Universal soldier schreef: Daar wordt de theorie van tijdsgeest op geprojecteerd. Maar gezien mijn bevindingen worden al deze vormen nog immer waargenomen wat dan ook zou kunnen duiden op diversiteit binnen de verschillende rassen.

Oh? Ik kan me niet herinneren dat Adamski's venusianen ons onlangs nog bezocht hebben.

De alien van betty and Barney Hill.

Deze is ook erg leuk. Een beroemde Italiaanse schrijver stond ik contact met deze buitenaardse kabouters.

En deze zijn werkelijk heel erg grappig. Gesignaleerd in 1955.

Deze alien die onze planeet in 1946 bezocht is werkelijk mijn favoriet. Ik zou graag een keer door haar ontvoerd willen worden, mits ze er nog steeds zo uitziet. Ze komt van Saturnus en trouwde na de oorlog met een aardse man (Howard Menger) die volgens de aliens (die Howard wel vaker bezochten) ook een Saturniaan was, maar dan op aarde geboren.
Ik heb thuis een oud boek over UFO's waar ze allemaal in staan. Maar die 'grijzen' komen er niet in voor. 'Close encounters' moest nog gemaakt worden:)
Maar alles afdoen met wetenschap lijkt mij ergens ook heel makkelijk om geen massa hysterie te ontketenen mocht het wel zo zijn. Wij zijn immers de kroon op de schepping? Vele religieuze en ander opgebouwede imperiums zouden instorten en ons paradigma zou voor altijd worden aangetast.
Schop maar omver, die paradigma's! Maar het alternatief moet wél geloofwaardiger en beter zijn dan het oude, en dan moet men al helemaal niet aankomen met Billy Meier, von Däniken, of Adamski. Dat zijn broodschrijvende fantasten; (niets mis mee, zolang ze horror of science fiction schrijven.)
Toch maak je een punt Devious. Wetenschap kan veel ontkrachten, maar zelfs dan zijn er niet geidentificeerde vliegende objecten. De kunst is om ze objectief te analyseren zonder interpretatie. Dat maakt het gekleurd tot iets wat we graag zelf willen. Een tijdmachine uit een andere tijd, een buitenaards voertuig, een experiment van het leger of de nasa and so on .. Everything is possible. Het zou zelfs een projectie kunnen zijn uit ons collectief onderbewustzijn waar onze Jung prat op gaat.
Ook hier gaat het om, wat is waarschijnlijk?
Tijdmachine uit een andere tijd? Kan dat wél? Ik heb nog nooit iemand de paradox van het tijdreizen zien oplossen. Hoe kan iemand terug gaan in de tijd? Zo'n persoon dupliceert zichzelf dan immers, en hoe kan één object twee keer bestaan? Dat kan niet. Degene die terug in de tijd reist zou ophouden te bestaan. Dat is de reden waarom we nooit tijdreizigers tegenkomen.
Buitenaards voertuig? Waar komen die vandaan? Hoe overbruggen ze afstanden van honderden, misschien wel duizenden of tienduizenden lichtjaren? Hoe waarschijnlijk is het dat ze op mensen lijken? Die aliens lijken immers bijna altijd op mensen.
Als mensen al een ongeïdentificeerd vliegend object hebben gezien, dan is het meest waarschijnlijk dat ze getuige waren van een natuurlijk fenomeen, of een experimenteel vliegtuig hebben aangezien voor een ruimtevaartuig. En als men blijft volhouden dat het marsmannetjes zijn of Pleiadianen, dan dient men met overtuigend bewijs te komen; en des te absurder of vreemder de claim, des te zwaarder is de bewijslast. Het is niet anders.
Grtz,
Marcel.