Waar komen onze deeltjes vandaan?
Moderator: Moderators
-
tsjok45
Weinig weten?Maar als de 'mens' nog zo weinig weet, hoe kan deze dan weten/beweren dat deze mythe onwaar is?
De mens die zich niet bind aan religie maar aan wetenschap weet vele, vele malen meer dan de mens die veelal genoegen neemt wat (niet onderbouwde en vaak juist nog meer vragen oproepende) bijbels hierover zeggen. Dij "bijbels" willen (volgens mij) helemaal niet dat men dingen weet. Stel je voor dat men zelf gaat nadenken en proberen te verklaren met dat wat men kan onderbouwen, men kan "kerken" en "god" weleens in twijfel gaan trekken. Wat heel logisch is volgens mij, als men tenminste de "macht" niet ineens wil gaan verliezen.
Daarnaast is de "GOD" theorie een van de minst aannemelijke en ononderbouwde die er is, wat mij betreft.
Laten we niet teveel op de zaken vooruit lopen. Leuke gast' moet nu zelf maar eens wat vertellen. wij hebben ons verhaal gedaan. Het komt er op neer dat we welliswaar behoorlijk veel weten, maar niet de antwoorden weten op de vragen van Leuke Gast. Quid pro quo; Nu ben jij aan de beurt Leuke gast. Neem jij net als de meesten onder ons een agnostisch standpunt in, of weet je meer?
Vriendelijke groet...
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
Leuke Gast
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Niemand zegt dit. Er word alleen aan je gevraagd om datgene wat wat je stelt te onderbouwen. Meer niet.Leuke Gast schreef:Jullie standpunt, 'wat men niet kan zien, is er niet.' Ik kan een blinde ook niet 'de kleuren' uitleggen. Maar om dan te 'beweren' dat kleuren niet bestaan vind ik een stap te ver.Devious schreef:Neem jij net als de meesten onder ons een agnostisch standpunt in, of weet je meer?
En wederom ontwijk je de boel weer. Draaikont.
-
Leuke Gast
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
U verwacht niet, wat u wel kunt verwachten.
de elementaire deeltjes vormen zich tot sterren.
de elementaire deeltjes vormen zich tot planeten.
de elementaire deeltjes vormen zich tot leven.
Als ik het grote aantal sterren aan de hemel zie,
dan is mijn 'logische' beredenering dat de elementaire deeltjes 'zich' tot sterren laten vormen.
Deze deeltjes zijn dus instaat om tot ster overtegaan.
Deze deeltjes zijn ook instaat om tot planeet overtegaan.
Deze deeltjes zijn ook instaat om tot leven overtegaan.
Aangezien de grote aantallen sterren die de wetenschap heeft ondekt,
is mijn redenering dat de deeltjes 'bestemd' zijn om tot sterren te vormen.
is mijn redenering dat de deeltjes 'bestemd' zijn om tot planeten te vormen.
is mijn redenering dat de deeltjes 'bestemd' zijn om tot leven te vormen.
Mijn visie is dat deze deeltjes een 'bestemming' hebben.
Dit is mijn persoonlijke ervaring.
Een aantal keer lees ik hier op dit forum dat mensen een andere soort ervaring hebben,
en dat deze vanuit zichzelf tot andere conclusies zijn gekomen.
Mogelijk dat we een verschillende ervaring hebben.
Dit was mijn visie wat de deeltjes betrefd.
Ik begreep dat jullie waren uitgepraat:
de elementaire deeltjes vormen zich tot sterren.
de elementaire deeltjes vormen zich tot planeten.
de elementaire deeltjes vormen zich tot leven.
Als ik het grote aantal sterren aan de hemel zie,
dan is mijn 'logische' beredenering dat de elementaire deeltjes 'zich' tot sterren laten vormen.
Deze deeltjes zijn dus instaat om tot ster overtegaan.
Deze deeltjes zijn ook instaat om tot planeet overtegaan.
Deze deeltjes zijn ook instaat om tot leven overtegaan.
Aangezien de grote aantallen sterren die de wetenschap heeft ondekt,
is mijn redenering dat de deeltjes 'bestemd' zijn om tot sterren te vormen.
is mijn redenering dat de deeltjes 'bestemd' zijn om tot planeten te vormen.
is mijn redenering dat de deeltjes 'bestemd' zijn om tot leven te vormen.
Mijn visie is dat deze deeltjes een 'bestemming' hebben.
Een aantal keer lees ik hier op dit forum dat mensen een andere soort ervaring hebben,
en dat deze vanuit zichzelf tot andere conclusies zijn gekomen.
Mogelijk dat we een verschillende ervaring hebben.
Dit was mijn visie wat de deeltjes betrefd.
Ik begreep dat jullie waren uitgepraat:
ik heb mijn verhaal nu ook gedaan, en ben wat mij betrefd ook uitgepraat.devious schreef:"wij hebben ons verhaal gedaan."
Re: Waar komen onze deeltjes vandaan?
