Het fenomeen Billy Eduard Meier. Hoax of?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: Het fenomeen Billy Eduard Meier. Hoax of?

Bericht door Fenomeen »

Devious schreef:
doctorwho schreef: De ufo zou een wit poeder achter hebben gelaten op de boomtoppen. De man bewaarde wat van de witte stof in een pot. Maar het is onduidelijk wat er met dat bewijsmateriaal is gebeurd.
Misschien iets teveel van het witte poeder gesnoven :D
Dan heb je tenminste iets tastbaars, maar zoals Doctor Who al schreef; dat verdwijnt altijd per ongeluk. :?
Zelf ben ik weg van trackers met buitenaardse metaallegeringen erin, of bionanoprintplaatjes maar die verdwijnen helaas ook altijd.

Ook het uiterlijk van de aliens zelf is aan modegrillen onderhevig.
Helemaal uit de Pleiaden en dan de lipgloss en oogschaduw van ABBA overnemen komt op mij een beetje onwaarschijnlijk over. ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fenomeen schreef:[
Helemaal uit de Pleiaden en dan de lipgloss en oogschaduw van ABBA overnemen komt op mij een beetje onwaarschijnlijk over. ;)
Dit lijken mij toch duidelijk ruimtepakken
Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

doctorwho schreef:Via een heeeel geheim lijntje kreeg ik door dat dit bericht in deze wel toepasselijk is.

Britse overheid geeft ufo-rapport vrij
Uitgegeven: 18 februari 2010 17:11
Laatst gewijzigd: 19 februari 2010 15:06

Bron nu.nl
hieronder meer
http://ufos.nationalarchives.gov.uk/
Zouden de mensen achter deze site dan toch gelijk kunnen hebben?
http://www.zamandayolculuk.com/cetinbal/Anasayfa.htm

Die blauwe politie box ( 5e plaatje) doet me toch wel heel veel aan jouw telefooncel denken. :mrgreen:
Is dat lijntje misschien via jouw neefje? :^o
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Universal soldier
Forum fan

Bericht door Universal soldier »

Het levert in ieder geval genoeg interessante kritiek op.
Ik zeg ook niet als je het goed terug leest dat ik het geloof,
maar er zijn wat zaken in zijn beweringen die wel interessant zijn.

Ik zelf heb het idee dat zijn Talmud of Jmmanuel een newage gedachtengoed
verspreid wat uit allerlei vaatjes heeft getapt tot een ogenschijnlijk buitenaardse
zij het universele kosmische leer. T.a.v zijn foto's, films en ander "bewijs"materiaal
blijft het discutabel. Er zijn minstens zoveel believers van zijn incredible story als
debunkers en non believers en mensen met common sense.

Trouwens over weltererusten gesproken.. Ik heb heerlijk geslapen en ben zelfs net
wakker geworden. Maar bedankt anyway.

Blijf het boeiend vinden hoe deze man het weet te presteren al sinds 1976 binnen het
ufo gebeuren een fenomeen te blijven ( bij de meer want to believe categorie ) uiteraard.
Mijn main focus is het werk van www.krishnamurti.nl eerlijk gezegd. Maar dit pik ik er
af en toe bij gelijk de extraordinary claims van de inmiddels ontkrachte Stefan Denaerde en
John Titor.

On topip: Billy Meier hoax? Gezien de reacties is de mening hier vrij eenduidig.

US
Universal Soldier a.k.a. Fred-E Skywalker.
Universal soldier
Forum fan

doctorwho schreef:
Fenomeen schreef:[
Dit lijken mij toch duidelijk ruimtepakken
Afbeelding
Ben jij ook zo'n liefhebber van Blakes 7 met de wel heel leuk in elkaar gezette kostuums en andere spacemode? ..

US
:mrgreen:
Universal soldier
Forum fan

Devious schreef:
doctorwho schreef: De ufo zou een wit poeder achter hebben gelaten op de boomtoppen. De man bewaarde wat van de witte stof in een pot. Maar het is onduidelijk wat er met dat bewijsmateriaal is gebeurd.
Misschien iets teveel van het witte poeder gesnoven :D

Niet alleen de vorm van de ruimteschepen is veranderd. Ook het uiterlijk van de aliens zelf is aan modegrillen onderhevig. In de jaren 50 en 60 zagen de buitenaardse ruimtevaarders eruit als michelinmannetjes, duiveltjes, boosaardige dwergen, of groene mannetjes met een antenne op hun hoofd. Maar na het verschijnen van de film 'Close encounters of the third kind' zagen opeens alle buitenaardsen eruit als,.... ja, de aliens uit 'Close encounters of the third kind.'

