Maar snugger genoeg voor dubbelfris?MNb schreef:Buiten een waard die te dom is voor dubbeldenken.
http://www.youtube.com/watch?v=8b9wD_pVoFc
Moderator: Moderators
Maar snugger genoeg voor dubbelfris?MNb schreef:Buiten een waard die te dom is voor dubbeldenken.
Niet te dom, maar (te) eerlijk tegenover jezelf (en dus bij beoordeling van anderen als je dan automatisch 'jezelf' [rationeel metend!]als graadmeter gebruikt!)MNb schreef:Tja, ik ben nu eenmaal te dom voor dergelijk dubbeldenken. Het heeft op mij dan ook nooit enig effect. Wat CreoDeo bereikt heeft is dat ik eens een serieuze website over de evolutietheorie heb opgespoord, dat ik overtuigd ben geraakt dat deze wetenschappelijk is, dat ik gevonden heb dat er inderdaad een nieuwe plantensoort is ontstaan de laatste paar decennia (zoals voorspeld door de evolutietheorie) en dat dus "variatie binnen één soort" (een centrale stelling van het creationisme) gefalsifieerd is.
Dat ragfijne dubbelspel heeft er dus alleen maar toe geleid dat ik meer dan ooit overtuigd ben van de evolutietheorie. Ik geloof toch niet dat dat de bedoeling was - aangenomen dat CreoDeo dubbelspel speelde.
Toevallig ?CreoDeo schreef:Ongelofelijk! Drie jaar na het openen van deze topic ben ik toevallig weer hier beland: mijn mond viel open van verbazing.
Ik opende deze topic toen ik op de middelbare school zat en verwikkeld was in een discussie over evolutie en creationisme. Inmiddels heb ik de meeste antwoorden op mijn vragen gekregen en kan ik duidelijk stellen dat creationisme klinkklare nonsense is.
Maar de houding van vele zogenaamde 'vrijdenkers' hier is ook om van te gieren. Terwijl ik de posts doorbladerde zag ik een enkele inhoudelijke reactie. Veeleer zag ik pseudo-wetenschappelijk gebazel en complottheorieën waarin ik ervan werd verweten een creationistische dubbelspion te zijn. Een middelbare scholier... Ik heb oprecht uit verbazing zitten schaterlachen.
Hier is een tip voor degenen die zich aangesproken zouden moeten voelen: neem jezelf alsjeblieft niet te serieus, in retrospect lijken jullie te belachelijk voor woorden.
Het is in retrospectief en dit topicCreoDeo schreef:Ongelofelijk! Drie jaar na het openen van deze topic ben ik toevallig weer hier beland: mijn mond viel open van verbazing.
Ik opende deze topic toen ik op de middelbare school zat en verwikkeld was in een discussie over evolutie en creationisme. Inmiddels heb ik de meeste antwoorden op mijn vragen gekregen en kan ik duidelijk stellen dat creationisme klinkklare nonsense is.
Hier is een tip voor degenen die zich aangesproken zouden moeten voelen: neem jezelf alsjeblieft niet te serieus, in retrospect lijken jullie te belachelijk voor woorden.
Ik heb het topic ook nog eens doorgelezen en werd er ook vrolijk van maar hetgeen door u veeleer waargenomen werd heb ik niet kunnen ontwaren. Het is wel een vooruitgang in denken te noemen dat u inmiddels weet dat dat creationisme klinkklare nonsense is.Veeleer zag ik pseudo-wetenschappelijk gebazel en complottheorieën
Blijf je deze keer wel discuteren?CreoDeo schreef:Ongelofelijk! Drie jaar na het openen van deze topic ben ik toevallig weer hier beland: mijn mond viel open van verbazing.