Natuurlijk moet je alles goed afspreken, maar dat hebben we deze week gedaan.
En natuurlijk wil die organisatie net als ik winst. Daar is volgens mij niks mis mee toch?
Moderator: Moderators
Nee, lijkt me logisch. Er is geen bedrijf wat gestart wordt om failliet te gaan. Misschien dat er malafide ondernemers zijn die een spook bv oprichten uit duistere motieven. Maar winst is het streven. Het is je gegund Herman. In welke goot lag je trouwens.herman van der helm schreef: En natuurlijk wil die organisatie net als ik winst. Daar is volgens mij niks mis mee toch?
Ja, dat zegt genoeg Herman.
Dat zou een goed idee zijn. Dat blok weegt circa 25 a 30 kg. De wasmachine zou dan "nog maar" 50 a 70 kg wegen. Dit is uiteraard ook nog steeds te veel om gezond te mogen tillen met één persoon. De Tiller kan de meeste wasmachines (uitgezonderd Miele van 100kg) in zijn geheel tillen met één bedieningspersoon. We hebben een speciaal uitrustingstuk gemaakt waar de wasmachine stevig op vaststaat om hem ook makkelijk te kunnen stapelen in bijvoorbeeld winkels en magazijnen en ook bij mensen thuis. Als de droger bijvoorbeeld op de wasmachine staat.(ook drogers zijn te zwaar om met één persoon te tillen.Raven schreef: By the way , kan iemand mij vertellen waarom er nooit iemand op het idee gekomen is om dat blok beton in een wasmachine in een slede te stoppen zodat je dat eruit kan halen als de boel versjouwd moet worden ?
Nee en boeie.Variform schreef:Worden we straks niet allemaal heel zwak en week als we niets meer tillen?
Extra windmolen plaatsen.Hei is een handig ding, maar gebruikt wel weer energie. Heb je nagedacht over de gevolgen voor het klimaat?
Van meneer Arbo mag je niet boven een bepaald gewicht tillen (dat leren ze in die tilcursus). Nu doen werknemers het stiekem toch (hoe moet het anders?), waardoor ze heel duur in de WAO komen.Energie wordt alleen duurder. Hoe ga je om met de beslissingen van ondernemers om te besparen op energie? Kun je een setje zonnepanelen leveren voor op het dan van bestelwagens zodat dit ding automatisch opgeladen wordt? Het gebruik neemt ook veel tijd in beslag. Die doos had ik met even veel gemakt zo uit de bus gepakt en neergezet. Tenzij het heel zwaar is.
Maar goed tillen is een kunst. is het niet goedkoper voor een bedrijf wat veel spullen vervoert om een medewerker een til-cursus te geven?
Heb je wel eens met een traploper gewerkt? Als je ergens geen drempel mee overkomt zijn het die dingen wel. Uiteraard zou je het kunnen verkopen als optionele accessoire. Profit! Moet je wel de iets duurdere uitvoering hebben met makkelijk verwisselbare wielen. Profit x2!Nog een idee. Je moet met zware zaken over drempels. Misschien kun je er van die wielen onder zetten met 3 bandjes. Net als bij die traploper gevallen.
Dat gesjor is er niet, omdat een aandrijving op de wielen er voor zorgt dat de drempel wordt genomen.Variform schreef:Ja vandaar dus, dat filmpje.Het lijkt me wel een beetje eng om met een dure grote koelkast tegen een drempel aan te rijden die zich neit graag laat nemen. Dan krijg je van dat heen en weer geduw en gesjor en dan raakt de kast uit balans en zo.
Jouw opmerkingsgave is groot. De aandrijving is tevens de rem. Bandjes zacht is geen optie, omdat dan juist het verschijnsel instabiliteit zou kunnen optreden. Tracks werken niet lekker als de boel niet is aangedreven (in de onderste positie van het laadbord)Variform schreef:
Zit er soms een soort mechanische rem op de wieltjes die een balans punt creëert? Heb je gedacht om een variant te maken met tracksOf bandjes die je met een knop kunt oppompen tot hard of zacht, zodat een band zichzelf makkelijker over een vervelende drempel drapeert.
