Hekserigheden
Moderator: Moderators
-
a.r.
Nonsens Raven,
Ik begrijp spiritueel gevoel heel goed. Ik heb bijv zojuist, het linkje dat Devious plaatste ademloos en met kippevel, beluisterd. Dat ik of wij je antwoorden niet begrijpen, komt juist omdat je niets zegt. Je maakt je er telkens zelf wat lacherig vanaf, nooit komt er een duidelijk antwoord, aan niemand, je glibbert net als veel anderen die bovennatuurlijke machten claimen te kennen! Ik heb me voor de eerste keer laten verleiden om er nu toch eens dieper op in te gaan en te proberen eens duidelijker antwoorden te krijgen. Waarom moet ik ergens een volgens jouw woorden diepere betekenis achter zoeken, en waarachter dan, en wat is dieper, en ...? Wat moet ik met druiden, Keltische mythen- en legenden, zonnewende's, etc., etc., behalve dat het rituelen en mooie verhalen zijn?
Ik begrijp spiritueel gevoel heel goed. Ik heb bijv zojuist, het linkje dat Devious plaatste ademloos en met kippevel, beluisterd. Dat ik of wij je antwoorden niet begrijpen, komt juist omdat je niets zegt. Je maakt je er telkens zelf wat lacherig vanaf, nooit komt er een duidelijk antwoord, aan niemand, je glibbert net als veel anderen die bovennatuurlijke machten claimen te kennen! Ik heb me voor de eerste keer laten verleiden om er nu toch eens dieper op in te gaan en te proberen eens duidelijker antwoorden te krijgen. Waarom moet ik ergens een volgens jouw woorden diepere betekenis achter zoeken, en waarachter dan, en wat is dieper, en ...? Wat moet ik met druiden, Keltische mythen- en legenden, zonnewende's, etc., etc., behalve dat het rituelen en mooie verhalen zijn?
Omdat je sommige dingen alleen kan lerenof begrijpen door ze zelf te doen
Ik neem aan dat je kan fietsen.. ? niemand kan je vertellen hoe dat moet, ja je moet er met je kont op daan zitten en de trappers rond trappen .. maar kan je dan fietsen ? of flikker je ondankt dat je dat weet de eerste keer op je bek als je geen hulp krijgt ?
Niemand kan je echt vertellen hoe je moet fietsen, dat moet je zelf ervaren.. en dat is met dit soort dingen ook zo.. Iedereen kan het leren, maar als je er niet in duikt ....
Ik probeer vaak iets te laten zien dat bijna niet in woorden te vangen is. Maar het is wel iets waar mensen hun voordeel mee zouden kunnen doen.
Ik neem aan dat je kan fietsen.. ? niemand kan je vertellen hoe dat moet, ja je moet er met je kont op daan zitten en de trappers rond trappen .. maar kan je dan fietsen ? of flikker je ondankt dat je dat weet de eerste keer op je bek als je geen hulp krijgt ?
Niemand kan je echt vertellen hoe je moet fietsen, dat moet je zelf ervaren.. en dat is met dit soort dingen ook zo.. Iedereen kan het leren, maar als je er niet in duikt ....
Ik probeer vaak iets te laten zien dat bijna niet in woorden te vangen is. Maar het is wel iets waar mensen hun voordeel mee zouden kunnen doen.
Je zal toch een andere analogie moeten gebruiken. Iedereen kan namelijk begrijpen dat fietsen mogelijk is, door anderen te zien fietsen. Ja ze kunnen daardoor zelf niet fietsen maar dat fietsen mogelijk is en gebeurt en geen illusie is, dat is niet zo moeilijk na te gaan.Raven schreef:Omdat je sommige dingen alleen kan lerenof begrijpen door ze zelf te doen![]()
Dat er ook maar iets aan is van die hekserij, dat moet BMW nog steeds aangetoond worden.
-
a.r.
