Opsplitsing van België

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

mercator
Banned

Re: Opsplitsing van België

Bericht door mercator »

siger schreef: Opstartpremies en andere premies, kindergeld, ziekenzorg, pensioen, alle rechten doorgezet tot twee jaar na stopzetting. Waarbij je weer geniet van een gratis faillissementsverzekering.
Je weet écht niet waarover je praat. Ik bespeur de afgunst van het ambtenaartje/ loonslaaf tov de zelfstandige die "zijn zakken in het zwart vult". De vakbonden en linkse luitjes zingen dat liedje, dat weet ik wel.

Een gratis faillissementsverzekering ?! Waar haal je dàt toch uit !
Voor de rest kan ik allles wat je daar opnoemt ook naar het rijk der fabelen verwijzen maar t is niet aan jouw besteed.

Ik wed dat jij in een vorig leven een leraartje bent geweest.Vergis ik mij?
siger

Bericht door siger »

mercator schreef:Vergis ik mij?
Ja, ik ben mijn hele leven loonslaaf geweest in de telecommunicatieindustrie. Nu maar hopen dat "ex-loonslaaf in de telecommunicatieindustrie" niet een van de vermaledijde categorieën is die de strontformers op een lek bootje willen zetten. Wij kosten de bij gelegenheid hardwerkende zelfstandigen ook een flinke duit.
Laatst gewijzigd door siger op 04 jul 2011 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
mercator
Banned

Bericht door mercator »

siger schreef: edit: maar misschien ben je een slim Vlaams boertje. Te nat, te droog, te warm of te koud, maar als we stoppen met klagen vallen de subsidies stil....
Ik ben een dom Vlaams boertje, als ik slim was geweest was ik het hier al lang afgestapt om België te laten wegzinken in het moeras. Maar dat kan nog wel komen, ik ben de uitwijkmogelijkheden aan het bekijken. Familiale omstandigheden houden me nog eventjes hier maar zodra dat opgelost is pakt Mercator zijn boeltje.
mercator
Banned

Bericht door mercator »

siger schreef: Ja, ik ben mijn hele leven loonslaaf geweest in de telecommunicatieindustrie.
Brugpensioen gekregen zeker bij een restructurering ? Daar hebben de vakbonden immers voor "gestreden" ?

Maar ik moet zeggen, dat klinkt toch al beter. Je hebt dus toch iets nuttigs gedaan, itt al die leraartjes en ambtenaartjes die eigenlijk ook gewoon maar uitkeringstrekkers zijn.
siger

Bericht door siger »

mercator schreef:
siger schreef:edit: maar misschien ben je een slim Vlaams boertje. Te nat, te droog, te warm of te koud, maar als we stoppen met klagen vallen de subsidies stil....
Ik ben een dom Vlaams boertje, als ik slim was geweest was ik het hier al lang afgestapt om België te laten wegzinken in het moeras. Maar dat kan nog wel komen, ik ben de uitwijkmogelijkheden aan het bekijken. Familiale omstandigheden houden me nog eventjes hier maar zodra dat opgelost is pakt Mercator zijn boeltje.
Ha, als dat hier begint te zinken weet ik hoe laat het is. Het heb me laten vertellen dat een boer in Canada nog meer subsidies krijgt dan in Vlaanderen. Al aan gedacht?
siger

Bericht door siger »

mercator schreef:Je hebt dus toch iets nuttigs gedaan, itt al die leraartjes en ambtenaartjes die eigenlijk ook gewoon maar uitkeringstrekkers zijn.
Wel, laat me het zo zeggen. Ik had tijdens mijn werkweek geen tijd om te forummen. En zonder leraren had ik me natuurlijk nooit zo nuttig kunnen maken. Waarvoor alsnog mijn dank aan het gilde der verduldige onderwijzers des volks. Alleen dank zij hen zijn we geen dorp analfabeten in.. wat zal ik zeggen, Gent?
Laatst gewijzigd door siger op 04 jul 2011 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
mercator
Banned

