bezeten door de duivel, bent u het ook?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

John12

Re: bezeten door de duivel, bent u het ook?

Bericht door John12 »

a.r. schreef:Dit topic gaat over exorcisme/demonen/duiveluitdrijving en niet over heksenverbranding....begin eens bij het begin en ga die linkjes lezen en bekijken. Het kómt voor in deze tijd en iemand heeft er een topic over geopend vanuit zijn verbazing daarover. Waarom reageer je als je niets (nieuws) in te brengen hebt?
als voorbeeld haalde ik heksenverbranding aan om dit af te zetten tegen exorcisme - dat geschiedkundig nauwelijks wordt genoemd.

suggeren dat Jezus aan exorcisme deed, valt niet te bewijzen.
wij vatten geschreven teksten in de bijbel op onze "eigen" manier op.

in onze wereld vol entertainment willen wij spannende dingen zien op film, exorcisme is daar één van .
a.r.

Bericht door a.r. »

Het kan mij helemaal niet schelen of er ooit ene jezus heeft rondgehobbelt, dit topic gaat over exorcisme wat zich in deze tijd voordoet. Ga je nog lezen, of zit ik voor niets van alles voor je op te zoeken? Ik kan mijn tijd nl erg goed voor andere zaken gebruiken.
John12

Bericht door John12 »

a.r. schreef:Het kan mij helemaal niet schelen of er ooit ene jezus heeft rondgehobbelt, dit topic gaat over exorcisme wat zich in deze tijd voordoet. Ga je nog lezen, of zit ik voor niets van alles voor je op te zoeken? Ik kan mijn tijd nl erg goed voor andere zaken gebruiken.
ik haalde jezus aan omdat hij wordt genoemd in een door jou toegevoegde bijlage.

heb mij toch duidelijk uitgesproken over het hedendaagse exorcisme.

waar haal jij het vandaan dat ik de stof niet lees en dit te doen - verwijdbaar en op onvriendelijke wijze ?

iedereen kan zijn tijd goed gebruiken.
a.r.

Bericht door a.r. »

Jezus is moeilijk te vermijden wanneer het het christendom en daarmee exorcisme betreft, niet?
Ik vroeg je om het topic vanaf het begin te lezen en kreeg sterk de indruk, dat je alleen maar een tekstje neergeplempt had en verder iets had van "mwoooaaahhh...'t zal wel". Indien dat niet zo is, dan bied ik bij deze mijn excuses aan.
siger

Bericht door siger »

De meest verspreide vorm van exorcisme is de doop.
Plaats reactie