Homeopathisch huisarts verkoopt onzin

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Homeopathisch huisarts verkoopt onzin

Bericht door Cluny »

Raven schreef:vraag het eens aan een arts en dan kom je dan terug :wink:
( is er een dokter in de zaal :D )

Of gaat het er alleen maar om om alles af te zeiken , dan zijn we vlug klaar.
NepHeks Raven verkoopt onzin.
Ga eens een eigen topic openen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

kan je alleen maar bleren ... kleuter
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Hier dan een onderzoek: http://www.bestbets.org/bets/bet.php?id=1270

De conclusie:
Limited clinical evidence plus much biochemical analysis suggests that carbonated drinks, such as cola (whether “flat” or otherwise) should not be recommended for oral rehydration in children with acute viral gastroenteritis.

Parents and carers should be discouraged from using “flat” fizzy drinks for this purpose.

Waarschijnlijk is het cola verhaal in de wereld gekomen door een campagne van Unicef. Daarin wordt aanbevolen, dat ORS overal te koop moet zijn, net als scheermesjes, zeep en Coca cola. Als Cola overal te koop is, moet het ook kunnen met ORS.

http://rehydrate.org/resources/selling-survival.htm
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
F001
Banned

Bericht door F001 »

Homeopathie is afkomstig van een franse wetenschapper die per toeval ontdekte dat water de eigenschap draagt eerder vermengde bestandsdelen te 'onthouden'. Bijna was homeopathie een echte wetenschap geweest. Vele mensen weten dat niet.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

F001 schreef:Homeopathie is afkomstig van een franse wetenschapper die per toeval ontdekte dat water de eigenschap draagt eerder vermengde bestandsdelen te 'onthouden'. Bijna was homeopathie een echte wetenschap geweest. Vele mensen weten dat niet.
Het was een duitser die homeopathie verzon en alvast geen wetenschapper in de zin van nu

In de 16e eeuw verklaarde de pionier van de chemische geneeskunde, Paracelsus, dat kleine doses van 'wat de mens ziek maakt, de mens ook geneest' en hiermee liep hij vooruit op de homeopathie,[7] maar het was de Duitse arts en chemicus Samuel Hahnemann (1755-1843)[8][9] die het een naam gaf en haar principes vastlegde. (wiki)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

F001 schreef:Homeopathie is afkomstig van een franse wetenschapper die per toeval ontdekte dat water de eigenschap draagt eerder vermengde bestandsdelen te 'onthouden'. Bijna was homeopathie een echte wetenschap geweest. Vele mensen weten dat niet.
Hoe pers je zoveel kwakzalverij-onzin in 3 regeltjes tekst.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Cluny schreef:
Hoe pers je zoveel kwakzalverij-onzin in 3 regeltjes tekst.
Cluny,
Beetje flauw, maar precies dát laat F001 je zien.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Variform
Banned

Bericht door Variform »

Cluny schreef:
Ik ken een oude man van in de zestig. Die vertelde me dat hij altijd last had van zijn maag.

Op een dag stelde hij zijn huis ter beschikking voor buitenlandse studenten. Daar vraagt ie dan wat huur voor. Hij kreeg een studente uit India. Hij vertelde haar over zijn probleem. Zij raadde hem aan veel fruit te ten, vooral citrus vruchten.

Ik had de man nog nooit zo blij gezien, hij had geen last meer. Hij vertelde me dat hij wel had gewild dat zijn huisarts hem dat 20 jaar geleden had verteld.

Maar ook dit is een anekdote, dus onwaar.
She makes her own cross and she
Hangs there for all the world to see
She makes her own cross as she
Locks up her mind and says I'm free

-- ' Make Your Own Cross' by Flash and the Pan
Variform
Banned

Bericht door Variform »

Raven schreef:
Vilaine schreef:Het is erg onwaarschijnlijk, dat in water of alcohol opgeloste stoffen, die vervolgens zodanig verdund worden, dat de oorspronkelijke stof verdwenen is, enige therapeutische werking hebben.
Als iemand beweert van wel, dan zal hij dat moeten aantonen. Dat is in 200 jaar nog niet gedaan. Dus kunnen en mogen we gevoegelijk aannemen, dat tot nul gereduceerde citroenzuur oplossing ook niet helpt.
Nogmaals ik ben geen homeopaat dat maakt cluny ervan.
Cluny kan het niet uitstaan dat wat ik zeg in de meeste gevallen geen onzin blijkt te zijn, want dat komt hem niet van pas bij zijn "ik trap tegen alles wat ik niet snap" mentaliteit.

Overigens .. "platte" cola dus zonder koolzuur werkt ook tegen maag en darm klachten.
en vakantie race :wink:
Ook dat is niets nieuws. Mijn vriendin was ooit in China en haar werd aangeraden cola te drinken. Blijkbaar is dat zo'n gore troep dat het als het ware antibacterieel werkt :-)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Variform schreef:
Raven schreef:
Vilaine schreef:Het is erg onwaarschijnlijk, dat in water of alcohol opgeloste stoffen, die vervolgens zodanig verdund worden, dat de oorspronkelijke stof verdwenen is, enige therapeutische werking hebben.
Als iemand beweert van wel, dan zal hij dat moeten aantonen. Dat is in 200 jaar nog niet gedaan. Dus kunnen en mogen we gevoegelijk aannemen, dat tot nul gereduceerde citroenzuur oplossing ook niet helpt.
Nogmaals ik ben geen homeopaat dat maakt cluny ervan.
Cluny kan het niet uitstaan dat wat ik zeg in de meeste gevallen geen onzin blijkt te zijn, want dat komt hem niet van pas bij zijn "ik trap tegen alles wat ik niet snap" mentaliteit.

Overigens .. "platte" cola dus zonder koolzuur werkt ook tegen maag en darm klachten.
en vakantie race :wink:
Ook dat is niets nieuws. Mijn vriendin was ooit in China en haar werd aangeraden cola te drinken. Blijkbaar is dat zo'n gore troep dat het als het ware antibacterieel werkt :-)
Wat een sensationeel medisch wetenschappelijk weetje!
Variform
Banned

Re: Heks raven verkoopt onzin

Bericht door Variform »

Cluny schreef:
Raven schreef: Nogmaals ik ben geen homeopaat dat maakt cluny ervan.
Cluny kan het niet uitstaan dat wat ik zeg in de meeste gevallen geen onzin blijkt te zijn
Jokkebrokkende nepheksen, ik kom ze niet zo vaak tegen.
Zoals gezegd, "Oma weet raad" is het hoogste peil van de adviezen van deze nepheks. Als je geluk hebt, want met evenveel overtuigkracht wordt er in de wilde weg gebabbeld over de geneeskracht van amuletten of edelstenen.
Oma is een metafoor voor huismiddeltjes. Die blijken vaak prima te werken. Oma had ze geeleerd van...oma. En die oma van haar...oma.

Terug tot inde middeleeuwen waarin oma verbrand werd door religieuze megolen. Maar indertijd had men geen medische wetenschap. Maar wel slimme mensen die dichter bij de natuur leefden. En dus was er een goede kruidenkennis.

Ik heb hier voor mij op een boek, bladzijde 148, door Renzo Corcos, getiteld 'Mooi en Geoznd met Kruiden'.

Dit stuk gaat over te veel maagzuur. Er staat ik citeer:

"...in ieder geval moet bij elke maaltijd een zuurpreparaat of zuiver citroensap ingenomen worden."

Daarna volgen enkele recepten. Engelwortel, Valeriaan, Gezegende Distel komen er in voor maar ook Ogentroost, rabarber, alsem, jeneverbes, Sinaasappel, Anijs, venkel, artisjok, lavendel, ruit, munt, kina en melisse.

Ik drink als ik last van mijn maag heb wel thee van uit eigen tuin geplukte citroenmelisse.

Oh the horror!

Kruiden! Heksen! Wat erreg en eng allahmaal!

Variform
Banned

Bericht door Variform »

Cluny schreef:
Wat een sensationeel medisch wetenschappelijk weetje![/quote]

Nee het is een anekdote! Oftewel een leugen.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Off topic gebabbel met en over nepheksen en hun vaardigheden op zaterdagochtend voor tienen.
Ik denk dat ik er een senseootje bij neem.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Variform schreef: Ook dat is niets nieuws. Mijn vriendin was ooit in China en haar werd aangeraden cola te drinken. Blijkbaar is dat zo'n gore troep dat het als het ware antibacterieel werkt :-)
Klopt cola werkt antiseptisch, Owja en je krijgt er oude munten en zilver ook heel mooi schoon mee :D
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Raven schreef:
Variform schreef: Ook dat is niets nieuws. Mijn vriendin was ooit in China en haar werd aangeraden cola te drinken. Blijkbaar is dat zo'n gore troep dat het als het ware antibacterieel werkt :-)
Klopt cola werkt antiseptisch, Owja en je krijgt er oude munten en zilver ook heel mooi schoon mee :D
Als je een roestige bout of moer niet los krijgt gooi er dan coca-cola overheen.

O ja, citroensap is een probaat middeltje tegen brandend maagzuur.

Welke oen weet dat nou niet.
Plaats reactie