Bericht door mercator »

siger schreef: Wel, laat me het zo zeggen. Ik had tijdens mijn werkweek geen tijd om te forummen.
Ja dat heb je als loonslaafje hé. Altijd over je schouder moeten kijken of de baas je niet op luieren kan betrappen.
Maar de vakbonden hebben handige tips om de luiaard uit te hangen op het werk hoor.
siger

Bericht door siger »

mercator schreef:Ja dat heb je als loonslaafje hé. Altijd over je schouder moeten kijken of de baas je niet op luieren kan betrappen.
Daar herinner ik me niets van. Jij wel?
mercator
Banned

Bericht door mercator »

siger schreef:[ En zonder leraren had ik me natuurlijk nooit zo nuttig kunnen maken. Waarvoor alsnog mijn dank aan het gilde der verduldige onderwijzers des volks.
Vergeet niet een boeketje rozen te sturen aan al die leraartjes die je geest hebben gevormd tot wat ie nu is !
siger

Bericht door siger »

mercator schreef:Vergeet niet een boeketje rozen te sturen aan al die leraartjes die je geest hebben gevormd tot wat ie nu is !
Met Allerzielen zal ik eens zien wat ik kan doen.
mercator
Banned

Bericht door mercator »

siger schreef: Daar herinner ik me niets van. Jij wel?
Nee, want ik ben maar 1 jaartje loonslaafje geweest, héél lang geleden.
Maar ik zag dat wel op teevee, De Collega's, ken je dat nog ? Een hoop ambtenaartjes die op een bureau met papiertjes aan het schuiven zijn en er als de dood voor zijn dat hun chef uit zijn bureau zou komen om ze een uitbrander te geven :lol: .
mercator
Banned

Bericht door mercator »

siger schreef: Met Allerzielen zal ik eens zien wat ik kan doen.
Zijn ze allemaal dood dan ? Da's toch al iets, scheelt in het uitbetalen van hun pensioen.
siger

Bericht door siger »

mercator schreef:Maar ik zag dat wel op teevee, De Collega's, ken je dat nog ? Een hoop ambtenaartjes die op een bureau met papiertjes aan het schuiven zijn en er als de dood voor zijn dat hun chef uit zijn bureau zou komen om ze een uitbrander te geven :lol: .
De TV is niet echt een weerspiegeling van het ware leven Mercator. Het is een beetje ontgoochelend, ik weet het, maar op de duur moeten we allemaal eens buiten komen en onder ogen zien dat echte bedienden moeten werken, echte vrouwen doorsnee borsten en billen hebben, je vliegende transformators nooit terug in elkaar krijgt en koken niet zo makkelijk is als het er uit ziet op het scherm.
mercator
Banned

Bericht door mercator »

siger schreef: Ha, als dat hier begint te zinken weet ik hoe laat het is. Het heb me laten vertellen dat een boer in Canada nog meer subsidies krijgt dan in Vlaanderen. Al aan gedacht?
Nee want ik ben geen boer, mijn bedrijvigheid ligt in de technologische hoek.
Canada trekt me ook niet aan, ik richt mijn blik meer op het Oosten.
En nee daar bedoel ik niet Thailand mee.
siger

Bericht door siger »

mercator schreef:
siger schreef: Ha, als dat hier begint te zinken weet ik hoe laat het is. Het heb me laten vertellen dat een boer in Canada nog meer subsidies krijgt dan in Vlaanderen. Al aan gedacht?
Nee want ik ben geen boer, mijn bedrijvigheid ligt in de technologische hoek.
Canada trekt me ook niet aan, ik richt mijn blik meer op het Oosten.
En nee daar bedoel ik niet Thailand mee.
Ik ken dat gevoel. Je hebt een hekel aan vreemdelingen. Dus verhuis je maar naar een ander land.
Plaats reactie