Waarom Wilders een serieus gevaar is

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Victor Onrust
Forum fan
Contacteer:

Re: Waarom Wilders een serieus gevaar is

Bericht door Victor Onrust »

@Enno als je onderstaand: "inhoudelijk ingaan op" wil noemen...
enno nuy schreef: want hij wil een absoluut hoofddoekjesverbod. Wilders komt met dit soort voorstellen omdat hij weet dat hij daarmee een behoorlijk deel van het electoraat achter zich krijgt ...
Hij weet natuurlijk ook dat geen enkele zichzelf respecterende partij bereid zal zijn akkoord te gaan met een hoofddoekjesverbod. Niemand in ons land heeft last van een hoofddoekje maar Wilders maakt dat kledingstuk prompt tot het icoon van zijn vreemdelingenhaat. Enno Nuy, 26 februari 2010
... dan lust ik er ook nog wel een paar. Je gaat er niet op in waarom W een hoofddoekjes verbod wil. En je spreekt je zelf tegen: want hoe kan het dat hij er electoraat mee achter zich krijgt als "niemand er last van heeft?" Het betreft hier desecularisatie, in feite een soort ontheiliging van onze openbare ruimte en instellingen, en dat op een opdringerige wijze, niet alleen door de vrouwen die het dragen maar meer nog door de "uitstraling" van de mannen die hier achter staan en die zich gerechtigd voelen om iedere vrouw die er geen draagt voor hoerrrr uit te maken en "vreemde" mannen ontmoedigen om relaties met de draagster aan te knopen. Dat is wat anders dan een onschuldig kruisje dragen of zelfs een hoed met pijpekrullen. Maar overigens vind ik dat de openbare ruimte gevrijwaard moet blijven van alle opdringerige reclameboodschappen, zeker die van religies.
antwoord op je vraag: MC = Multi Cultureel

@Kitty: zou je deze thread naar politiek of actualiteit willen verplaatsen? Ik vind hem niet onder dit hoofdstuk passen.
Victor Onrust = kijk ook eens op hardewoorden.nl =
Volg mij @VictorOnrust
Toen hij de top van zijn streven een belangrijk man te worden misschien iets dichterbij voelde komen, werd hij van daaraf begroet door het geniale renpaard dat hem voor was geweest. -- (Musil)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

victor50 schreef:@Kitty: zou je deze thread naar politiek of actualiteit willen verplaatsen? Ik vind hem niet onder dit hoofdstuk passen.
Verplaatst naar Politiek.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

victor50 schreef:Het betreft hier desecularisatie, in feite een soort ontheiliging van onze openbare ruimte en instellingen, en dat op een opdringerige wijze, niet alleen door de vrouwen die het dragen maar meer nog door de "uitstraling" van de mannen die hier achter staan en die zich gerechtigd voelen om iedere vrouw die er geen draagt voor hoerrrr uit te maken en "vreemde" mannen ontmoedigen om relaties met de draagster aan te knopen. Dat is wat anders dan een onschuldig kruisje dragen of zelfs een hoed met pijpekrullen.
Dat vind ik inderdaad een van de belangrijkste verschillen met uitingen van andere religies zoals kruisjes e.d. Het feit dat er meisjes zijn die door de druk van de omgeving een hoofddoekje gaan dragen, en dus juist niet omdat ze dat geheel zelf willen. Er is dus zeker sprake van dwang door omgevingsdruk. En dit is een zeer kwalijke ontwikkeling.
Maar overigens vind ik dat de openbare ruimte gevrijwaard moet blijven van alle opdringerige reclameboodschappen, zeker die van religies.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Een vriend van mij werkt trouwens bij een Turkse bank, daar is élke uiting van religie verboden, dus zowel hoofddoekjes als kruisjes. En geen moslim, en die werken daar ook, die daar bezwaar tegen uit. Het kan dus wel!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

