En nu?