Geloof een andere vorm van wetenschap

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Re: Wat doet de Bard?

Bericht door collegavanerik »

Bard van Twenthe schreef:Bard van Twenthe is een Bard (volksdichter) ... -zonder harp.
(Bron: mijn website. Allemaal irrelevante informatie tav het eigenlijke onderwerp.)
en je je zingt niet!
!@#$^%^& (oude gallische vloeken) :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Raven schreef:Jij doet alsof iemand die aanneemt dat de wereld uit meer dan een hoopje moleculen bestaat zijn of haar hersens niet zou gebruiken. Bekrompen, arrogant en onjuist
Maar als iets niet zichtbaar en aantoonbaar is, zou het dan niet gewoon zou kunnen zijn dàt het daadwerkelijk ook niet bestaat? Is het desondanks volhouden dat het wél bestaat dan niet írrationeel' en is dat dan aan te duiden als het gebruiken van je hersens? Of beter gezegd doe je je eigen intelect dan geen geweld aan, ten behoeve van.......wensdenken, een prettig gevoel, een hopen op, etc.etc.?
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Dat is het 'm juist.. het is wel zichtbaar, alleen is het erg moeilijk om iets aan iemand te laten zien die weigert om te kijken. maar dat terzijde...

Als het allemaal onzin is , waarom is het percentage mensen wiens leven een puinhoop is bij heksen en druiden dan zo laag ( vrijwel 0).
Waarom lijken wij vaak de mensen te zijn die wat jullie dan "gezond verstand" noemen hebben ?

Heb je wel eens van een heks gehoord die zich door een of andere gevaarlijke sekte heeft laten inpalmen. ?

Wel eens een heks gezien die tot over zijn oren in de schulden zit ?

Wel eens een heks gezien die ladderzat achter het stuur zit ?

Wel eens een heks gezien die niet meer uit de problemen komt ?

zo kan ik nog wel even door gaan...

Hoe denk je dat dat komt ? omdat heksen dom zijn ? of omdat ze toch een bepaalde wijsheid bezitten die jij blijkbaar niet begrijpt ?

Ik zou zeggen kijk eens naar hoe heksen (onder andere) het doen, en hoe anderen het doen EN naar wat de resultaten daarvan zijn.. kan je je conclusie zelf wel trekken denk ik.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Bard van Twenthe
Contacteer:

vals

Bericht door Bard van Twenthe »

Raven: In 't verhaaltje "Laat ze maar kletsen, Over een atheistische buscampagne" had ik al drie wijzen opgevoerd: “… De personages in dit [dat] verhaal zijn fictief. Enkele zinsneden zijn in essentie afkomstig van drie prominente stedelingen uit ‘t oosten: u weet het, daar waar de wijzen vandaan komen." Gerard, J. en Daan. Dus ik bedank voor de eer; zeker weten. Als je maar lang genoeg naar het oosten gaat kom je weer in Holland uit.

Fenomeen: Inderdaad het venijn zit in 't "zeker weten" en het besef dat weinig mensen weten hoe het spelletje van hoor-en-wederhoor wordt gespeeld in de wetenschap. Bevriende wetenschappers hebben mij uitgelegd hoe dat werkt of zou moeten werken, en het leek mij belangrijk dat in deze context duidelijk te maken. De focus in de media ligt te vaak op de wetenschapper terwijl wat telt is het wetenschappelijk resultaat, dat uiteindelijk geheel losstaat van de schepper.

collegavanerik: ... een enkele keer als onderdeel van ’t spel, en waar nodig vals (zodat jij kan opveren).
Havenmeester: "Regels zijn slechts regels om selectief te breken"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Raven schreef:Dat is het 'm juist.. het is wel zichtbaar, alleen is het erg moeilijk om iets aan iemand te laten zien die weigert om te kijken. maar dat terzijde...

Als het allemaal onzin is , waarom is het percentage mensen wiens leven een puinhoop is bij heksen en druiden dan zo laag ( vrijwel 0).
Waarom lijken wij vaak de mensen te zijn die wat jullie dan "gezond verstand" noemen hebben ?

Heb je wel eens van een heks gehoord die zich door een of andere gevaarlijke sekte heeft laten inpalmen. ?

Hoe denk je dat dat komt ? omdat heksen dom zijn ? of omdat ze toch een bepaalde wijsheid bezitten die jij blijkbaar niet begrijpt ?

Ik zou zeggen kijk eens naar hoe heksen (onder andere) het doen, en hoe anderen het doen EN naar wat de resultaten daarvan zijn.. kan je je conclusie zelf wel trekken denk ik.
Kijk naar hoe heksen het doen. :roll: De enige heks die ik ooit in mijn leven ben tegengekomen ben jij. Dus ik heb geen idee hoe heksen het doen. En kan dus op geen enkele manier aantonen dat die het beter doen.