OK, dus jij wijst de bijbel af die er vol mee staat. Daarnaast beantwoord je mijn vragen niet. Volgens jou heeft god de wereld geschapen maar waar komt hij/zij/het dan vandaan of waar is die.Leuke Gast schreef:Ik geloof niet in de duivel.
OK ik geef toe ik heb jouw vraag ook nog niet beantwoord maar dat komt omdat dienet zo onmogelijk te beantwoorden is als die ik jou stelde. Als één van ons beide dat antwoord had werd er niet zo verschillend over gedacht. Volgens mij komen deeltjes voort uit een een evenwichtige energiebron die afwisselend uitdijt (fase waar we ons heelal nu in zit) en dan weer inkrimpt tot een enorm zwart gat die alle energie opzuigt. Ik ben echter astrologische niet onderlegd dus kan je niet precies vertellen hoe en wat. Maar hoe dan ook ook dan kun je de vraag blijven stellen. Waar komt dan die geconcentreerde energiebron vandaan. Maar dat is dan een gelijkwaardige vraag aan die van mij aan jou. Waar komt jouw god vandaan?. Misschien aanvullend daarop "uit welke deeltjes bestaat die god van jou? ".
Uit de immense niet te vatten uitgebreidheid van het helaal lees ik een afwijzing van de bijbel waar het immers alleen maar over dat hele piepkleine bolletje draait waar wij op vertoeven.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
-
Leuke Gast
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
ik wijs de bijbel niet af, maar ik geloof niet in de 'duivel'.GH schreef:OK, dus jij wijst de bijbel af die er vol mee staat.
ten eerste stelde ik de vraag,GH schreef: Daarnaast beantwoord je mijn vragen niet. Volgens jou heeft god de wereld geschapen maar waar komt hij/zij/het dan vandaan of waar is die.
ten tweede heb ik niet beweert dat ik het antwoord op deze vraag wist.
En ik maar hopen dat je echt uitgepraat was.Leuke Gast schreef:ik wijs de bijbel niet af, maar ik geloof niet in de 'duivel'.GH schreef:OK, dus jij wijst de bijbel af die er vol mee staat.
ten eerste stelde ik de vraag,GH schreef: Daarnaast beantwoord je mijn vragen niet. Volgens jou heeft god de wereld geschapen maar waar komt hij/zij/het dan vandaan of waar is die.
ten tweede heb ik niet beweert dat ik het antwoord op deze vraag wist.
- DetectedDestiny
- Geregelde verschijning
Ik was nou juist zo benieuwd wat jou opinie is, misschien kan ik nog iets van leren, want ik heb geen idee.Leuke Gast schreef:Vanwaar uw interesse? Ik was geinteresseerd in de verklaring van andere.distiple schreef:Waarom had jouw almachtige GOD elementaire deeltjes nodig?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
De vorming van deeltjes is afhankelijk van de constanten in de natuur. Zonder enkele van die constanten en zelfs met een hele kleine afwijking in die constanten was het heelal niet zo geweest zoals het nu is. Deeltjes reageren met elkaar (actie-reactie) onder invloed van energie. Zonder energie geen actie-reactie. Dus de voorbestemming van een deeltje is afhankelijk van de omgeving. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld een sterrenstelsel en een zwart gat; in jouw ogen is het sterrenstelsel voorbestemd om te zijn wat het is en alle deeltjes doen hun werk. Echter het zwarte gat denkt er anders over en slokt het sterrenstelsel op. Voorbestemming? Nee, eerder het recht van de sterkste. Het sterrenstelsel had prima verder kunnen 'functioneren', echter het bevond zich op de verkeerde plek.Mijn visie is dat deze deeltjes een 'bestemming' hebben.
Het is denk ik beter te spreken van een persoonlijke mening dan van een persoonlijke ervaring; welke ervaring heb je gehad m.b.t. het voorbestemd zijn van deeltjes?
Salaam a'laikum lanier,lanier schreef:De vorming van deeltjes is afhankelijk van de constanten in de natuur. Zonder enkele van die constanten en zelfs met een hele kleine afwijking in die constanten was het heelal niet zo geweest zoals het nu is.
Onze Creator heeft deze waarden zo afgestemd dat het perfect is afgestemd op elkaar, zonder onze Creator was er dus geen universum.
Precies, onze Creator heeft alle energie gemaakt, zonder Hem geen actie en dús geen reactie.Zonder energie geen actie-reactie.
Onze Creator heeft elke deeltje voorbestemd en Zijn grote plan, Hij weet alles.Dus de voorbestemming van een deeltje is afhankelijk van de omgeving. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld een sterrenstelsel en een zwart gat; in jouw ogen is het sterrenstelsel voorbestemd om te zijn wat het is en alle deeltjes doen hun werk. Echter het zwarte gat denkt er anders over en slokt het sterrenstelsel op. Voorbestemming? Nee, eerder het recht van de sterkste. Het sterrenstelsel had prima verder kunnen 'functioneren', echter het bevond zich op de verkeerde plek.
Het is denk ik beter te spreken van een persoonlijke mening dan van een persoonlijke ervaring; welke ervaring heb je gehad m.b.t. het voorbestemd zijn van deeltjes?