Dat jij soms overweldigd wordt door de meest diepe gevoelens van (en ik noem maar wat voorbeelden) vrede/eenheid/liefde/verwondering/grootsheid....zijn mi de meest diepmenselijke gevoelens, maar waarom heb je dan ook nog een bovennatuurlijk "iets" nodig? Dát wat jij (of ik, denk ik) wilt omschrijven dáár zijn gewoonweg geen woorden voor. Waarom dan toch proberen het wél in woorden te vangen? En vooral....waarom juist toch willen proberen het in woorden te vangen, terwijl juist woorden dáár te plat voor zijn.....heel soms kom je het tegen in muziek, maar zodra je het wilt omschrijven, ga je alweer de fout in, beland je weer in plattitudes. Gewoon zwijgen dus en er niet allerlei bovennatuurlijke fratsen bij halen om het te (o)versieren. Slechts "luisterend" stil zijn is mooi genoeg.Raven schreef:Omdat je sommige dingen alleen kan lerenof begrijpen door ze zelf te doen![]()
Heksen doen niet aan werving
maar om met je muziek metafoor mee te gaan .. stel je ziet dat mensen uit onwetendheid violen verbranden. Je kan weliswaar een nieuwe maken .. maar een Stradivarius is onvervangbaar.
Hou dit eens vast en kijk dan eens naar onze wereld als geheel, kan je je voorstellen dat ik met een brandblusser in de hand sta en tegen anderen roep dat het verstandig is om er ook een te pakken ?
maar om met je muziek metafoor mee te gaan .. stel je ziet dat mensen uit onwetendheid violen verbranden. Je kan weliswaar een nieuwe maken .. maar een Stradivarius is onvervangbaar.
Hou dit eens vast en kijk dan eens naar onze wereld als geheel, kan je je voorstellen dat ik met een brandblusser in de hand sta en tegen anderen roep dat het verstandig is om er ook een te pakken ?
-
a.r.
-
siger
New age, ik zei het al.Raven schreef:simpel gezegd de natuur is mijn "god"
De ziekmakende natuur en de genezende natuur?
De catadstrofes en de afzichtelijkste wangeboortes?
De zonsondergang en de zonsopgang?
Kristallen, aura's, pyramiden, runen?
Dansen rond onverklaarde menhirs in aaneengestikte lakens?
En denken wat je wil, wanneer je maar wil, zonder rede?
-
a.r.
Moet ik dit serieus nemen of niet?
http://www.hekserij.net/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hekserij
In het geval ik het serieus moet nemen, dan begin ik direct te steigeren nl.
Dat de natuur groter en machtiger is dan één onderdeel van de natuur, dat zich bovendien grootser wenst te voelen dan het geheel, staat voor mij iig, als een paal boven water, maar dat stenen magische krachten zouden bezitten, de toekomst voorspeld kan worden ed gaat dan net weer ffies te ver.
Dat de natuur groter en machtiger is dan één onderdeel van de natuur, dat zich bovendien grootser wenst te voelen dan het geheel, staat voor mij iig, als een paal boven water, maar dat stenen magische krachten zouden bezitten, de toekomst voorspeld kan worden ed gaat dan net weer ffies te ver.
waarom wil jij perse dingen bij elkaar vegen die niks met elkaar te maken hebben ? is het dan makkelijker om er jollig over te doen ?siger schreef:New age, ik zei het al.Raven schreef:simpel gezegd de natuur is mijn "god"
Als je geen normale bijdrage kan leveren hou dan gewoon je klep
Stenen hebben bepaalde krachten ja .. en de toekomst voorspellen zou in principe wel mogelijk zijn maar heeft weinig zin aangezien deze steeds in beweging is. Tarot bv is GEEN toekomst voorspellen maar het kijken naar een situatiea.r. schreef:Moet ik dit serieus nemen of niet?
verder kijk eens hier http://www.lunadea.nl/
en hoe serieus je iets moet nemen ligt helemaal aan jezelf en aan wat je ermee wil.
-
a.r.
Ik heb me zojuist verslikt in mijn bordje sla met Seranoham en walnoten
Reiki? Strega(italiaanse hekserij...klinkt prachig en dát schijnt het betere werk te zijn?) Talismannen, amuletten, huisgoden, geesten, krachten, een sluier van mysterie, wat gebeurt er na de dood, de Godin Diana, tarot? Pfffffff Maar....we hebben het niet over "het bovennatuurlijke" of "new age" hoor, hou kom je daar nou bij a.r.?
-
a.r.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Leg mij eens uit dan wat een tsunami, of aardbeving, niet met de natuur, jouw God, te maken heeft! Is een tsunami of een aardbeving geen natuur? Zo ja, wat is je punt, zo nee, verklaar je nader!Raven schreef:waarom wil jij perse dingen bij elkaar vegen die niks met elkaar te maken hebben ? is het dan makkelijker om er jollig over te doen ?siger schreef:New age, ik zei het al.Raven schreef:simpel gezegd de natuur is mijn "god"
Als je geen normale bijdrage kan leveren hou dan gewoon je klep
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!