Wie kan het uitleggen?

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Ali
Banned

Re: Wie kan het uitleggen?

Bericht door Ali »

MNb schreef:Buiten een waard die te dom is voor dubbeldenken.
Maar snugger genoeg voor dubbelfris?
http://www.youtube.com/watch?v=8b9wD_pVoFc
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

MNb schreef:Tja, ik ben nu eenmaal te dom voor dergelijk dubbeldenken. Het heeft op mij dan ook nooit enig effect. Wat CreoDeo bereikt heeft is dat ik eens een serieuze website over de evolutietheorie heb opgespoord, dat ik overtuigd ben geraakt dat deze wetenschappelijk is, dat ik gevonden heb dat er inderdaad een nieuwe plantensoort is ontstaan de laatste paar decennia (zoals voorspeld door de evolutietheorie) en dat dus "variatie binnen één soort" (een centrale stelling van het creationisme) gefalsifieerd is.
Dat ragfijne dubbelspel heeft er dus alleen maar toe geleid dat ik meer dan ooit overtuigd ben van de evolutietheorie. Ik geloof toch niet dat dat de bedoeling was - aangenomen dat CreoDeo dubbelspel speelde.
Niet te dom, maar (te) eerlijk tegenover jezelf (en dus bij beoordeling van anderen als je dan automatisch 'jezelf' [rationeel metend!]als graadmeter gebruikt!) :)
CreoDeo

Bericht door CreoDeo »

Ongelofelijk! Drie jaar na het openen van deze topic ben ik toevallig weer hier beland: mijn mond viel open van verbazing.

Ik opende deze topic toen ik op de middelbare school zat en verwikkeld was in een discussie over evolutie en creationisme. Inmiddels heb ik de meeste antwoorden op mijn vragen gekregen en kan ik duidelijk stellen dat creationisme klinkklare nonsense is.

Maar de houding van vele zogenaamde 'vrijdenkers' hier is ook om van te gieren. Terwijl ik de posts doorbladerde zag ik een enkele inhoudelijke reactie. Veeleer zag ik pseudo-wetenschappelijk gebazel en complottheorieën waarin ik ervan werd verweten een creationistische dubbelspion te zijn. Een middelbare scholier... Ik heb oprecht uit verbazing zitten schaterlachen.

Hier is een tip voor degenen die zich aangesproken zouden moeten voelen: neem jezelf alsjeblieft niet te serieus, in retrospect lijken jullie te belachelijk voor woorden.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik neem hit & run bezoekers nooit serieus. Ze zijn de aandacht nooit waard.
Ik herken hit & run gasten meestal vrij snel, anderen zijn daar minder handig in.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

CreoDeo schreef:Ongelofelijk! Drie jaar na het openen van deze topic ben ik toevallig weer hier beland: mijn mond viel open van verbazing.

Ik opende deze topic toen ik op de middelbare school zat en verwikkeld was in een discussie over evolutie en creationisme. Inmiddels heb ik de meeste antwoorden op mijn vragen gekregen en kan ik duidelijk stellen dat creationisme klinkklare nonsense is.

Maar de houding van vele zogenaamde 'vrijdenkers' hier is ook om van te gieren. Terwijl ik de posts doorbladerde zag ik een enkele inhoudelijke reactie. Veeleer zag ik pseudo-wetenschappelijk gebazel en complottheorieën waarin ik ervan werd verweten een creationistische dubbelspion te zijn. Een middelbare scholier... Ik heb oprecht uit verbazing zitten schaterlachen.

Hier is een tip voor degenen die zich aangesproken zouden moeten voelen: neem jezelf alsjeblieft niet te serieus, in retrospect lijken jullie te belachelijk voor woorden.
Toevallig ?
Waar heb jij vermeld dat je op de middelbare school zat, je was zo onfatsoenlijk om ineens te verdwijnen en bent nu zo onfatsoenlijk om mensen iets te verwijten omdat je zelf toen iets nagelaten had. Je hebt nog steeds niet veel bij geleerd wat betreft fatsoen.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

CreoDeo schreef:Ongelofelijk! Drie jaar na het openen van deze topic ben ik toevallig weer hier beland: mijn mond viel open van verbazing.

Het is in retrospectief en dit topic [-X . Prettig te vernemen dat u zo snel in lachen uitbarst, alhoewel dat ook kan duiden op ontremming als gevolg van een aandoening in de prefrontale cortex.
Veeleer zag ik pseudo-wetenschappelijk gebazel en complottheorieën
Ik heb het topic ook nog eens doorgelezen en werd er ook vrolijk van maar hetgeen door u veeleer waargenomen werd heb ik niet kunnen ontwaren. Het is wel een vooruitgang in denken te noemen dat u inmiddels weet dat dat creationisme klinkklare nonsense is.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Blijf je deze keer wel discuteren?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ben je nu echt verschoten dat je beerput stinkt?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Plaats reactie