Ik heb ook het sterke vermoeden, dat indien jij een misdaad zou begaan er dan niet in de kranten zal staan: heks begaat misdaad. Dus het is nogal nietszeggend wat je hier allemaal schrijft.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

@ kitty Ik zou zeggen verdiep je eens in de oude religie, dat is (naar mijn mening) religie zoals het eigenlijk bedoeld is. Zoek eens heksen op of druiden .. en voer er eens een serieus gesprek mee. Misschien merk je dan dat er wel wat meer achter zit dan "gezweef" en "onzin".

As above, so below
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Raven schreef:
fbs33 schreef: Jouw typering van die 'iemand' is exact de juiste! Ben je bekeerd? :lol:
Nee ik ben een heiden
Schud me de hand :D
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Handenschud :D

As above, so below
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Zullen we weer on topic gaan?

Geloof is geen wetenschap ook geen andere vorm van wetenschap.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Raven schreef:Dat is het 'm juist.. het is wel zichtbaar, alleen is het erg moeilijk om iets aan iemand te laten zien die weigert om te kijken. maar dat terzijde...
Dat zou een theist ook gezegd kunnen hebben.:roll:

Ik ken géén één heks!

Kan je al jouw claims onderbouwen met resultaten van een deugdelijk uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek?
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Sommige dingen zijn bekend omdat mensen ze al duizenden jaren doen en ze blijken te werken. Je vergeet dat moderne wetenschap nog geen 500 jaar bestaat. De wereld is al veel ouder, en dingen die toen nog niet bewezen waren bestonden uiteraard wel al.
Als we met alles hadden moeten wachten tot "De wetenschap" het bewezen had dan liepen we nu nog in berevellen rond.

Het is wat anders als er wetenschappelijk bewijs is dat een zienswijze totaal niet klopt.. b.v. dat de aarde plat zou zijn ( overigens hebben aanhangers van de oude religies dat nooit beweerd) of dat de aarde in 6 dagen geschapen is.. dat is BEWEZEN niet waar.

Maar er is helemaal niks binnen hekserij dat door de wetenschap weerlegd is, in tegendeel, een hoop IS tegenwoordig wetenschap.( alleen gaan ze dan theatraal doen alsof hun het ontdekt hebben :roll:)

As above, so below
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Raven schreef:Sommige dingen zijn bekend omdat mensen ze al duizenden jaren doen en ze blijken te werken. Je vergeet dat moderne wetenschap nog geen 500 jaar bestaat. De wereld is al veel ouder, en dingen die toen nog niet bewezen waren bestonden uiteraard wel al.
Voorbeelden?

Maar er is helemaal niks binnen hekserij dat door de wetenschap weerlegd is, in tegendeel, een hoop IS tegenwoordig wetenschap.( alleen gaan ze dan theatraal doen alsof hun het ontdekt hebben :roll:)
Voorbeelden?
siger

Bericht door siger »

Kitty schreef:Zullen we weer on topic gaan?

Geloof is geen wetenschap ook geen andere vorm van wetenschap.
Juist.

We hebben er tienduizend jaar over gedaan om een woordenschat met betekenissen te maken. Dat onderscheidt ons van kippen en bijvoorbeeld waterschildpadden. Al volgende stellingen zijn volgens mij gespuid door mensen die zich het best voelen in dikke mist, en het zijn feitelijk stoortopics:

Een van wetenschap/theisme/post-theisme/atheisme/overheid/monotheisme/nontheisme/geloof/staat/regering/etc... is op diepzinnige wijze een van wetenschap/theisme/post-theisme/atheisme/overheid/monotheisme/nontheisme/geloof/staat/regering/etc... behalve zichzelf.

Eens je de truk doorhebt wordt het verschrikkelijk saai.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Kochimodo schreef:
Raven schreef:Sommige dingen zijn bekend omdat mensen ze al duizenden jaren doen en ze blijken te werken. Je vergeet dat moderne wetenschap nog geen 500 jaar bestaat. De wereld is al veel ouder, en dingen die toen nog niet bewezen waren bestonden uiteraard wel al.
Voorbeelden?

Voorbeelden?
EEN voorbeeld dan .. denk je dat de aarde van vorm veranderd is toen we vanuit de ruimte konden kijken ? :roll:

zoek in het archief daar staan er te over.. ik heb dit allang eens verteld

As above, so below
siger

Bericht door siger »

Raven schreef:zoek in het archief [...] ik heb dit allang eens verteld
Raven, dit middeltje begint toch echt zijn effekt te verliezen. Zo'n stopper is altijd slechts een ontsnappingsmiddeltje bij jouw. Je hekserij is gewoon wat modern rondshoppen in allerlei echte en denkbeeldige verledens, overgoten met wat vage hocus-pocus. Allemaal sympathiek en ongevaarlijk, maar toch een beetje spijtig.
Plaats reactie