Ja en neen, ik heb het destijds inderdaad gezien. Fantastisch product vond ik het, mits het betaalbaar geproduceerd kan worden. Om de belasting van werkende te verlagen is het een super oplossing. Echter het is een illusie dat rugklachten vooral van zwaar tillen komen. Het is slechts 1 van de factoren die rugklachten beinvloeden. Maar al met al, als je een beetje om de fysieke belasting van je werknemers (en van jezelf) denkt, dan overweeg je als werkgever zo'n tillift ding. Dus goed apparaat. De relatie met uitval door rugklachten lijkt me interessant of dat aantoonbaar is (omdat dit van diverse factoren afhankelijk is).Kiwi schreef:Van meneer Arbo mag je niet boven een bepaald gewicht tillen (dat leren ze in die tilcursus). Nu doen werknemers het stiekem toch (hoe moet het anders?), waardoor ze heel duur in de WAO komen.
Je zou het als volgt kunnen doen. Aan de voorzijde van de wielen 2 wielen met het zelfde dragende vermogen, welke hoger gelegen zijn. Zodra er sprake is van een drempel word de voorwaatse kracht middels een hefboom vanuit de voorste (normaal zwevende) wielen omgezet via een hefboom in een opwaartse kracht. (De zwevende wielen worden dan tijdelijk dragende wielen, tot de dragende wielen weer de grond raken). Een verend mechanisme zorgt ervoor dat: 1. Het voorwerp minder hard schudt. 2. Bij een drempel of stoeprand de achterste wielen, weer tot dragende wielen verworden. Voor stoeprandjes en drempels ideaal. Trappen, tja dat blijft nog lastig. (Beetje lastige beschrijving, heb ook niet echt een foto, of tekening ervan. Het zal ongetwijfeld al bestaan, maar ik zat zojuist er even over te denken.)Heb je wel eens met een traploper gewerkt? Als je ergens geen drempel mee overkomt zijn het die dingen wel. Uiteraard zou je het kunnen verkopen als optionele accessoire. Profit! Moet je wel de iets duurdere uitvoering hebben met makkelijk verwisselbare wielen. Profit x2!
Zo geavanceerd is dat niet hoor, de wet- en regelgeving van de arbo stelt een maximum eis op basis van bevindingen uit biomechanisch onderzoek mbt een belasting op het niveau l5-s1 en spierkracht. De uitkomst hiervan is een maximaal te tillen gewicht van 25 kilo in een situatie waarbij tilhouding optimaal gekozen kan worden.herman van der helm schreef: Of alleen de oorzaak in tillen en dragen ligt denk ik niet, maar als je ziet hoe geavanceerd het risico voor rugklachten berekend kan worden bij het tillen en dragen denk ik dat er een grote kans is dat er een groot verband bestaat. En als je het berekent wat je nog zou kunnen tillen en dragen zie je wel dat je snel in de risicosfeer komt.
Op deze link kun je een lijstje invullen en het programmaatje erachter berekent hoeveel je in welke situatie nog verantwoord kunt tillen of dragen.
http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... fttest.htm
Je zou deze formule kunnen gebruiken om voor te rekenen in welke situaties het gebruik van de tiller geindiceerd zou zijn.RWL = 23kg * Hf * Vf * Df * Af * Ff * Cf
Hf = 25/H (minimaal 25cm tot maximaal 63 cm)
Vf = 1 – 0.003 x |V-75| (maximaal 175 cm)
Df = 0.82 + 4.5/D (verplaatsing < 25cm, dan Df = 1)
Af = 1 – 0.0032 A (in °) (rotatie moet < 125° zijn)
Ff = aantal keer per minuut, zie tabel (minstens 0,2)
Cf = zie tabel