God bestaat want; ..........

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

jHenosch
Banned
Contacteer:

Re: God bestaat want; ..........

Bericht door jHenosch »

Leuke Gast schreef:Een blinde die niet geloofd dat kleuren bestaan, Dat wordt nogal moeilijk.
Mij ervaringen heeft u her en der al kunnen lezen.
In de B staat ergens dat er mensen ziende blinde en horende doof zullen zijn,

maar andersom bestaat ook mensen die ook al zijn ze blind toch kunnen zien, en mensen die doof zijnde toch kunnen horen,

want een goede verstaander heeft vaak maar een half wooord nodig, zeggen ze wel is,

een waarheid als een koe !

God bestaat want ik zie enorm veel aanwijzing voor zijn bestaan, niet te verwarren met 100 % bewijs, want ik moet het zeker hebben van veel aanname en geloof !!

het leven zelf, ondanks zijn incidentele fouten

de wetenschap en daarvan ihb de kwantumfysica

en de bijbel die op mij een erg waarachtige indruk maakt met eenheid van steil.

en die zichzelf ook kwetsbaar wetenschappelijk opstelt door de profetieen, die wel of niet zullen uitkomen.

Een verzameling boeken die inzichzelf de kwetsbare toegift doen dat het boek geschreven is door onvolmaakte mensen maar geispireerd door een volmaakte God, waardoor er in de detail best wel foutjes in kunnen zitten.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

collegavanerik schreef:hebben jullie het topicnummer van deze draad gezien? :twisted:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=666
:lol: :shock: Je meent het! Oh jee, dit is de hand van God. (of de duivel)

ciao
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

God bestaat want ik zie enorm veel aanwijzing voor zijn bestaan, niet te verwarren met 100 % bewijs, want ik moet het zeker hebben van veel aanname en geloof !!
Houden zo, maar wees dan ook radicaal. Geef alles weg zoals Jezus tegen de rijke jongeling zei. Wees radicaal, aan de vrucht herkennen wij de boom.

Dus probeer niet met mooie woorden anderen te vertellen van jouw god, maar laten jouw daden voor zich spreken, en men zal zich over jouw geestelijke kracht verbazen.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

an3sdej schreef:
Houden zo, maar wees dan ook radicaal. Geef alles weg zoals Jezus tegen de rijke jongeling zei. Wees radicaal, aan de vrucht herkennen wij de boom.

Dus probeer niet met mooie woorden anderen te vertellen van jouw god, maar laten jouw daden voor zich spreken, en men zal zich over jouw geestelijke kracht verbazen.
Bedankt, ik doe mijn best, maar kan zeker nog veel meer Joden redden zoals Otto Schindler zei,

ten eerste probeer zuinig te leven om het milieu te sparen,

met het geld dat ik daarvan overhouw kan ik meer geven voor goede doelen dan ik anders zou doen.

Wees reeel in je streven goed te doen,
want het is beter om op een laag nivo continu goed te doen,
dan zappenderwijs,
het moet hem toch een beetje zitten in de totale levenshouding.

niet ieder mens is geboren als wegcijferende guru,

je hebt besnedenen en je hebt besnedenen zie rabbi J

de een is meer besneden in het vlees en de ander meer in de geest !
Laatst gewijzigd door jHenosch op 16 apr 2005 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

met het geld dat ik daarvan overhouw kan ik meer geven voor goede doelen dan ik anders zou doen.
Henosch, Jzus vraagt meer van jou. Lees nog maar eens goed de gelijkenissen, en wat hij van zijn discipelen vroeg. Die gaven alles op.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

an3sdej schreef:
Henosch, Jzus vraagt meer van jou. Lees nog maar eens goed de gelijkenissen, en wat hij van zijn discipelen vroeg. Die gaven alles op.
fijn dat je daarvan op de hoogte bent,

maar nogmaals sommigen hebben aan God genoeg en hoeven zelfs niet te trouwen of anderszins

maar velen moeten gewoon trouwen en goeddoen naar kunnen, een lekker bestaan opbouwen, maar wel denken aan ons klimatologische milieu, zowel sociaal als geografisch.

wat dat betreft staat de wereld voor een regelrechte kataclipse!

of je nu a-, anti- of gewoon theist bent, of agnost, iedereen met een beetje verstand kan zien dat we voor de eindbeslissing staan, fucks.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

maar velen moeten gewoon trouwen en goeddoen naar kunnen, een lekker bestaan opbouwen, maar wel denken aan ons klimatologische milieu, zowel sociaal als geografisch.
zoals ook arme mensen in Afrika? what would jesus do?
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

an3sdej schreef:
zoals ook arme mensen in Afrika? what would jesus do?
wat denk je zelf ?

word je niet moe van dat gehol,

it's a bit bumpy, zei the stewardess van de hovercraft Callais-Dover !

het leidt af, want zoals je ziet zit er ook nog wat arabisch volbloed in me !
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Jongen, jij hebt alleen holle kreten. Lees maar eens wat Jezus over zulke mensen zei.