@ Uncle Rat: =D> =D> =D>
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ik raad iedereen aan, ter nuancering, het interview met GW in de een na laatste Nieuwe Revu te lezen! Kan zo snel geen link vinden, maar uitermate interessant om te lezen, vooral wat zijn coalitie ambitie's zijn! En nee! Ik ben geen GW fan!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

lost and not found yet! schreef: En nee! Ik ben geen GW fan!
Ik ook niet, maar onze Geert heeft het de laatste tijd toch wel moeilijk
http://www.vn.nl/Archief/Politiek/Artik ... ilders.htm
27 januari 2010
Wilders moet het tandenknarsend hebben aangezien. Met zulke vrienden heeft hij geen vijanden meer nodig. De PVV-leider weet als geen ander dat elke associatie met extreem-rechts dodelijk is voor de opiniepeilingen. Dus liet hij in een reactie weten 'honderdduizend procent afstand te nemen van extreem-rechts'. Maar: 'Ik kan niet voorkomen dat een enkeling naar een publieke demonstratie komt.'

Je kunt je afvragen hoe oprecht Wilders is. In februari 2009 zond een PVV'er per ongeluk een e-mail rond met daarin de namen van aanwezigen van een besloten bijeenkomst in Waddinxveen. Ook daar bleken mensen uit extreem-rechtse kringen bij te zijn. Nu op de demonstratie opnieuw kopstukken van CP'86 en CD opduiken, kun je constateren dat de PVV er niets aan doet ze te weren
Hoe je je kunt draaien en keren al naar gelang er volgelingen zullen zijn?
http://www.nrcnext.nl/blog/2010/02/25/v ... t-wilders/
Voortschrijdend inzicht van Geert Wilders
In 2001: ik heb niets tegen de islam. Nu: hoofddoekjesverbod
Je bent nooit te oude om te leren.
(Hoe je kiezers kunt trekken en bespelen.)
Maar nog zo intelligent, uiteindelijk ga je toch door de mand vallen, als je je meningen aanpast aan populisme en kiezersjacht.
„Het gaat niet om een religie. In tegenstelling tot Pim Fortuyn die oproept tot een kruistocht, of wat het is, een koude oorlog tegen de islam – wat een verwerpelijke opmerking is omdat hij daarmee alle moslims op één hoop gooit – heb ik van begin af aan gezegd: de islam, daar is niets mis mee, het is een te respecteren godsdienst. Ook de meeste moslims ter wereld, maar ook in Nederland, zijn goede burgers waar niets mis mee is. Het gaat om dat kleine stukje moslimextremisme. (…) Ik heb niets tegen de islam.”
Zie filmpje
Wilders verklaarde vanavond dat het door hem nagestreefde verbod niet zou gelden voor andere zichtbare religieuze symbolen als keppeltjes of kruisjes, want dat zijn „symbolen van religies die behoren tot onze eigen cultuur”. Hoofddoekjes daarentegen zijn een teken van “een onderdrukkende totalitaire ideologie”.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Mariakat schreef:
Hoe je je kunt draaien en keren al naar gelang er volgelingen zullen zijn?

Goh, na 9 jaar een mening bijstellen ! Het lijkt wel een mens...
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
enno nuy
Geregelde verschijning

Bericht door enno nuy »

Kitty schreef:
victor50 schreef:@Kitty: zou je deze thread naar politiek of actualiteit willen verplaatsen? Ik vind hem niet onder dit hoofdstuk passen.
Verplaatst naar Politiek.
Goh, mijnheer Onrust vindt iets ergens niet thuishoren en prompt wordt de discussie verplaatst. Terwijl ik toch gebruik meende te maken van het Forum van De Vrije Gedachte. Maar misschien begrijp ik de spelregels nog niet helemaal?
Victor Onrust
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Victor Onrust »