Wij zijn een grappige levensvorm.
Daar wordt de theorie van tijdsgeest op geprojecteerd. Maar gezien mijn bevindingen worden al deze vormen nog immer waargenomen wat dan ook zou kunnen duiden op diversiteit binnen de verschillende rassen. Dat is uiteraard ook suggereren. Maar alles afdoen met wetenschap lijkt mij ergens ook heel makkelijk om geen massa hysterie te ontketenen mocht het wel zo zijn. Wij zijn immers de kroon op de schepping? Vele religieuze en ander opgebouwede imperiums zouden instorten en ons paradigma zou voor altijd worden aangetast.

Toch maak je een punt Devious. Wetenschap kan veel ontkrachten, maar zelfs dan zijn er niet geidentificeerde vliegende objecten. De kunst is om ze objectief te analyseren zonder interpretatie. Dat maakt het gekleurd tot iets wat we graag zelf willen. Een tijdmachine uit een andere tijd, een buitenaards voertuig, een experiment van het leger of de nasa and so on .. Everything is possible. Het zou zelfs een projectie kunnen zijn uit ons collectief onderbewustzijn waar onze Jung prat op gaat.

US
Universal soldier
Forum fan

lanier schreef:
Mensen fantaseren graag.
Als je gelooft dat het bestaat dan bestaat het...
Een illussie is van een andere orde dan een feitelijk gegeven beste Lanier.
Mits je gelooft dat alles een illussie is. Wat is dan nog een feit.

US
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Blijf het boeiend vinden hoe deze man het weet te presteren al sinds 1976 binnen het
ufo gebeuren een fenomeen te blijven ( bij de meer want to believe categorie ) uiteraard.
Mensen geloven graag iets omdat ze het graag willen geloven. Geloof draait niet om feiten maar om het creëren van een toestand waarin je zaken een bepaalde plaats geeft. Het is zelfs zo dat ondanks dat er keiharde feiten zijn dat gegevens of zelfs het hele verhaal niet kloppen, dat mensen er toch in blijven geloven. Het er niet meer in geloven betekent dat er wanorde in hun systeem komt (twijfel) en sommigen kunnen daar niet mee omgaan; het moét wel waar zijn!

Misschien accepteren sommige mensen wel dat Meier er soms naast zit (net als types zoals Velikovsky en Von Däniken), maar hun theoriën zijn zo prachtig dat mensen er toch graag in geloven. Ze willen graag dat het waar is en daarom leggen ze feiten naast zich neer.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Universal soldier schreef: Daar wordt de theorie van tijdsgeest op geprojecteerd. Maar gezien mijn bevindingen worden al deze vormen nog immer waargenomen wat dan ook zou kunnen duiden op diversiteit binnen de verschillende rassen.

Afbeelding
Oh? Ik kan me niet herinneren dat Adamski's venusianen ons onlangs nog bezocht hebben.

Afbeelding
De alien van betty and Barney Hill.
Afbeelding
Deze is ook erg leuk. Een beroemde Italiaanse schrijver stond ik contact met deze buitenaardse kabouters.
Afbeelding
En deze zijn werkelijk heel erg grappig. Gesignaleerd in 1955.

Afbeelding
Deze alien die onze planeet in 1946 bezocht is werkelijk mijn favoriet. Ik zou graag een keer door haar ontvoerd willen worden, mits ze er nog steeds zo uitziet. Ze komt van Saturnus en trouwde na de oorlog met een aardse man (Howard Menger) die volgens de aliens (die Howard wel vaker bezochten) ook een Saturniaan was, maar dan op aarde geboren.
Ik heb thuis een oud boek over UFO's waar ze allemaal in staan. Maar die 'grijzen' komen er niet in voor. 'Close encounters' moest nog gemaakt worden:)
Maar alles afdoen met wetenschap lijkt mij ergens ook heel makkelijk om geen massa hysterie te ontketenen mocht het wel zo zijn. Wij zijn immers de kroon op de schepping? Vele religieuze en ander opgebouwede imperiums zouden instorten en ons paradigma zou voor altijd worden aangetast.
Schop maar omver, die paradigma's! Maar het alternatief moet wél geloofwaardiger en beter zijn dan het oude, en dan moet men al helemaal niet aankomen met Billy Meier, von Däniken, of Adamski. Dat zijn broodschrijvende fantasten; (niets mis mee, zolang ze horror of science fiction schrijven.)
Toch maak je een punt Devious. Wetenschap kan veel ontkrachten, maar zelfs dan zijn er niet geidentificeerde vliegende objecten. De kunst is om ze objectief te analyseren zonder interpretatie. Dat maakt het gekleurd tot iets wat we graag zelf willen. Een tijdmachine uit een andere tijd, een buitenaards voertuig, een experiment van het leger of de nasa and so on .. Everything is possible. Het zou zelfs een projectie kunnen zijn uit ons collectief onderbewustzijn waar onze Jung prat op gaat.
Ook hier gaat het om, wat is waarschijnlijk?
Tijdmachine uit een andere tijd? Kan dat wél? Ik heb nog nooit iemand de paradox van het tijdreizen zien oplossen. Hoe kan iemand terug gaan in de tijd? Zo'n persoon dupliceert zichzelf dan immers, en hoe kan één object twee keer bestaan? Dat kan niet. Degene die terug in de tijd reist zou ophouden te bestaan. Dat is de reden waarom we nooit tijdreizigers tegenkomen.
Buitenaards voertuig? Waar komen die vandaan? Hoe overbruggen ze afstanden van honderden, misschien wel duizenden of tienduizenden lichtjaren? Hoe waarschijnlijk is het dat ze op mensen lijken? Die aliens lijken immers bijna altijd op mensen.
Als mensen al een ongeïdentificeerd vliegend object hebben gezien, dan is het meest waarschijnlijk dat ze getuige waren van een natuurlijk fenomeen, of een experimenteel vliegtuig hebben aangezien voor een ruimtevaartuig. En als men blijft volhouden dat het marsmannetjes zijn of Pleiadianen, dan dient men met overtuigend bewijs te komen; en des te absurder of vreemder de claim, des te zwaarder is de bewijslast. Het is niet anders.

Grtz,
Marcel.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Devious schreef: Afbeelding
En deze zijn werkelijk heel erg grappig. Gesignaleerd in 1955.
Ik herken bovenstaand wezen als een Gremlim. Familie van de bugs die in alle computerprogramma's zitten. Gremlins zitten echter in fysieke apparaten en zijn vooral dol op elektriciteit. Kunnen slecht tegen water en mensen pesten zit in hun aard. In grote getallen breken ze compleet de tent af, terwijl ze eigenlijk alleen maar een feestje willen bouwen.

Afbeelding
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Mariakat schreef:[
Die blauwe politie box ( 5e plaatje) doet me toch wel heel veel aan jouw telefooncel denken. :mrgreen:
Is dat lijntje misschien via jouw neefje? :^o
Eerder een gestoorde oom :)
Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Universal soldier
Forum fan

We maken er met z'n allen een satirisch gebeuren van...hahaha.. En idd. Extraordinary claims, need extraordinary evidence. Wellicht komt er nog een opzienbarende nieuweling binnen het gehele ufo gebeuren. Tot zolang geniet ik van films als District9 e.a. Een vrij realistische film over hoe het echt zou kunnen gaan met een buitenaards ras op aarde. Het zal de boel alleen maar moeilijk maken op vele gebieden. Alsof we uberhaupt klaar zijn om in contact te treden met een andere beschaving ( mits die uberhaupt bestaan idd ). Wellicht wordt het dan helemaal een hekseketel alhier. We hebben onze eigen prioriteiten niet eens op orde, laat staan dat er een buitenaardse beschaving bij kan. De langverwachte hulp blijft denkelijk al jaren uit en dat is ook precies wat we van ze verwachten. Dat ze de kastanjes uit het vuur halen en orde op zaken stellen. Wellicht worden we dan gelijk gedegradeerd tot slavenkolonie..

Billy Meiers boekwerkje Talmud of Jmmanuel is in ieder geval een esotirisch bundeltje waar Osho nog een puntje aan kan zuigen. Hij heeft het nog ff dunnetjes overgedaan met een meer buitenaards sausje en het blik opengetrokken van de zogenaamde theorie omtrent Galactic federation. Iets waar ze op www.niburu.nl wel pap van lusten.

US>
Universal soldier
Forum fan

Trouwens Devious. Daar je zo gek bent op blonde humanoide ufonauten zou ik toch sterk mijn best gaan doen om meer met Billy weg te lopen. Zijn contactee heet Semjase en is pak m beet 400 jaar oud and still going strong ( wellicht een degenerator on board en een flinke dosis dove en oil of olaz .. ) ..Die Semjase schijnt nogal een stoot te zijn en een half god in zijn theorie. Dus dat is der eentje van niveau.

Als ik haar gegevens achterhaal ( hotmail account, mobiel nummer ) dan laat ik het je weten..

geintje natuurlijk. Het blijft een extraordinary story .. Ik geloof het ook pas als er een beamship met plejaranen landt in mijn woonplaats in de straat om met mij een kop koffie te drinken.

US>
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Universal soldier schreef: geintje natuurlijk. Het blijft een extraordinary story .. Ik geloof het ook pas als er een beamship met plejaranen landt in mijn woonplaats in de straat om met mij een kop koffie te drinken.
:) Ook dan zou ik gaan twijfelen; vooral aan mezelf.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

tot je isprakthar in de ogen kijkt :wink:

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Plaats reactie