Ben blij dat ik mijn eigen grenzen kan stellen, en jij die van ene jezus moet hanteren.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

collegavanerik schreef:hebben jullie het topicnummer van deze draad gezien? :twisted:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=666
Shit betrapt:-)
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

En die aanwijzingen zijn?

En zijn die volgens jou enkel te verklaren met een GOD?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

jHenosch schreef:de kruistochten waren een verdediging tegen de islamitische indringers die zoals je weet niet al te zachtzinnig waren en zijn, en nogsteeds woonsteden in bezit nemen die de zijne niet zijn.
Wikipedia schreef:Kruistochten noemt men

in ruime zin alle militair georganiseerde ondernemingen tegen de vijanden van het rooms-katholieke geloof (katharen of Albigenzen, moslims, hussieten e.a.);
in engere zin de verschillende tochten die westerse krijgers van de 11e tot de 13e eeuw ondernamen tegen de islam, voor de herovering of het behoud van de "heilige plaatsen" in Palestina.
Wikipedia schreef:Symmetrie kruistochten en jihad
Er is een interessante symmetrie tussen de termen 'kruistocht' en 'jihad'. In het westen heeft de term 'kruistocht' een positieve bijklank (bijvoorbeeld als een politicus het over een 'kruistocht tegen fietsendiefstal' heeft), terwijl de term 'jihad' een negatieve connotatie heeft, geassocieerd met een door fanatici gevoerde 'heilige oorlog'.

In de islamitische wereld daarentegen is het het woord 'jihad' dat een positieve klank heeft met een veel bredere betekenis van een algemene persoonlijke en spirituele strijd, terwijl 'kruistocht' de eerder beschreven negatieve smaak heeft.
Wikipedia schreef:Motivaties voor de kruistochten:
bevrijding van Jeruzalem
de islamitische macht buiten Europa houden
de oosterse kerk herenigen met de rooms-katholieke kerk
uitbreiding van de wereldse macht naar het oosten
Daarnaast kan er gesteld worden dat de kruistochten een goede uitlaatklep verschaften voor de interne problematiek van Europa. Voor de kerkelijke macht was het een uitstekende manier om bepaalde elementen, die anders voor ongewenste agressie zouden zorgen binnen Europa, te verplaatsen en in te zetten voor wat men als een goede zaak beschouwde. soms gingen de nobelen en ridders ook voor puur eigenbelang Om land of geld te krijgen. Dit ook omdat er veel ridders waren die zelf geen land bezaten.
Nou zeg heb ik geen letter zelf hoeven typen (nou ja afgezien van deze dan :wink: ).
jHenosch schreef:of je nu a-, anti- of gewoon theist bent, of agnost, iedereen met een beetje verstand kan zien dat we voor de eindbeslissing staan, fucks.
En als je goed kijkt naar de laatste 2000 jaar zul je zien dat religie de motor is die ons drijft naar die gevaarlijke climax!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

En als je goed kijkt naar de laatste 2000 jaar zul je zien dat religie de motor is die ons drijft naar die gevaarlijke climax!
PRECIES, RELIGIE WORDT NOG EENS DE ONDERGANG VAN DE MENS :twisted:
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

an3sdej schreef:
PRECIES, RELIGIE WORDT NOG EENS DE ONDERGANG VAN DE MENS :twisted:
valse religie, geloof waar het niet om vrijheid van geloven gaat maar om dwang van geloof, doctrine, daar is nooit iemand wijzer van geworden,

niet in het Oosten, en niet in het Westen !

daar hebben we bijna 2000 jaar over gedaan om dat Christelijke gegeven van rechtvaardigheid, eindelijk eens goed uit te voeren,

die haan op de kerktoren staat er niet voor niets !

want zelfs Petrus op wie Hij zijn kerk zou bouwen heeft Hem voor de haan drie maal kraaide, tot drie maal toe verloochend, toen Romeinse soldaten hem vroegen of hij ook een volgeling van die Jezus van Nasareth was !
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

jHenosch schreef:valse religie, geloof waar het niet om vrijheid van geloven gaat maar om dwang van geloof, doctrine
O alsjeblieft zeg goody two shoes! :roll:
In alle religies schuilt valsheid, discriminatie etc.
jHenosch schreef:daar hebben we bijna 2000 jaar over gedaan om dat Christelijke gegeven van rechtvaardigheid, eindelijk eens goed uit te voeren
En nog kunnen de christenen het niet, dat blijkt wel uit het feit dat men in Afrika maar blijft verkondigen dat condooms het aidsvirus niet tegenhoud, dat staat gelijk aan moord, het is alleen subtieler dan 500 jaar geleden.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie