Hogere machten en zaken op je pad.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Supersoul

Re: Hogere machten en zaken op je pad.

Bericht door Supersoul »

Ik voel, zie, hoor, ruik, betast daarom besta ik in datgene wat ik voel, zie, hoor, ruik en betast.

Waarheid zit in ieders hoofd en de macht het zelf te erkennen en/of te ontkennen.
Ik kan niet iemand anders zijn waarheid ontkennen.

Hoe weet jij dat kennis die jij bezit de waarheid is?
Kan de kennis die ik denk te hebben ook niet slechts een interpretatie van mijn waarnemen zijn?

Onze waarheid en realiteit liggen ver uit elkaar. Zo ervaar ik dat. Zo neem ik dat waar.
What is Truth? Truth is Personal.
Never argue with a fool. People might not know the difference.
Supersoul

Re: Supersoul

Bericht door Supersoul »

doctorwho schreef:
Supersoul schreef:
Ik geloof in positief leven zonder angsten. Op het moment dat je hart vrij is van woede, angst, frustraties, etc...dan ben je vrij...
Beste supersoul,

Dit klinkt aardig maar al die miljoenen mensen waar het niet goed mee komt hebben zich die dan dus niet goed open durven stellen voor de hogere machten? Kortom ik denk dat dit onder wensdenken valt en vanuit een zekere comfortabele positie gedaan wordt.
Daar kiezen ze zelf voor. Je kan ook rust en vrede ervaren in alle ellende om je heen.
Je gedachte over wensdenken en dat het vanuit een comfortabele positie komt komt niet overeen met mijn situatie.
Ik heb veel "stormen" doorstaan en heb ze overleefd door zonder angst te leven.

Als ik kijk hoe positief kinderen kunnen zijn 1 dag na een tsunami terwijl ze ALLES kwijt zijn geraakt; OUDERS, familie, huis, kleding, voedsel, water, scholing, etc...en dat juist DIE kinderen daar staan met een lach.....i.p.v. dat ze zich aan de ellende overgeven...dan kan ik toch zeggen dat er mensen zijn die vanuit een ONcomfortabele positie toch POSTIEF kunnen blijven en rust ervaren in hun hart i.p.v. angst en verdriet...
DIE kinderen weigeren zichzelf als slachtoffer te zien en zijn daarmee vrij van angst en verdriet en vol met positiviteit.
Dat is die vrijheid wat ik bedoel.
Supersoul

Bericht door Supersoul »

What's good to one person,
can be bad to another person.
What's right to one person,
can be wrong to another person.
So...what is good and what is bad?
What is right and what is wrong?
There is no good, there is no bad.
There is no right, there is no wrong.
Everything just happens.
Even if you think it's bad, good, right or wrong.
It still will happen.
You can't stop it.
All you have to do is accept that.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

supersoul je ziet het volgens mij te eenzijdig...als we alletwee bij een weiland staan hebben we dezelfde waarheid ...gras is groen ...dan bestaan er geen 2 waarheden of je moet een roze bril op hebben
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Supersoul

Bericht door Supersoul »

BadAssChick schreef:supersoul je ziet het volgens mij te eenzijdig...als we alletwee bij een weiland staan hebben we dezelfde waarheid ...gras is groen ...dan bestaan er geen 2 waarheden of je moet een roze bril op hebben
Of kleurenblind zijn...en daardoor het gras als b.v. grijs zien.
En als ik het dan als grijs zie, dan ervaar ik dat als grijs gras.
Dan is mijn waarheid dat gras grijs is.
En dan ben ik er niet van te overtuigen dat het groen is, alleen omdat jij het als groen gras ziet...
Want dan zou ik geloven in jouw waarheid, in jouw ervaring, in jouw visie.

Dus ja, ik zie het eenzijdig net als jij.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Supersoul schreef:
BadAssChick schreef:supersoul je ziet het volgens mij te eenzijdig...als we alletwee bij een weiland staan hebben we dezelfde waarheid ...gras is groen ...dan bestaan er geen 2 waarheden of je moet een roze bril op hebben
En dan ben ik er niet van te overtuigen dat het groen is, alleen omdat jij het als groen gras ziet...

nee want gras als grijs zien is geen waarheid,maar simpel een oogafwijking,en dat je dan gras als grijs ziet is het nog geen waarheid
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Supersoul

Bericht door Supersoul »

BadAssChick schreef:
Supersoul schreef:

nee want gras als grijs zien is geen waarheid,maar simpel een oogafwijking,en dat je dan gras als grijs ziet is het nog geen waarheid
Het is mijn ervaring en dus mijn waarheid. Ik ben niet te overtuigen, ik zie een grijze kleur.
Jij hebt het over DE waarheid, ik heb het nog steeds over mijn waarheid.

