Maar merkwaardigerwijs dus niet "sociaal gewenst" door David Bakker. Een scheiding dwars door het land van het vrije woord. Je ziet immers twee aparte contexten: een bokaal mensjes die zaken "sociaal wensen", maar die minachtend bekeken worden door wie de bokaal met zure blik tegen het licht houdt.David Bakker schreef:Verplicht in de betekenis van sociaal gewenst...siger schreef:Verplicht door wie?David Bakker schreef:Ik vroeg me af of het verplichte pro-Palestijnen standpunt c.q. anti-Israel standpunt ook een onderdeel is van de politieke correctheid. Volgens mij wel.
Naast storend is dit ook finaal falsifierend voor wat je schrijft. Een verdediger van vrijheid (van spreken of van om het even wat) kan standpunten niet zomaar wegwuiven. Je opvatting over "sociaal verplicht" is een afkeuren van het gewriemel in een denkbeeldige bokaal waarboven jij je zo ver verheven waant dat je gelooft niet eens meer in debat te moeten treden.
Zowel aanhangers als tegenstanders van het "pro-Palestijnen standpunt c.q. anti-Israel" hebben argumenten. Het vrije denken zit hem in de confrontatie van deze argumenten, vijand van het vrije spreken is ze wegtyperen.