Jammer Cluny, dat je niet gewoon een link hebt geplaatst naar de betreffende draad, Nu weet ik niet wat Fish beweerde waarvan Lanier beweerde dat “de Russen” er anders over zouden denken. Nu kan ik ook niet beoordelen in hoeverre Lanier dat meer had moeten beargumenteren. Maar Ik ga er voorlopig vanuit dat dit voor een youtube link van een half uur inderdaad onvoldoende is geschiedt. Voordat ik een halfuur naar zo’n filmpje ga kijken wil ik ook graag wat meer weten over dat filmpje.
Dat lijkt Lanier in dit geval inderdaad niet te hebben gedaan.Ik zie vervolgens een ad-hominem reactie, en een stropop argument. (of twee combinaties van beiden, het is maar hoe je het opvat) Helaas wordt niet duidelijk wat Lanier daarmee wil zeggen. Ik vermoedt dat hij wilde beweren dat zijn reactie geen verdere argumentatie behoeft, maar dat is niet zeker. Ook heeft hij niet gereageerd op een redelijk argument van jou, want je hebt uitsluitend geklaagd dat hij een link plaatste zonder – in jouw ogen – voldoende uitleg. Dat is een waarschijnlijk terecht en redelijk verwijt, maar geen inhoudelijk argument. (of denk je dat jet woord “Bullshit” een argument is?) Overigens is het plaatsen van slecht beargumenteerde links een “zonde” die je zelf vaak begaat. Ik heb er meestal geen problemen mee, als de links maar goed zijn. (en geen half uur van mijn tijd eisen)
In zekere zin zijn het natuurlijk geen echte drogredenen, het zijn gewoon onbeleefdheden, waarmee niets serieus wordt gezegd. Het hele fragment maakt overigens een volslagen off-topic indruk, nu het buiten zijn context is geplaatst, maar Lanier was duidelijk het meest onbeleefd, Dat staat als een paal boven water. Maar hij was alleen maar iets onbeleefder dan jij was. En beklaag je er maar niet over want dat noem ik dan (zonder verdere argumentatie) “Bullshit”
Uiteraard is dit nogal anekdotisch. En zolang ik niet weet waar de oorspronklijke berichten te vinden zijn bewijst het weinig. (al schijnt Lanier niet te ontkennen aan deze schelmerij schuildig te zijn). Het is uiteraard volstrekt onvoldoende om je claim van “duizenden” drogredenen” te rechtvaardigen. Op grond van dit voorbeeld (waarin jij 6 drogredenen meent te onderkennen) krijg ik wel de indruk dat dat “duizenden” wellicht wat is opgeblazen, in plaats van 2000 drogredenen lijkt het er meer op dat je 333 onredelijke reacties bedoelt, Dat zou bijna 1 onredelijke reactie op elke 12 berichten jouwerszijds betekenen. Daar kan ik me inderdaad wel iets bij voorstellen. De haast spreekwoordelijke zekerheid waarmee je zo nu en dan dingen beweert, zou dat inderdaad wel eens kunnen oproepen. En dat is geen Bullshit