Ik ben me er niet voldoende van bewust dat geloof zo'n gevoelig punt kan zijn in families.Destinesia schreef:Geloof veroorzaakt onvoorstelbaar veel verdriet in gezinnen. Een tweedeling onder je eigen neus. Geloof scheurt gezinnen uit elkaar in zij die 'behouden' zijn, en in zij die voor 'eeuwig verloren' de hel in gaan.kyra schreef:Alleen als het van familie komt vind ik het nog wel lastig, ik vind het heel vervelend dat ik de oorzaak van zoveel verdriet ben.
Hel en hemel onder één dak.
Vreselijk als men in één gezin zó naar elkaar kijkt. Wat een verdriet en treurigheid om zó te moeten leven. Als je zó naar elkaar moet kijken.
Als kind vertelden mijn ouders mij dat 'de dood' het einde is van je leven, dat niemand ervan gespaard blijft en dat er (heel waarschijnlijk) niets nà bestaat. "We leven voort in herinneringen en het is aan ons om ervoor te zorgen dat het goede herinneringen zijn."
Je kind vertellen dat het eeuwig zal branden in de hel als hij/zij bepaalde regels niet navolgt, lijkt mij harder dan dat. En er zélf ook van overtuigd zijn: "Mijn kind komt misschien ooit in de hel terecht". Vreselijk.
Religie... hoe meer ik erover te weten kom, hoe meer het mij afstoot.