Jona schreef: Die woorden als leugenbeesten ga ik sowieso niet op in datje het weet, scheelt je weer wat typwerk
Oh, die leugengeesten. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van de bijbel.
In 1 Koningen 22 vers 19 tot en met 23 wordt duidelijk hoe Jahwe opdracht geeft tot misleiding en bedrog en hoe Hij hiervoor een zogenaamde leugengeest gebruikt: ‘
Ik zag Jahwe, gezeten op zijn troon en heel het heir des hemels links en rechts om Hem heen. Jahwe vroeg: ‘Wie wil Achab misleiden, zodat hij oprukt naar Ramot in Gilead en daar sneuvelt?’ De een zei dit de ander dat. Toen kwam eer een geest voor Jahwe staan en zei: ‘Ik zal hem misleiden. Jahwe vroeg hem: ‘Hoe?’ Hij antwoordde: ‘Ik ga erop uit en word een leugengeest in de mond van al zijn profeten. Toen zei Jahwe: ‘Door hem te misleiden zult Gij over hem zegevieren. Ga en doet het.’ Welnu, Jahwe heeft een leugengeest gelegd in de mond van al uw profeten, want Jahwe heeft tot uw ondergang besloten.’
Verder, als jij een overtreding doet dan hoort daar een straf op te volgen. Adam en Eva wisten dat ze niet van de vrucht van die boom mochten eten, ze waren gewaarschuwd. Ze deden het toch, dan volgt daar straf op.. verdiende loon.
Je mist de clou. Adam en Eva konden zich geen beeld vormen van de gevolgen van het eten van die boom, omdat ze nog niet wisten wat goed en kwaad was.
(Maar aan de andere kant is daar wel het verzoenoffer, waar jij denk ik op doelt met 'mensenoffer'. Bedenk wel dat het Mensenoffer was. De mens moest als gevolg van de overtreding in het Paradijs sterven, nu kwam Jezus naar de aarde om te sterven zodat de schuld van iedereen die in Hem gelooft is voldaan)
Lees jij de bijbel überhaupt wel?
Richteren 11
30 En Jeftha beloofde den HEERE een gelofte, en zeide: Indien Gij de kinderen Ammons ganselijk in mijn hand zult geven;
31 Zo zal het uitgaande, dat uit de deur van mijn huis mij tegemoet zal uitgaan, als ik met vrede van de kinderen Ammons wederkom, dat zal des HEEREN zijn, en ik zal het offeren ten brandoffer.
32 Alzo trok Jeftha door naar de kinderen Ammons, om tegen hen te strijden; en de HEERE gaf hen in zijn hand............39 En het geschiedde ten einde van twee maanden dat zij tot haar vader wederkwam, die aan haar volbracht zijn gelofte, die hij beloofd had;
Jouw God accepteert hier een mensenoffer. Hoe kun je verwachten van mensen dat ze zoiets aanbidden?
Iedereen heeft een ingeschapen God's gevoel. Hoe God werkt, dat weet ik niet, dat weet geen sterveling. Maar ik weet wel dat Hij werkt. Mensen zullen geoordeeld worden naar wat ze wisten van de Wet.
En als je nog nooit hebt gehoord van die wet? Niet in alle landen hebben ze bijbels in huis he? En ik meende altijd dat het toch onmogelijk was om je aan de wet te houden, en dat daarom christus gekomen was? Toch? Dus al die mensen gaan toch naar de hel? Dus God geeft mensen geen gelijke kansen? Dus God is onrechtvaardig! (even hypothetiserend dat God zou bestaan)
Als je me niet vriendelijk wilt groeten en daarom die puntjes erachter zet dan hoef je het niet neer te zetten or

Wat jammer dat je zo snel conclusies trekt. Het lijkt erop dat je vol vooroordelen zit. Als ik je niet vriendelijk zou willen groeten, dan zou ik dat dus ook niet doen. Maar ik doe het wel, dus.... . En als je een beetje beter oplet, dan zou je zien dat ik iedereen zo groet.
Een welgemeende vriendelijke groet............ (met puntjes

)