... dan lust ik er ook nog wel een paar. Je gaat er niet op in waarom W een hoofddoekjes verbod wil. En je spreekt je zelf tegen: want hoe kan het dat hij er electoraat mee achter zich krijgt als "niemand er last van heeft?" Het betreft hier desecularisatie, in feite een soort ontheiliging van onze openbare ruimte en instellingen, en dat op een opdringerige wijze, niet alleen door de vrouwen die het dragen maar meer nog door de "uitstraling" van de mannen die hier achter staan en die zich gerechtigd voelen om iedere vrouw die er geen draagt voor hoerrrr uit te maken en "vreemde" mannen ontmoedigen om relaties met de draagster aan te knopen. Dat is wat anders dan een onschuldig kruisje dragen of zelfs een hoed met pijpekrullen. Maar overigens vind ik dat de openbare ruimte gevrijwaard moet blijven van alle opdringerige reclameboodschappen, zeker die van religies.enno nuy schreef: want hij wil een absoluut hoofddoekjesverbod. Wilders komt met dit soort voorstellen omdat hij weet dat hij daarmee een behoorlijk deel van het electoraat achter zich krijgt ...
Hij weet natuurlijk ook dat geen enkele zichzelf respecterende partij bereid zal zijn akkoord te gaan met een hoofddoekjesverbod. Niemand in ons land heeft last van een hoofddoekje maar Wilders maakt dat kledingstuk prompt tot het icoon van zijn vreemdelingenhaat. Enno Nuy, 26 februari 2010
antwoord op je vraag: MC = Multi Cultureel
@Kitty: zou je deze thread naar politiek of actualiteit willen verplaatsen? Ik vind hem niet onder dit hoofdstuk passen.