Rechtvaardigheid, God en autoriteit.
Moderator: Moderators
Ik heb het hier dus niet over een reactie van een Jehovah's getuige, maar de reactie op een Jehova's getuige, die zich voorstelt.
Het eerste antwoord wat ik heb gequoted bevat meteen teksten als: "de heilige geest mag mijn kont kussen" etc.
Hier zegt Erik niets over, terwijl hij meteen moord en brand schreeuwt over gebrek aan respect als ik een plaagstootje uitdeel.
Het eerste antwoord wat ik heb gequoted bevat meteen teksten als: "de heilige geest mag mijn kont kussen" etc.
Hier zegt Erik niets over, terwijl hij meteen moord en brand schreeuwt over gebrek aan respect als ik een plaagstootje uitdeel.
- collegavanerik
- Superposter
En ik wees je op een fundamentele tegenstelling tussen paulus en jezus. Meneer wervelwind.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
bad_religion
De ware God van de Bijbel ?Gideon schreef:nee hoor. Lees de Bijbel en je weet dat het het Ware Woord van God is!!chromis schreef:Inderdaad, voor hetzelfde geld is de Bijbel wel het werk van de Duivel!
De God die in de Bijbel staat is een zeer bloeddoerstig maar ook een laf despootje, die de schuld voor zijn eigen falen afschuift op de mensen, en die ook mensen blijft vervolgen tot in de duizendste generatie.
Kijk, in Genisis gaan christenen er graag aan voorbij dat al het kwaad op deze aarde uiteindelijk één schepper heeft, namelijk God !
God schiep dus hemel en aarde :
Genisis 2 - 1:4
Alzo werden voltooid de hemel en de aarde en al hun heerToen God op de zevende dag het werk voltooid had, dat hij gemaakt had rustte hij op de zevende dag en heiligde die, omdat Hij daarop gerust heeft van al het werk, dat God scheppende tot stand gebracht had.
Dus God heeft alles geschapen !!
We gan nu heel liefjes een paradijs scheppen, maar zie hier :
Genisis 2: 15 :17
En de Here God nam de mens en plaatste hem in het hof van Eden om die te bewerken en te bewaren. En de Here God legde de mesn het gebod op : Van alle bomen in de hof moogt gij vrij eten, maar van de boom der kennis van goed en kwaad , daarvan zult gij niet eten, want ten dage dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven.
Dit resulteert in de gevolgtrekking dat god het kwaad heeft geschapen, of het inzicht tot kwaad doen als noodzakelijk gezien in zijn schepping, ook dat resulteert weer in het feit dat er kwaad was in zijn schepping.
En nu worden de mensen door hun eigen schepper verleid tot het doen van kwaad door die oppermachtige despoot, geheel in contradictie, met de christelijke doctrines die ons willen voorspiegelen dat wij God verraden zouden hebben en dat het kwaad van Satan af zou komen.
Wees eens eerlijk, Satan verleidde Eva tot het eten van de appel, maar wie zet dat object van verleiding, de boom van kennis van goed en kwaad, in het paradijs ?
Wanneer men de bijbel wat zorgvuldiger leest ziet men ook dat Satan alleen maar de rol van verleider inneemt, en nergens kwaad sticht, hoeft ook niet meer, god, de allermachtige heeft het al reeds gedaan...
Uiteraard krijgen wij mensen de schuld, waarvan, gods eigen schepping die kwaad in zich had !
En hoe gruwelijk is de theorie dan dat wij door het bloedoffer van gods zoon de hemel in kunnen, en anders het hellevuur ?
Ook het christendom is geen religie van liefde, maar van dwang, en eeuwig durende toorn van God !!
- collegavanerik
- Superposter
Bovendien schreef erik de posting over de JG's niet eens.
Ik ben er overigens nog niet uit of je een troll of een lamer bent, ik neig naar het eerste:
http://de.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)
Ik ben er overigens nog niet uit of je een troll of een lamer bent, ik neig naar het eerste:
http://de.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)
http://en.wikipedia.org/wiki/LamerDuitse WIki schreef: In Internet-Medien wie dem Usenet werden Menschen als Troll bezeichnet, die Beiträge verschicken, mit denen sie erkennbar nur provozieren wollen, ohne einen wirklichen Beitrag zur Diskussion zu leisten. Die Beiträge selbst werden meist als Troll, Troll-Post oder Troll-Posting bezeichnet.
