Dominee promoot: Sla je kind
Moderator: Moderators
Re: Dominee promoot: Sla je kind
Geestelijk EN lichamelijk geweld tegen kinderen is ten alle tijde te triest voor woorden.
Alleen de incompetente gefrustreerde idioot met het IQ van een gevulde koek past het toe op kinderen.
Ik krijg zo vreselijk zin om de dominee te kastijden!
Alleen de incompetente gefrustreerde idioot met het IQ van een gevulde koek past het toe op kinderen.
Ik krijg zo vreselijk zin om de dominee te kastijden!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- Chinaman
- Diehard
Omdat ik kan begrijpen en het geven van een tik, een pak op de broek niet afkeur??? dus alle ouders die dat ooit gedaan hebben zijn slechte ouders???lanier schreef:Helaas moet ik dan concluderen dat je een slechte ouder bent...
Sorry hoor,jij poste het zelf... Verder denk ik dat opvoeden van kinderen ver van godsdiensten moet blijven, dus neen ik ben het niet met hem eens...lanier schreef:Het gaat in deze discussie om de openingspost, om de dominee uit Katwijk. Ben je het met hem eens?
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Dit was je eigen reactie op de openingspost:Omdat ik kan begrijpen en het geven van een tik, een pak op de broek niet afkeur??? dus alle ouders die dat ooit gedaan hebben zijn slechte ouders???
Ik heb als kind wel vaker "slaag" gehad, dat komt bij Chinese gezinnen veel voor, overigens geld dat voor veel allochtoonse gezinnen, maar dat heeft niet iets met de dominee te maken, verder vind ik persoonlijk je kind "een pak op de broek" geven normaal als ie niet wil luisteren.
Zoals je zelf al aangaf schijnt het normaal in China te zijn. Wij proberen je duidelijk te maken dat dit niet normaal is in Nederland (en Finland
Wat mij het meeste stoort aan deze dominee, is dat het slaan van kinderen legitiem is OMDAT het in de bijbel staat.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
- Chinaman
- Diehard
Nee, tegenwoordig niet meer, ik kan me een "Suske en Wiske" herinneren (van heel erg lang geleden) waarin de ouder het kind een pak op de broek geeft, een waarbij de schrijver (vandersteen) dat als positief ziet, ik geloof dat ie erbij schreef "sterke jeugd" of zoiets. Helaas weet ik niet meer welk album...
Ik moet zeggen dat ik nog altijd mijn twijfels hierbij heb, over het algemeen heb ik het gevoel dat de jeugd in NL steeds minder respect heeft voor een heleboel dingen, in mindere mate geld dit ook voor China, waar nu al veel ouderen hun kinderen ook NIET meer slaan... (want natuurlijk niet de hoofdzaak is, maar wel een tendens die ook die richting ((van modernisatie???))op is gegaan, ouders moeten nu een "cursus" nanny volgen)
Ik wilde in eerste instantie een debat "uitlokken" waarbij "geloof" niet zo centraal staat, maar ik besef dat de "Joods en Christelijke" achtergrond in NL en wellicht Finland hier een rol gespeelt hebben wat de zaak ingewikkelder maakt. Wellicht dat de Confusiasitische opvoeding in mijn psyche hierin een rol speelt
...
Maar ik ben de zaak dus blijkbaar te complex aan het maken, Dus laat ik het maar hierbij,
Ik moet zeggen dat ik nog altijd mijn twijfels hierbij heb, over het algemeen heb ik het gevoel dat de jeugd in NL steeds minder respect heeft voor een heleboel dingen, in mindere mate geld dit ook voor China, waar nu al veel ouderen hun kinderen ook NIET meer slaan... (want natuurlijk niet de hoofdzaak is, maar wel een tendens die ook die richting ((van modernisatie???))op is gegaan, ouders moeten nu een "cursus" nanny volgen)
Ik wilde in eerste instantie een debat "uitlokken" waarbij "geloof" niet zo centraal staat, maar ik besef dat de "Joods en Christelijke" achtergrond in NL en wellicht Finland hier een rol gespeelt hebben wat de zaak ingewikkelder maakt. Wellicht dat de Confusiasitische opvoeding in mijn psyche hierin een rol speelt
Maar ik ben de zaak dus blijkbaar te complex aan het maken, Dus laat ik het maar hierbij,
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
-
Samante
Ik heb vast wel eens een flink pak op mijn broek gekregen toen ik met mijn natte vingertjes wilde spelen met het stopcontact en ik niet naar mijn ouders wilde luisteren dit niet te doen.