Voor mij bestaat er alleen een persoonlijke waarheid, gebaseerd op persoonlijke ervaringen en waarnemingen.
Mijn visie is dat iedereen zijn eigen persoonlijke waarheid heeft.

Eerst dacht met dat de aarde plat was, op dat moment was DAT DE waarheid, totdat er iemand opstond en vertelde dat de aarde rond is. Toen werd dat DE waarheid.
voetzoeker

Bericht door voetzoeker »

Zal het niet zo zijn dat er maar één waarheid is?
Al is iemand kleurenblind dan is diegene verhinderd om de waarheid te zien
maar het gras is inderdaad nog steeds groen. Degene die kleurenblind is ziet de waarheid dus verkeerd.
Hoeveel mensen moeten een bepaalde mening hebben wat waarheid is (gras groen) dat het ook de waarheid is?
al zijn er 10 mensen kleurenblind en 5 niet, is het gras dan groen of is het dan grijs?
Dan kan het toch niet zijn dat de mensen zeggen dat het gras groen is maar ook grijs?
Supersoul

Bericht door Supersoul »

voetzoeker schreef:Zal het niet zo zijn dat er maar één waarheid is?
Al is iemand kleurenblind dan is diegene verhinderd om de waarheid te zien
maar het gras is inderdaad nog steeds groen. Degene die kleurenblind is ziet de waarheid dus verkeerd.
Hoeveel mensen moeten een bepaalde mening hebben wat waarheid is (gras groen) dat het ook de waarheid is?
al zijn er 10 mensen kleurenblind en 5 niet, is het gras dan groen of is het dan grijs?
Dan kan het toch niet zijn dat de mensen zeggen dat het gras groen is maar ook grijs?
Waarheid is dus persoonlijk, juist door dit soort situaties moet dat toch duidelijk worden...?
voetzoeker

hoezo dat?
Het gras is groen, maar mensen zeggen (hun waarheid) dat het gras grijs is.
Dat is dus een leugen en dus geen waarheid, dus mij lijkt het eerder dat dit illustreert dat er maar één waarheid is. Persoonlijke waarheid kan je denk beter omschrijven als persoonlijke overtuiging. Jij gaat er vanuit dat het zo is, maar voor een ander is dat totaal niet logisch en die zegt dat het niet zo is. Bedoel je dat met persoonlijke waarheid misschien??
Supersoul

Bericht door Supersoul »

voetzoeker schreef:hoezo dat?
Het gras is groen, maar mensen zeggen (hun waarheid) dat het gras grijs is.
Dat is dus een leugen en dus geen waarheid, dus mij lijkt het eerder dat dit illustreert dat er maar één waarheid is. Persoonlijke waarheid kan je denk beter omschrijven als persoonlijke overtuiging. Jij gaat er vanuit dat het zo is, maar voor een ander is dat totaal niet logisch en die zegt dat het niet zo is. Bedoel je dat met persoonlijke waarheid misschien??
Een kleurenblinde ZIET en ERVAART dat het gras grijs is. Dat is dan zijn waarheid. Dat is geen leugen.
Het lijkt voor jou een leugen omdat jij het gras groen ziet.

Misschien is groen gras een illusie? Wie bewijst dat het groen is?
De ervaring/visie van jou is dus de enige maatstaf voor DE waarheid?
voetzoeker

nee, dat moet ik bekennen.
Maar hoe kan er over één zelfde ding nou meerdere waarheden bestaan,
stel dat ik zeg dat jij een meisje bent en jij zegt dat je een jongen bent, dan is dat alle twee waarheid??!!
Dan zul je zeggen dat je het aan kan tonen. Maar wie bepaalt dat jij gelijk hebt? is het de meerderheid die de waarheid bepaalt of is het nog steeds alle twee waarheid. Zal er niet een waarheid vaststaan van elk object van elk begrip, zoals Plato zijn ideeën had? Die had namelijk ook maar van elk object (paard bijv) 1 idee, het zijnde, en dan had je nog verschillende vormen, maar er was maar één idee paard.
het kan toch niet anders dat er van alles maar 1 waarheid is. Mensen die hebben daar een overtuiging over, maar uiteindelijk is er maar één waarheid. Daarbij moet ik zeggen dat het waarschijnlijk moeilijk is om achter die waarheid te komen, Aristoteles zei dat het door waarnemingen kwam en dat je dan een beeld vormde. Maar bij kleuren is dat natuurlijk een beetje moeilijker. Omdat iedereen een andere kleur kan 'ervaren'
Zal het niet zo zijn dat er één waarheid is waar we achter kunnen komen door verschillende overtuigingen te bekijken en een gemeenschappelijk element als onderdeel van de waarheid te zien? Of misschien is er een een waarheid die is vastgesteld door een hogere macht???
Supersoul