En? Jezus of Paulus? Kosjer of niet? Besnijden of niet? Bijbel of niet?Engelse WIki schreef: Lamer is a jargon or slang name applied to individuals thought to be lacking in maturity, social skills, technical competence or intelligence. It is applied in a variety of contexts, though the proliferation of computer-mediated communication media such as IRC or BBSes may be partly responsible for bringing the term into common parlance.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
-
bad_religion
Zei Jezus niet een boom herkent men aan zijn vruchten ?Gideon schreef:nee hoor. Lees de Bijbel en je weet dat het het Ware Woord van God is!!chromis schreef:Inderdaad, voor hetzelfde geld is de Bijbel wel het werk van de Duivel!
Welnu, de bijbel ter hande nemende zien we een hoofdrolspeler die de mensen vervloekt en opzadeld met een erfzonde waaraan dHr. God zelf het meeste schuld aan heeft. Vervolgens gaan er eeuwen van dreiging voorbij, gepaart met de meest mensonwaaardige gruweldaden en genocide omdat dHr. God nogal lange tenen heeft. Maar geen zorgen mensen de messias komt om ons te bevrijden !
En dan ie ie er, de zoon van dHr. God himself, de arme knaap wordt nog door die gemene Satan gewaarschuwd, maar nee hoor, dHr. God eist een bloedoffer, en wel van zijn eigen zoon !
En zijn we nu, zoals belooft, bevrijd door die messias ? Nee, maar we hebben er nu wel een ideologie erbij.....leg je schuld neer bij Jezus.....alleen dan kom je niet in het eeuwig hellevuur !
Het christendom pretendeerd de Bijjbel te lezen maar is feitelijk gebaseerd op niets anders dan het eeuwenoude inspelen op de angst voor dood. Het christendom is immoreel, het stelt de morele waarde van het leven ondergeschikt aan een zogenaamd leven na de dood en zal zich nooit bekommeren over het waarheidsgehalte van de ideologie, en altijd bezig zijn met het verspreiden van het evangelie; Hetgeen impliceert dat andersdenkenden sowieso ongelijk hebben, maar ook minder zijn. Waarom, het eindoordeel hangt af van het zielig volgen van doctrines en dogma's . Ieder die er anders over denkt is op aarde een zondaar die de schapen wil misleiden, en gedoemd in het eeuwige hellevuur onder te gaan.
Ik lees dagelijks de bijbel, en ik trek de conclusie dat het het onware woord van mensen is. Kun je bewijzen dat de bijbel het woord van God is? Probeer het eens.Gideon schreef:nee hoor. Lees de Bijbel en je weet dat het het Ware Woord van God is!!chromis schreef:Inderdaad, voor hetzelfde geld is de Bijbel wel het werk van de Duivel!
Vriendelijke groet..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Jij leest niet goed. Ik zeg dat hij niet reageert als iemand anders zo'n antwoord geeft op een voorstelpost van een Jehovah's. Terwijl als ik een plaagstootje uitdeel aan iemand anders, hij meteen van de toren blaast dat ik voor die ander respect moet hebben.collegavanerik schreef:Bovendien schreef erik de posting over de JG's niet eens.
http://de.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)http://en.wikipedia.org/wiki/LamerDuitse WIki schreef: In Internet-Medien wie dem Usenet werden Menschen als Troll bezeichnet, die Beiträge verschicken, mit denen sie erkennbar nur provozieren wollen, ohne einen wirklichen Beitrag zur Diskussion zu leisten. Die Beiträge selbst werden meist als Troll, Troll-Post oder Troll-Posting bezeichnet.En? Jezus of Paulus? Kosjer of niet? Besnijden of niet? Bijbel of niet?Engelse WIki schreef: Lamer is a jargon or slang name applied to individuals thought to be lacking in maturity, social skills, technical competence or intelligence. It is applied in a variety of contexts, though the proliferation of computer-mediated communication media such as IRC or BBSes may be partly responsible for bringing the term into common parlance.
Over trollen: ik ben misschien ietswat enthousiast op dit forum begonnen. Ik zal me voortaan iets matigen, al ben ik het niet eens met de opmerking dat ik trol.
Laatst gewijzigd door Gideon op 01 jun 2005 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bad_religion
Nee, ik kan dat niet bewijzen in de zin van dat ik een ontologisch bewijs geef. Maar er is ook geen ontologisch bewijs dat het niet het woord van God is. Ik heb met God gesproken en zo ben ik erachter gekomen dat het het Woord van God is.Devious schreef:Ik lees dagelijks de bijbel, en ik trek de conclusie dat het het onware woord van mensen is. Kun je bewijzen dat de bijbel het woord van God is? Probeer het eens.Gideon schreef:nee hoor. Lees de Bijbel en je weet dat het het Ware Woord van God is!!chromis schreef:Inderdaad, voor hetzelfde geld is de Bijbel wel het werk van de Duivel!
