Anti Wilders Campagne

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

p.vroon schreef: Echter als niet-Wilders stemmer keur ik niet alles af wat hij zegt. Als de helft van de jongeren met een dubbel paspoort in aanraking komt met de politie. Dat de meerderheid van de gevangenisbewoners allochtoon is. Dan is er toch iets structureel mis met bepaalde bevolkingsgroepen.
Niet noodzakelijik. Dit kan ook het gevolg zijn van racistische tendensen bij de politie en het gerecht. Ik ben vergeten waar ik het ooit gelezen heb maar onderzoek wees uit dat bepaalde bevolkingsgroepen systematisch sneller gearresteerd en een hogere straf kregen dan autochtonen voor het zelfde soort vergrijpen. Ik ga niet beweren dat racisme bij politie en gerecht het antwoord is op de vraag waarom de meerderheid van de gevangenisbewoners allochtoon is maar het is een factor die onderzocht moet worden.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ongeloveloos schreef:
Kitty schreef:Het grootste probleem is denk ik dat andere partijen niet genoeg aandacht geven aan het gevoel van onbehagen dat leeft onder de bevolking. Ik denk dat zij mede schuldig zijn aan de grote toeloop naar Wilders toe omdat zij geen alternatief bieden dat mensen gerust stelt. Het gevolg is dan dat mensen die het niet eens zijn met de maatregelen die Wilders voorstelt, toch op Wilders stemmen omdat hij de enige lijkt die de problemen onderkent.
Dat is dan ook precies de reden waarom ik op Wilders stem !
Natuurlijk weet ik dat de PVV geen serieuze regeringspartij is, maar de andere partijen zijn TEGEN wilders, ipv van een normaal immigrantenbeleid te voeren.
Dat ben ik met je eens! En in mijn ogen heeft religie hier zeker mee te maken! Mede door hun religie kunnen moslims hier niet intregeren! Nederland is een van de modernste en makkelijkst toegangkelijke landen ter wereld, wat het denken betreft dan. Zij willen intregeren en ons hun regels opleggen die allemaal, alleen en enkel, op religie gebaseerd zijn! Als ik bijvoorbeeld als christen naar Marokko of Dubai zou gaan, wordt het mij onmogelijk gemaakt om een kerk te stichten, en terecht! Dat hoort niet in hun cultuur en opvoeding! Waarom zouden wij hier dan uberhaupt moskeeen toestaan? We hebben al genoeg problemen en dingen met "onze" gelovigen, denk ik. Waarom heeft de autochtone Nederlander trouwens nooit last gehad van Chinezen of Vietnamezen? Dat vraag ik me dan weer af! Met Molukkers, oke, maar dat was politiek gerelateerd, en dat is bij Moslims in mijn ogen niet zo!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Ongeloveloos schreef:
Kitty schreef:Het grootste probleem is denk ik dat andere partijen niet genoeg aandacht geven aan het gevoel van onbehagen dat leeft onder de bevolking. Ik denk dat zij mede schuldig zijn aan de grote toeloop naar Wilders toe omdat zij geen alternatief bieden dat mensen gerust stelt. Het gevolg is dan dat mensen die het niet eens zijn met de maatregelen die Wilders voorstelt, toch op Wilders stemmen omdat hij de enige lijkt die de problemen onderkent.
Natuurlijk weet ik dat de PVV geen serieuze regeringspartij is, maar de andere partijen zijn TEGEN wilders, ipv van een normaal immigrantenbeleid te voeren.
Maar wat versta jij onder een "normaal" immigrantenbeleid? Hebben we dat ooit gehad hier? En ook met terugwerkende kracht?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

lost and not found yet! schreef:
Ongeloveloos schreef:
Maar wat versta jij onder een "normaal" immigrantenbeleid? Hebben we dat ooit gehad hier? En ook met terugwerkende kracht?
Daar versta ik onder, een beleid wat niet op emotie of religie is gebaseerd.
Als ik dan een voorbeeld moet noemen, neem ik Zwitserland. Daar ben ik bekend mee via mijn broer, die daar al 28 jaar woont en werkt.
Ondanks dat ze daar geen islamprobleem hebben, zijn er wel extreemrechtsen.
Maar dat maakt het aanpakken wel een stuk makkelijker.
lost and not found yet!
Bevlogen