En na dat pak op mijn broek luisterde ik wel en werd ik behoed voor een groter drama.
Maar die dominee is gestoord, die heeft teveel relischimmel op zijn hersenschors.
En na dat pak op mijn broek luisterde ik wel en werd ik behoed voor een groter drama.
Maar die dominee is gestoord, die heeft teveel relischimmel op zijn hersenschors.
Een tik, zolang het de bedoeling is van een leerzaam werking/correctie, moet kunnen.
Echter, zoals Samante schreef, niet op basis van religie en als middel tot straffing.
Echter, zoals Samante schreef, niet op basis van religie en als middel tot straffing.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Een dominee slaan als-ie domme dingen doet, mag dat?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Natuurlijk, oog om oog; tand om tand. Als vergelding voor kindermishandeling.The Prophet schreef:Een dominee slaan als-ie domme dingen doet, mag dat?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Voor wat ik gehoord heb, zegt de dominee dat niet zelf, hij zegt zelf tegen lijfstraffen te zijn, maar quote hij uit geschriften van ene jacobus Koelman (1632-1695).lanier schreef:Hier draait deze discussie om:
De dominee geeft zijn opdracht in de Hervormde Nieuwsbrief, nadat hij een Katwijks echtpaar feliciteert met de geboorte van hun vijfde kind. Het blijft voor hem niet bij een tik. Een ouder kind moet zwaarder lichamelijk worden bestraft als het zondigt. Halstarrige kinderen moeten zelfs ''scherp gekastijd" worden. ''Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft."
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Volgens mij was het juist de uitspraak van die dominee dat dit 17e eeuws boek nog steeds actueel is, wat de commotie heeft veroorzaakt.Fishhook schreef: Voor wat ik gehoord heb, zegt de dominee dat niet zelf, hij zegt zelf tegen lijfstraffen te zijn, maar quote hij uit geschriften van ene jacobus Koelman (1632-1695).
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was niet het eerste wat in me opkwam. Volgens mij zoekt de predikant een uitweg en komt met iemand uit de 17de eeuw op de proppen.kiks schreef: Volgens mij was het juist de uitspraak van die dominee dat dit 17e eeuws boek nog steeds actueel is, wat de commotie heeft veroorzaakt.
- BadAssChick
- Ervaren pen
een bekend gezegde is je slaat het erin maar nooit eruit ,en een kind kan zich niet verweren
krijg spontaan het idee om zo,n dominee met m,n zweep te meppen ,kijken hoe hij het vindt ,walgeljik gewoon
ok mijn kinderen waren ook niet makkelijk ,maar ik heb het altijd zonder slaan af gekund , zitten op de trap of huisarrest toen ze tieners waren was altijd afdoende , of voor straf extra afwassen, niet hun favoriete programma kijken werkt ook prima ,maar slaan ,nee dat is een kind geweld leren
krijg spontaan het idee om zo,n dominee met m,n zweep te meppen ,kijken hoe hij het vindt ,walgeljik gewoon
ok mijn kinderen waren ook niet makkelijk ,maar ik heb het altijd zonder slaan af gekund , zitten op de trap of huisarrest toen ze tieners waren was altijd afdoende , of voor straf extra afwassen, niet hun favoriete programma kijken werkt ook prima ,maar slaan ,nee dat is een kind geweld leren
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat hij de volgende kandidaat wordt voor de gouden bikiniBadAssChick schreef:een bekend gezegde is je slaat het erin maar nooit eruit ,en een kind kan zich niet verweren