Dank je. Ik heb iets geleerd en even lekker gelachen.
Raven schreef:Zou het niet zo KUNNEN zijn dat het gaat om de plaats in het jaar ( tijd) en dat de sterrenbeelden slechts als de "cijfers van de klok" dienen ?
MNb schreef:
De plaats in het jaar is eveneens volstrekt willekeurig.
Tweeduizend jaar geleden begon het jaar ergens in maart.
Raven schreef:erg slim kom je niet over...
kijk als een boer anno 1000 vc uit ervaring weet dat hij kan gaan zaaien als de zon bv in ram staat ( ik noem maar iets) en dat is ieder jaar zo. Dan weet iemand met enige intelligentie dat DAN een periode begint die men lente noemt. Als later de sterrenbeelden zelf ( de cijfers) verschoven zijn dan begint op dat punt in het jaar nogwel de lente.. alleen zie je de zon dan niet meer op de zelfde plek staan.
Of dacht jij dat de lente op een willekeurig moment begon ?
Welke lente? Ik woon een paar honderd kilometer boven de evenaar.
Die boer van jou kon nog niet weten dat het niet overal ter wereld lente wordt, laat staan op dezelfde dag van het jaar.
Jij wel.
Lente en sterrebeelden hebben nul komma nul met elkaar te maken.
Inderdaad, erg slim kom je niet over.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
De term synchroniciteit (letterlijk: gelijktijdigheid) is in 1930 bedacht door de Zwitserse psychiater en psycholoog Carl Gustav Jung. Van synchroniciteit is sprake wanneer twee of meer gebeurtenissen min of meer tegelijkertijd optreden in een voor de betrokkene zinvol verband, dat niet noodzakelijk als causaal wordt ervaren. Eenvoudig gezegd: je ervaart het als "meer dan gewoon toeval"; omdat de twee gebeurtenissen voor jou met elkaar te maken schijnen te hebben, maar niet zo dat het ene het andere heeft voortgebracht. Jung zag synchroniciteit als een ander verklaringsmodel dat naast causaliteit zijn plaats verdiende. Dit concept stelt de causaliteit zelf niet ter discussie noch wil het ermee concurreren. Het beweert slechts dat, net zoals gebeurtenissen kunnen gegroepeerd worden onder 'oorzaak', ze net zo goed kunnen worden gegroepeerd onder hun betekenis.
Ook astrologie kan met dit principe verklaard worden. Niet de planeten veroorzaken de gebeurtenissen, maar tussen de gebeurtenissen en de planeten is sprake van gelijktijdigheid. Astrologie is volgens jungiaanse astrologen als Liz Greene gebaseerd op het principe van synchroniciteit. De "invloed van de sterren" bestaat niet in causale zin. Er is hoegenaamd geen causale invloed die uitgaat van de planeten of de sterren.
Astrologie 'werkt' op de manier dat die beschreven wordt in de Smaragden Tafel van Hermes Trismegistus:
Zo boven, zo beneden
En wat boven is, is gelijk beneden is
zodat het wonder van het Ene zich kan voltrekken
Liz Greene verwoordt het aldus:
De stand van de hemellichamen op een gegeven ogenblik in de tijd reflecteert de kwaliteiten van dat bepaald moment en daarmee ook de kwaliteiten van alles wat op datzelfde ogenblik geboren wordt. Het ene veroorzaakt niet het andere, ze zijn synchroon, en spiegelen elkaar.
In het kader van synchroniciteiten, of 'schijnbare toevalligheden' raad ik u aan, waarde forumgenoten, vandaag en morgen te letten op het getal 6 in uw omgeving. U staat dezer dagen namelijk extra open voor boodschappen uit den hoge, die schijnbaar toevallig in verband staan met de zesde en gele sefira van de kabbalistische levensboom..
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Fjedka schreef:In het kader van synchroniciteiten, of 'schijnbare toevalligheden' raad ik u aan, waarde forumgenoten, vandaag en morgen te letten op het getal 6 in uw omgeving. U staat dezer dagen namelijk extra open voor boodschappen uit den hoge, die schijnbaar toevallig in verband staan met de zesde en gele sefira van de kabbalistische levensboom..
Vandaag al zes koppen koffie gedronken dat kan geen toeval meer zijn je bent waarlijk een groot ziener
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Blues-Bob schreef:De paradox aan horoscopen vind ik dat sterrenbeelden het leven op aarde niet zo nadrukkelijk bepalen, maar dat horoscopen die potentie wel hebben.
Het maffe vind ik dat de astrologen vooral zichzelf zo serieus nemen.
Groet,
Bob
Jezelf serieus nemen is in bepaalde gevallen ook dé sleutel tot het goed kunnen bedotten van anderen.
Je moet je gezicht immers wel in een plooi kunnen houden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Geen paniek, Blues-Bob. Wanneer je vertrouwt op mijn inzicht in het universum,
waarbij de monden van de 'astrologica' en haar aanhangers natuurlijk volkomen vol zijn van tanden,
zul je inzien waarom het werkelijk draait.
(Mag ik hier mijn bankrekeningnummer posten?)
Fjedka schreef:In het kader van synchroniciteiten, of 'schijnbare toevalligheden' raad ik u aan, waarde forumgenoten, vandaag en morgen te letten op het getal 6 in uw omgeving. U staat dezer dagen namelijk extra open voor boodschappen uit den hoge, die schijnbaar toevallig in verband staan met de zesde en gele sefira van de kabbalistische levensboom..
Het cijfer zes.
De kleur geel.
Cijfers en kleuren zijn zelfs kansverhogender symbolen dan letters wanneer je maar wat raadt.
"His name starts with a J...., a G.., Harrie?
Harrie speaks to you..
What?
Oh.,THIS is Harrie, sitting right next to you.. Haha..alive and kicking now aren't ya..(pijnlijke stilte)..
Well. hello Harrie. I sense your energie blocking my.. (maakt theatrale gebaren in de ruimte om het publiek af te leiden).. Yes....
A B? Does it begin with the letter B? Now work with me.."
Berjan schreef:Als ik geen humor had, zou ik dit grappig vinden
Ik wil ook best serieus in het topic reageren, maar de stand van saturnus verhindert dat vandaag helaas.
Gelukkig kun jij nog komen met die bronnen over de maya's die wisten wanneer de spanjaarden kwamen. En bij voorkeur dan niet symbolisch denken. Ook ben ik wel geinteresseerd wie heden ten dage nog bedreven is in die aloude kunst van toekomstvoorspellen.
Voor wat betreft de symboliek van het ontstaan van mensen uit mais, Diezelfde symboliek rechtvaardigde het feit dat na het verliezen van een simpel balspel de verliezers geofferd werden.
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.