Ongeloveloos schreef:
lost and not found yet! schreef:
Ongeloveloos schreef: Dat is dan ook precies de reden waarom ik op Wilders stem !
Daar versta ik onder, een beleid wat niet op emotie of religie is gebaseerd.
Als ik dan een voorbeeld moet noemen, neem ik Zwitserland. Daar ben ik bekend mee via mijn broer, die daar al 28 jaar woont en werkt.
Ondanks dat ze daar geen islamprobleem hebben, zijn er wel extreemrechtsen.
Maar dat maakt het aanpakken wel een stuk makkelijker.
Dat snap ik wel, de zus van mijn zakenpartner woont daar ook, maar ik bedoelde, wat jij verstond onder een normaal immigrantenbeleid in Nederland. Als jij zegt dat wij het Zwitserse model moeten overnemen, dan is het me duidelijk.
We will dance again!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

axxyanus schreef: Niet noodzakelijik. Dit kan ook het gevolg zijn van racistische tendensen bij de politie en het gerecht. Ik ben vergeten waar ik het ooit gelezen heb maar onderzoek wees uit dat bepaalde bevolkingsgroepen systematisch sneller gearresteerd en een hogere straf kregen dan autochtonen voor het zelfde soort vergrijpen. Ik ga niet beweren dat racisme bij politie en gerecht het antwoord is op de vraag waarom de meerderheid van de gevangenisbewoners allochtoon is maar het is een factor die onderzocht moet worden.
Amerika in de polder. Wat ik me wel kan voorstellen is de aandachtsverschuiving die optreedt als je als agent steeds maar weer wordt geconfronteerd met de overlast die bepaalde groepen veroorzaken. En de reacties uit de samenleving. Maar stigmatiseren is niet noodzakeljik. De statistieken zijn dusdanig onrustbarend dat je geen crimininoloog hoeft te zijn om een constatering te maken dat een Marokkaanse jongen eerder ontspoord dan een autochtone Nederlander. En als je een regelmatige kijker bent van opsporing verzocht dan denk je af en toe; verdorie al die zongebruinde nederlanders. Het is constant persoon x met een tintje. In de jaren tachtig en negentig was dit vloeken in de kerk. Het was schaamteloos om te zeggen dat de criminaliteit en bijkomende onveiligheid te wijten waren aan jongens van 13 tot 20 jaar behorende tot..
Mensen als Wilders hebben dit taboe doorbroken. Ook Aboutaleb deed ferme uitspraken. En de rest van de politiek kon niet achterblijven.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Het probleem is alleen dat populisten zoals Wilders dan net doen alsof iedereen met een kleurtje fout is. Terwijl grote delen van de allochtonen gewoon nette mensen zijn, die geen vlieg kwaad doen.

Daarnaast doet Wilders net alsof allochtoon = moslim = fundamentalist = crimineel. Dat zijn oversimplificaties die wat mij betreft dicht tegen haatzaaien aanliggen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Kitty schreef:Hier ben ik het mee eens Devious, maar ik denk niet dat er geen haat tegen bepaalde buitenlanders zou zijn zonder Wilders. Zoals ik al zei, haat ontstaat niet alleen maar omdat een politicus bepaalde uitspraken doet. Haat onstaat door wat mensen in hun omgeving ervaren.
Wilders' PVV is een symptoom; geen oorzaak.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

The Prophet schreef:Het probleem is alleen dat populisten zoals Wilders dan net doen alsof iedereen met een kleurtje fout is.
Niet om Wilders te verdedigen (ik zou niet durven ;) ), maar ik geloof niet dat Wilders ooit heeft gezegd dat er iets mis is met 'kleurtjes'. Men zou nauwkeuriger moeten zijn in de kritiek, en Wilders niet in een bepaald hokje duwen omdat hij daarmee nóg boosaardiger lijkt. Hij hoort niet in dát hokje thuis. Wilders heeft iets tegen de Islam, en niet tegen kleurtjes.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Devious schreef:
The Prophet schreef:Het probleem is alleen dat populisten zoals Wilders dan net doen alsof iedereen met een kleurtje fout is.
Niet om Wilders te verdedigen (ik zou niet durven ;) ), maar ik geloof niet dat Wilders ooit heeft gezegd dat er iets mis is met 'kleurtjes'. Men zou nauwkeuriger moeten zijn in de kritiek, en Wilders niet in een bepaald hokje duwen omdat hij daarmee nóg boosaardiger lijkt. Hij hoort niet in dát hokje thuis. Wilders heeft iets tegen de Islam, en niet tegen kleurtjes.
Het probleem zit hem wat mij betreft in de suggestie. Hij zegt het natuurlijk niet hardop.
En hij doet alsof hij iets tegen de islam heeft, terwijl hij een complete bevolkingsgroep afschrijft en stigmatiseert. Dat vind ik erg kwalijk.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik fantaseer wel eens.
Stel: Eind december 2009 zijn alle moslims vertrokken naar de 2 moslimlanden Turkije en Marokko.
Is Nederland vanaf 1 januari 2010 dan prettiger om in te leven of juist niet?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