Vriendelijke groet..
- collegavanerik
- Superposter
En wat zei Die: "Verkoop alles wat je bezit. Als je hand je hindert snij hem af? Vervloek vruchtbomen buiten het seizoen? Laat je besnijden?"Gideon schreef:Nee, ik kan dat niet bewijzen in de zin van dat ik een ontologisch bewijs geef. Maar er is ook geen ontologisch bewijs dat het niet het woord van God is. Ik heb met God gesproken en zo ben ik erachter gekomen dat het het Woord van God is.Devious schreef:Ik lees dagelijks de bijbel, en ik trek de conclusie dat het het onware woord van mensen is. Kun je bewijzen dat de bijbel het woord van God is? Probeer het eens.Gideon schreef:nee hoor. Lees de Bijbel en je weet dat het het Ware Woord van God is!!
Vriendelijke groet..
Of hebben we hier alweer een geval van slaapkwabepilepsie (lang niet van leuke gast gehoord trouwens)?
-
bad_religion
Goh, ik krijg altijd het idee dat de Bijbel een boek is van een bloeddorstig tiran is, met zoveel contradicties dat je wel moet stellen dat het niet geheel verwonderlijk is dat in de loopt van de geschiedenis in naam van God nogal veel misdrijven en gruweldaden zijn gepleegd. Hoe kan een zichzelf respecterende God dan zo'n dom boek als zijn woord beschouwen ? Dit kan alleen als de conclusie kan worden getrokken dat God niets is als een verzinsels van de mens, en het geloof de doctrines die er voor zorgen dat de mens uit angst voor deze fijne God aan deze verslaving blijven hangen......Gideon schreef:Nee, ik kan dat niet bewijzen in de zin van dat ik een ontologisch bewijs geef. Maar er is ook geen ontologisch bewijs dat het niet het woord van God is. Ik heb met God gesproken en zo ben ik erachter gekomen dat het het Woord van God is.Devious schreef:Ik lees dagelijks de bijbel, en ik trek de conclusie dat het het onware woord van mensen is. Kun je bewijzen dat de bijbel het woord van God is? Probeer het eens.Gideon schreef:nee hoor. Lees de Bijbel en je weet dat het het Ware Woord van God is!!
Vriendelijke groet..
- collegavanerik
- Superposter
Daar gaan we weer. Beschrijft het onderstaande een beetje je godservaring?Gideon schreef:Ja, het is erg makkelijk om neerbuigend te doen, terwijl je het zelf nog niet hebt meegemaakt.
Book Review - Neuropsychological Bases of God Beliefs, Michael A. Persinger, Ph.D. Praeger Publishers, NY, NY, 1987, $65.00, pps. 164
RELIGIOUS AND MYSTICAL EXPERIENCES AS ARTIFACTS OFSpeyer schreef: Temporal lobe psychotics can have daily episodes of being one with God. If the psychosis is due to a temporal lobe lesion, its removal eliminates the God Experiences and accompanying mystical preoccupations.
[...]
See Mark Salzman's literary novel, Lying Awake, about a nun's spiritual experiences due to temporal lobe pathology.
TEMPORAL LOBE FUNCTION: A GENERAL HYPOTHESIS
Micheal A. Persinger
Laurentian University
Persinger schreef: Summary: Mystical and religious experiences are hypothesized to be evoked by transient, electrical microseizures within deep structures of the temporal lobe. Although experiential details are affected by context and reinforcement history, basic themes reflect the inclusion of different amygdaloid-hippocampal structures and adjacent cortices. Whereas the unusual electrical coherence allows access to infantile memories of parents, a source of god expectations, specific stimulation evokes out-of-body experiences, space-time distortions, intense meaningfulness, and dreamy scenes. The species-specific similarities in temporal lobe properties enhance the homogeneity of cross- cultural experiences. They exist along a continuum that ranges from "early morning highs" to recurrent bouts of conversion and dominating religiosity. Predisposing factors include any biochemical or genetic factors that produce temporal lobe lability. A variety of precipitating stimuli provoke these experiences, but personal (life) crises and death bed conditions are optimal. These temporal lobe microseizures can be learned as responses to existential trauma because stimulation is of powerful intrinsic reward regions and reduction of death anxiety occurs. The implications of these transients as potent modifiers of human behavior are considered