[1] doel je op fysische krachten of op buitennatuurlijke krachten?F001 schreef:Uiteindelijk ontstaat leven uit datgene wat we nu definieëren als dode materie in combinatie met die krachten die dat mogelijk maken.
[2] zijn er volgens jou wetenschapper(s) die beweren dat deze krachten overbodig zijn in de fysische of biologische wereld?F001 schreef:Ik sprak al eerder over elektromagnetische werkzaamheid wat doordringt tot het niveau van de sub-atomaire werkelijkheid. (EMI) Maar ook zonder de zwaartekracht, zwakke- als sterke kernkracht was het biologische leven zoals we dit nu kennen niet mogelijk.
[3] zijn er volgens jou wetenschapper(s) die niet weet dat deze krachten werken in levenloze en levende materie?
Natuurlijk zijn de noodzakelijke factoren die leven mogelijk maken vervuld als er leven is.F001 schreef:Wat vooral interessant genoemd kan worden is de accurate samenstelling van al die factoren die dit mogelijk maken. Dat margeveschil is miniem te noemen.
[4] zijn er volgens jou wetenschappers die denken dat de natuur niet overeenstemt met leven?F001 schreef:Ik geloof wel in de doelmatigheid van de natuur zélf die zoiets complex mogelijk maakt.
Je gelooft dat leven niet toevallig is omdat het mogelijk gemaakt is door deze fysische wereld.F001 schreef:Wij (als al het biologische leven hier en weliswaar elders in de uitgestrektheid van dit universum) zijn daar het resultaat van. Daarom geloof ik niet in het toevalligheidsprincipe.
Je benadrukt dat als de fysische wereld anders was geweest, leven niet mogelijk was.
Je zegt dus dat de fysische wereld niet toevallig is zoals hij is.
[5] wat maakt volgens jou de wereld opzettelijk zoals hij is?
PS: graag een zakelijk antwoord, géén sneren aub.