Bericht door Supersoul »

voetzoeker schreef:nee, dat moet ik bekennen.
Maar hoe kan er over één zelfde ding nou meerdere waarheden bestaan,
stel dat ik zeg dat jij een meisje bent en jij zegt dat je een jongen bent, dan is dat alle twee waarheid??!!
Dan zul je zeggen dat je het aan kan tonen. Maar wie bepaalt dat jij gelijk hebt? is het de meerderheid die de waarheid bepaalt of is het nog steeds alle twee waarheid. Zal er niet een waarheid vaststaan van elk object van elk begrip, zoals Plato zijn ideeën had? Die had namelijk ook maar van elk object (paard bijv) 1 idee, het zijnde, en dan had je nog verschillende vormen, maar er was maar één idee paard.
het kan toch niet anders dat er van alles maar 1 waarheid is. Mensen die hebben daar een overtuiging over, maar uiteindelijk is er maar één waarheid. Daarbij moet ik zeggen dat het waarschijnlijk moeilijk is om achter die waarheid te komen, Aristoteles zei dat het door waarnemingen kwam en dat je dan een beeld vormde. Maar bij kleuren is dat natuurlijk een beetje moeilijker. Omdat iedereen een andere kleur kan 'ervaren'
Zal het niet zo zijn dat er één waarheid is waar we achter kunnen komen door verschillende overtuigingen te bekijken en een gemeenschappelijk element als onderdeel van de waarheid te zien? Of misschien is er een een waarheid die is vastgesteld door een hogere macht???
Dat zou wel kunnen mits je de waarheid van iemand anders niet ontkent of benoemd als leugen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

nachtmerrie schreef:
Jagang schreef:Bedenk wel dat je jezelf voor een filosofische tegenstrijdigheid plaatst, wanneer je stelt dat iedereen een eigen waarheid heeft.
Je maakt het persoonlijk zijn van waarheid dan namelijk tot een universele waarheid, waarmee je weer tegenspreekt dat waarheid strikt persoonlijk is.
Nee het persoonlijk zijn van waarheid is ook een persoonlijke waarheid maar wel een die voor mij meer waar is dan het universeel zijnv an waarheid snap je?
Hier heeft Rereformed al een antwoord op geformuleerd.
Vergeef me de luiheid hem te quoten:
Rereformed schreef:Nee, want dat zou betekenen dat de waarheid zowel het één als het tegenovergestelde is en dat is een logische onmogelijkheid.
Waarheid is de mate waarin een uitspraak de werkelijkheid benadert, de werkelijkheid die we delen.
"Het regent altijd in Nederland." en "Het regent nooit in Nederland.", zij beiden aantoonbaar onware uitspraken.

"Soms regent het in Nederland", heeft een hoger waarheidsgehalte.
Wil je de waarheid nog dichter benaderen, dan zal je naar bijvoorbeeld het KNMI toe moeten om meer nauwkeurige gegevens te verzamelen.

Maar "Het regent/Het regent niet" kunnen niet beiden tegelijkertijd waar zijn, op dezelfde locatie.

Het is daarom dat een eigen visie niet hetzelfde is als een eigen waarheid.
Je kan hooguit jezelf voor de gek houden, en doen alsof.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Supersoul schreef: Het is mijn ervaring en dus mijn waarheid. Ik ben niet te overtuigen, ik zie een grijze kleur.
Jij hebt het over DE waarheid, ik heb het nog steeds over mijn waarheid.
Neen je hebt het over jouw zintuigelijke waarneming en de (neurologische) interpretatie daarvan, dat is niet te verwarren met wat voor een begrip over waarheid dan ook. De kleur die jij waarneemt is een bepaalde golflengte, die golflengte noemen we groen. Dat jij met jouw zintuigen die golflengte niet kan onderscheiden van een andere golflengte zegt niets over de eigenschappen van gras, noch over de golflengte van het weerkaatste licht.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Plaats reactie