cluny schreef:Ik fantaseer wel eens.
Stel: Eind december 2009 zijn alle moslims vertrokken naar de 2 moslimlanden Turkije en Marokko.
De Nederlandse economie staat stil, de steden zijn uitgestorven en we vallen met zijn allen terug op een noodscenario. Ze zijn nameljik niet meer weg te denken. Je hebt het over een miljoen moslims.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
nevelleven
Banned

Een statement.................

Bericht door nevelleven »

Kitty schreef:Dat er veel neo nazi's stemmen op Wilders zegt niets. Wist je trouwens dat er ook veel christenen op Wilders stemmen? Dus christenen zijn neo-nazi"s? Dat is hoe jij redeneert. Klopt niet zo erg, vind je ook niet?
Zeg maar gerust...........

Als je de pilaren onder een brug wegdenkt....dan zakt hij in....

Als je de vruchten aan de appelboom verbergt zou je nooit weten of je ze kan plukken....

Deze details zijn schokbarend..........

:?: :!:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

p.vroon schreef:
cluny schreef:Ik fantaseer wel eens.
De Nederlandse economie staat stil, de steden zijn uitgestorven en we vallen met zijn allen terug op een noodscenario. Ze zijn nameljik niet meer weg te denken. Je hebt het over een miljoen moslims.
Welnee, jôh.
Ik deed het namelijk zelf, nog geen uurtje geleden.
De circa 600.000 in Nederland levende moslims wegdenken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Hoeveel moslims zijn er in Nederland? Het aantal van 1 miljoen dat vaak genoemd wordt, is waarschijnlijk schromelijk overdreven.

Zie DIT STUK van Arabist Hans Jansen. Hij komt op hooguit 200 tot 300 duizend moslims (in 2005).

Paar interessante kwoots:
k heb heel wat vrienden en vriendinnen die formeel moslim zijn, maar die er desalniettemin niets (meer) van geloven. Ze zouden zich doodschrikken als ik hun naam hier noemde. Tegenover hun ouders en tegenover hun vriendenkring willen ze onder geen enkele voorwaarde als ex-moslim bekend komen te staan. Zelfs tegenover elkaar willen ex-moslims niet als ex-moslim bekend staan.
De Nederlandse overheid rekent iedereen als moslim die als moslim uit een moslims land Nederland binnenkomt, plus zijn gehele nageslacht. Volgens dezelfde methode moet je dan ook zeggen dat de rest van het Nederlandse volk nog steeds katholiek, gereformeerd of hervormd is, en dat er zo’n 13 tot 14 miljoen christenen in Nederland zijn.
Rond de jaarwisseling 2004/2005 zouden er ongeveer 500 moskeeën in Nederland geweest zijn. Als er een miljoen moslims zouden zijn, betekent dat tweeduizend moslims per moskee. Het volstrekt duidelijk dat haast geen enkele van deze 500 Nederlandse moskeeën groot genoeg is voor tweeduizend gelovigen. Zelfs al moeten vrouwen en meisjes maar liever thuisblijven, wat vaak zo is, dan nog is duizend mannen per moskee ook te veel. Zo groot is in Nederland bijna geen enkele moskee. Het gemiddelde aantal gelovigen dat een Nederlandse moskee kan bevatten ligt eerder rond de vierhonderd, of (veel) minder. Maar zelfs met vierhonderd moslims in vijfhonderd moskeeën komen we niet verder dan 200.000 moslims. Met de vrouwen, meisjes en kinderen meegerekend die niet naar de moskee mogen, willen, of kunnen komen, komen we dan toch nog op zijn allerhoogst tot een half miljoen moslims, waarschijnlijk heel veel minder.
Gesloten