enno nuy schreef:Maar misschien begrijp ik de spelregels nog niet helemaal?
Een van de vele voordelen van dit forum boven het speeltje van de VG zelf is dat je hier dingen nog een beetje kunt terugvinden. En dat als je bij "politiek" kijkt je niet wordt lastig gevallen met "filosofie" door een indeling in onderwerpen. En door enige moderatie. Het lijkt mij toch geen heel vreemde gedachte dat onder het hoofdstuk "de vrije gedachte" in de eerste plaats discussies over de vereniging en haar doelstellingen plaatsvinden. Het kan niet de bedoeling van de gastvrijheid van Freethinker geweest zijn dat dit idee nu wordt losgelaten en iedereen maar overal over alles gaat posten. Je begrijpt de vrij eenvoudige spelregels inderdaad niet. En verder gedraag je je onhoffelijk met je "gemeneer" en je opstelling van ik doe wat ik wil. Dat je item verplaatst is doordat de moderatie het gewoon met me eens is en niet omdat ik het ben die het zegt schijnt niet in je hoofd op te komen.
Victor Onrust = kijk ook eens op hardewoorden.nl =
Volg mij @VictorOnrust
Toen hij de top van zijn streven een belangrijk man te worden misschien iets dichterbij voelde komen, werd hij van daaraf begroet door het geniale renpaard dat hem voor was geweest. -- (Musil)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is inderdaad de bedoeling dat het subforum De vrije gedachte wordt gebruikt voor artikelen gerelateerd aan de Vereniging De Vrije Gedachte. Bijvoorbeeld artikelen vanuit hun site of vanuit hun tijdschrift. Of aankondigingen van DVG van activiteiten vanuit de Vereniging.
Discussies die daar niet onder vallen, die dus gewoon los van DVG op FT worden gestart, dienen gewoon gevoerd te worden op de rest van het forum. Er is hier geen sprake van een forum in een forum. Victor50 had dus gewoon gelijk toen hij verzocht om het topic te verplaatsen naar de juiste plek. Ik snap ook niet wat daar het probleem van is. De afspraak is dat het gehéle Freethinkerforum ook door de leden van DVG gebruikt kan worden. En dat het subforum De vrije gedachte expliciet gebruikt wordt voor zaken en aankondigingen die komen vanuit DVG, dus vanuit eigen activiteiten. Dus ook leden van DVG hebben Freethinker geheel tot hun beschikking als het om algemeen gevoerde discussies gaat. En dan is het zaak het juiste subforum hiervoor te kiezen. Anders wordt het geheel onoverzichtelijk en is inderdaad geen onderwerp meer terug te vinden.

Graag on topic weer. Het gaat hier over Wilders.

chrissmissaert
Contacteer:

Bericht door chrissmissaert »

Kitty schreef:Het is inderdaad de bedoeling dat het subforum De vrije gedachte wordt gebruikt voor artikelen gerelateerd aan de Vereniging De Vrije Gedachte. Bijvoorbeeld artikelen vanuit hun site of vanuit hun tijdschrift. Of aankondigingen van DVG van activiteiten vanuit de Vereniging.
Discussies die daar niet onder vallen, die dus gewoon los van DVG op FT worden gestart, dienen gewoon gevoerd te worden op de rest van het forum. Er is hier geen sprake van een forum in een forum. Victor50 had dus gewoon gelijk toen hij verzocht om het topic te verplaatsen naar de juiste plek. Ik snap ook niet wat daar het probleem van is. De afspraak is dat het gehéle Freethinkerforum ook door de leden van DVG gebruikt kan worden. En dat het subforum De vrije gedachte expliciet gebruikt wordt voor zaken en aankondigingen die komen vanuit DVG, dus vanuit eigen activiteiten. Dus ook leden van DVG hebben Freethinker geheel tot hun beschikking als het om algemeen gevoerde discussies gaat. En dan is het zaak het juiste subforum hiervoor te kiezen. Anders wordt het geheel onoverzichtelijk en is inderdaad geen onderwerp meer terug te vinden.

