Hermann Detering: historische Jezus

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Hermann Detering: historische Jezus

Bericht door Rereformed »

aton schreef: Als ik me niet vergis was het door iemand op dit forum die me uitnodigde eens op FT te komen zien. Maar blijkbaar hadden sommige users het niet zo op mij begrepen en had in korte tijd de deur achter me dichtgetrokken.
Oh, de eerste keer dat je hier kwam kijken? Dat is me dan blijkbaar ontgaan.
Het niveau ligt duidelijk heel wat hoger dan op FoK. De users op FoK met inhoud vind ik hier ( toevallig ?) ook terug. FoK is voor mij nog enkel een goede trainingsoefening op uithouding en zelfbeheersing ( wat het laatste soms wel eens laat afweten :lol: )
Ja, op Fok loopt van alles rond. Dat heeft ook wel mooie kanten natuurlijk. Je kunt er vaker lachen. Zo vraagt iemand in genoemd topic over de evangeliën aan een ander wat ie geleerd heeft van dit topic en komt het antwoord:

* Markus beschreef wat absoluut waar was voor iedereen. (Eigen conclusie)
* Johannes schreef wat Jezus bedoelde. (Eigen conclusie)
* Evangelie Petrus complete onzin.
* Dat er zo veel evangelien zijn
* Velen hadden Markus teksten er bij.
* Dat er duidelijk in de bijbel staat dat Jezus god is.

De 'eigen conclusies' zijn kostelijk. :lol:
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Re: Hermann Detering: historische Jezus

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef: De 'eigen conclusies' zijn kostelijk. :lol:
Ja, een uiterst verbazingwekkende uitkomst die mij indertijd bijna van mijn stoel deed vallen.
Hij had het nog mogen uitbreiden. Een ontbindend lijk heeft herstelcapaciteit; ontslapen heiligen gaan voor de tweede keer dood etc.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie