Nederland in top 3 depressiefste landen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Nederland in top 3 depressiefste landen

Bericht door Maria »

siger schreef:
Mariakat schreef:Sorry als ik dat misversta, maar ik kon niet veel anders.

Zolang je dat niet herroept, zullen deze reacties blijven bestaan.
Is dat niet een beetje onlogisch?
Nee, hoezo?
Ik had ook kunnen schrijven:
"Sorry, dat ik geen helderziende ben, en daarom niet wist, dat je iets anders bedoelde dan er stond."
Ik heb het nu helemaal uitgediept en zal er verder ook geen woorden meer over vuil maken, mist VR dat ook niet verder doet.

Ik ben niet de enige, die het anders las en dus begreep, dan VR nu denkt te moeten uitleggen.
En er zullen lezers volgen.
Het nu herroepen of tenminste anders formuleren zal trouwens ook niet veel helpen voor een eerste reactie van de lezer van dit topic, daar dat tussen de rest van de berichten verdwijnt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ik houd wel van wedstijdjes. Nederland behoort ook tot top 3 van voetbal. =D> Met affelay erbij, mag ik dat dan ook toeschrijven aan moslims, als die toch overal met de haren er bijgesleept gaan worden?

Verder hoop ik dat in Nederland als je de diagnose depressie gesteld krijgt, dat je dan de best beschikbare en betaalbare zorg kunt krijgen.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

siger schreef: Ik kan er niet veel mee, want de gegevens zijn nog te algemeen. Landen als Frankrijk en de USA hebben een zeer gevarieerde geografie, bevolking, culturen. Aangezien sociale omstandigheden een grote rol spelen, is het niet onlogisch ook aan religie te denken.

Spijtig dat armere (meestal religieuzere) landen niet opgenomen zijn omdat ze geen statistieken hebben.
Helemaal mee eens.
Ik heb er doorheen gekeken, maar meestal neem ik dit soort onderzoeken voor wat ze zijn.
Misschien weten we na nog 10 andere onderzoeken wat meer.

De gegevens zijn ook ontleend aan cijfers van onderzoeken van de laatste 15 jaar.
blz. 34 van het genoemde PDF file.
Voor Nederland zie ik Jan Spijker:
Gegevens ook te vinden
http://www.gmw.rug.nl/~doorbreekdepress ... pijker.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet direct relevant, maar voor een vergelijking en ter illustratie van onderzoeken.:
Nederland tweede gelukkigste land... tenminste op Twitter
http://blog.bergkleijn.nl/#post425" onclick="window.open(this.href);return false;

Nederland vierde gelukkigste land van de wereld
http://www.nujij.nl/algemeen/nederland- ... 2768.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Australiërs zijn het gelukkigst, Nederland op tiende plek
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... plek.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Nederland op 15e plek gelukkigste landen
http://www.psycholoog.net/931" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

We zijn allrounders dus. (of manisch depressief). Wat een prachtland! =D> :D
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Blues-Bob schreef:Ik houd wel van wedstijdjes. Nederland behoort ook tot top 3 van voetbal. =D> Met affelay erbij, mag ik dat dan ook toeschrijven aan moslims, als die toch overal met de haren er bijgesleept gaan worden?
Ja want zonder moslims zouden we op de eerste plaats zijn en niet zo depressief, ook tandbederf schijnt door de aanwezige moslims te komen..... :wink:
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Mariakat schreef:Maar nu moet je niet zo gaan draaien.
Hier is echt geen kwestie van interpreteren.
Moet je maar wat meer zorgvuldig zijn bij het opstellen van een bericht.
Ik draai niet. Ik heb gewoon wat kreten in mijn openingstopic gebruikt waarvan ik veronderstelde dat daar waarschijnlijk wel aanleiding in kon worden gezien om op te reageren. Dat het in dit topic tot nu toe vooral over moslims gaat en niet over bijvoorbeeld de "social welfare" in de Verenigde Staten heeft denk ik ook vooral te maken met de conditionering van de reageerders.

Ik begrijp dat die kreten op jou onzorgvuldig overkomen. Misschien moet ik mij om die reden voortaan daarin wat matigen?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

vegan-revolution schreef:
Mariakat schreef:Maar nu moet je niet zo gaan draaien.
Hier is echt geen kwestie van interpreteren.
Moet je maar wat meer zorgvuldig zijn bij het opstellen van een bericht.
Ik draai niet. Ik heb gewoon wat kreten in mijn openingstopic gebruikt waarvan ik veronderstelde dat daar waarschijnlijk wel aanleiding in kon worden gezien om op te reageren. Dat het in dit topic tot nu toe vooral over moslims gaat en niet over bijvoorbeeld de "social welfare" in de Verenigde Staten heeft denk ik ook vooral te maken met de conditionering van de reageerders.

Ik begrijp dat die kreten op jou onzorgvuldig overkomen. Misschien moet ik mij om die reden voortaan daarin wat matigen?
Waarom schreef je niet:
"Frankrijk, waar vele wijnen geproduceerd worden, ondernemers steeds weer innovatiever worden om kaas te produceren en distribueren, maar ook waar monumenten als de eifeltoren en het louvre nog altijd touristen van de hele wereld trekken, staat op de eerste plek."

Wellicht wil men daar ook op reageren.

Groet,

Bob
vegan-revolution
Superposter

Blues-Bob schreef:We zijn allrounders dus. (of manisch depressief). Wat een prachtland! =D> :D
Niet te snel met je conclusie.

In de onderzoeken die Mariakat hier aanhaalt wordt niet specifiek onderzocht op depressiviteit, maar worden ook uiterlijke kenmerken als inkomen e.d. meegenomen. Verder is lang niet iedereen een actieve Twitteraar. Dus zeggen die onderzoeken op zichzelf niets over hoe dat in verhouding staat tot het hier aangehaalde depressiviteitsonderzoek.
vegan-revolution
Superposter

Blues-Bob schreef:Waarom schreef je niet:
"Frankrijk, waar vele wijnen geproduceerd worden, ondernemers steeds weer innovatiever worden om kaas te produceren en distribueren, maar ook waar monumenten als de eifeltoren en het louvre nog altijd touristen van de hele wereld trekken, staat op de eerste plek."

Wellicht wil men daar ook op reageren.
Ik heb gewoon wat eerste ingevingen gepost en daar zaten die jij daar nu opnoemt toevallig niet bij.
vegan-revolution
Superposter

karin schreef:Ja want zonder moslims zouden we op de eerste plaats zijn en niet zo depressief, ook tandbederf schijnt door de aanwezige moslims te komen..... :wink:
Onderbouwing .......... ?
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

vegan-revolution schreef:Ik heb gewoon wat kreten in mijn openingstopic gebruikt waarvan ik veronderstelde dat daar waarschijnlijk wel aanleiding in kon worden gezien om op te reageren.
Gewoon wat kreten van mij:

Stemmingmakerij. Lelijk. Doorzichtig. Liegen. Smurf.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
karin
Forum fan

Bericht door karin »

karin schreef:Ja want zonder moslims zouden we op de eerste plaats zijn en niet zo depressief, ook tandbederf schijnt door de aanwezige moslims te komen..... :wink:
Onderbouwing .......... ?
Oh is dit nog nodig in dit topic. Nou ik vermoed dat het suikerfeest eigenlijk een jihadistische poging is om het tandbederf in het westen te vergroten. Nu zal je denken ze eten zelf het meeste suiker, maar dit moet je dan maar plaatsen als het equivalent van een zelfmoord terrorist maar dan nu met tandbederf.

Sorry, maar ik ben in dit topic gestopt serieus te zijn beste vegan ;)
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
vegan-revolution
Superposter

Fjedka schreef:
vegan-revolution schreef:Ik heb gewoon wat kreten in mijn openingstopic gebruikt waarvan ik veronderstelde dat daar waarschijnlijk wel aanleiding in kon worden gezien om op te reageren.

Hm, weer iemand die fantastisch kan "hineininterpretieren". Laat je vooral niet teveel meeslepen door je waandenkbeelden. Ik teken deze aantijgingen van jou hier alvast wèl op.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Fjedka schreef:

Hm, weer iemand die fantastisch kan "hineininterpretieren". Laat je vooral niet teveel meeslepen door je waandenkbeelden. Ik teken deze aantijgingen van jou hier alvast wèl op.
Wie zegt dat ik het over jouw bijdragen heb, vegan-revolution? Expliciet?
Ik heb gewoon wat kreten gebruikt waarvan ik veronderstelde dat daar waarschijnlijk wel aanleiding in kon worden gezien om op te reageren.

Koekje van eigen deeg. :wink:
Laatst gewijzigd door Fjedka op 28 jul 2011 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
vegan-revolution
Superposter

Fjedka schreef:Wie zegt dat ik het over jouw bijdragen heb, vegan-revolution, expliciet?
Ik heb gewoon wat kreten gebruikt waarvan ik veronderstelde dat daar waarschijnlijk wel aanleiding in kon worden gezien om op te reageren. :wink:
Oh, dan is het goed. Dan trek ik mijn woorden in.
Plaats reactie