Graag on topic weer. Het gaat hier over Wilders.
Inderdaad Kitty. Dit is precies zoals het tussen DVG en Freethinker is afgesproken dus Victor heeft inderdaad het juiste gedaan. Subforum is dus voor activiteiten vanuit DVG zelf.
The time you enjoy wasting is not wasted time - Bertrand Russell
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Enno Nuy schreef:Wist u overigens dat de SP ook niet over zelfbeschikkingsrecht wil discussieren?
Nee dat wist ik niet, maar waarom ben ik niet verwonderd daarover? (ik heb 'ergens' wel eens opgepikt dat parlementariers van niet-religieuze partijen voor ongeveer 50% gelovig en/of kerkgaand zijn, ergo?)
Overigens;
Dat chr. partijen (niet aangehaald in de quote)het zelfbeschikkingsrecht ook niet zien zitten is logisch voor iemand die globaal zo'n beetje de ontwikkelingen van M-Oostenlijke godsdiensten heeft gevolgd, dat begint met locale bijgeloofjes die uitmondden in een joodse bundeling- -dan gepoogd om het op te waarderen door het toegankelijk te maken voor een ieder (chr. dus) waarna Mohammed er de krentjes uitpikte die hem pasten. (oftewel derivaat van derivaat van derivaat van- -enz!- -een mengelmoes van menselijke emoties en angsten, gelardeerd met waarnemingen die al dan niet verkeerd geinterpreteerd werden/worden met de bedoeling om de ruggegraat te vormen voor gemeenschappen als politiek doel)
Gemeenschappen dus- -en niet individuen die over zichzelf beschikken!!

Te verwachten valt dan geindoctrineerde serviliteit (voor zover het niet strijdig is met de leer van Mao cs. natuurlijk. :D )[fbs33-humor in navolging van Erasmus]
Laatst gewijzigd door fbs33 op 01 mar 2010 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Afgezien van al het andere:
Ik vind dat mensen mogen dragen wat ze zelf willen, Als iemand een kruisje , davidsster(hexagram), pentagram , of wat dan ook wil dragen , dan is iemand daar naar mijn mening vrij in.
Het wordt pas een probleem als het geen symbool van overtuiging , maar een symbool van onderdrukking is.

Ik vind de discussie over hoofddoekjes dus een erg lastige. Persoonlijk heb ik er in zo verre problemen mee dat de achterliggende gedachte naar mijn mening erg kwalijk is. "Je mag als vrouw eigenlijk niet gezien worden"
Van de andere kant, als ik ergens de schurft aan heb dan is het wel als de ene groep mensen voor anderen gaat bepalen wat ze wel of niet aan mogen trekken.

Ik weet niet of dit probleem politiek op te lossen is. Wetten en regels kunnen er helaas niet voor zorgen dat mensen zich fatsoenlijk naar elkaar gedragen.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
enno nuy
Geregelde verschijning

Bericht door enno nuy »

victor50 schreef: En verder gedraag je je onhoffelijk met je "gemeneer" en je opstelling van ik doe wat ik wil. Dat je item verplaatst is doordat de moderatie het gewoon met me eens is en niet omdat ik het ben die het zegt schijnt niet in je hoofd op te komen.
Kom kom Victor, niet meteen zo gepikeerd. Ik bedoelde geenszins onhoffelijk te zijn en ik begrijp oprecht niet waarom jij dat wel zo ervaart. En dat ik een houding zou hebben van ik doe wat ik wil begrijp ik nog minder. Ik kan alleszins begrijpen dat een topic verplaatst wordt maar het is wel zo handig als degene die de topic startte van die verplaatsing even in kennis wordt gesteld. Dan is enige verbazing aan mijn zijde toch niet zo heel erg raar?

En we kunnen natuurlijk heel lang discussieren over wat des Vrijdenkers is. Zo schrijf ik wel eens iets over het zelfgekozen levenseinde, een actueel vrijdenkersthema. Maar moet dat nu onder de kop DVG of onder de kop Etische kwesties? Voor beide is wat te zeggen maar het zou jammer zijn als De Vrije Gedachte aleen nog maar gebruikt mag worden voor religiekritiek.

Maar zoals de moderator al zei: nu weer on topic
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik voorspel 19 PVV zetels in 2010.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie