De Rehabilitatie van Lucifer

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

skeptic
Erelid
Contacteer:

Lucifer

Bericht door skeptic »

RavenVrouw schreef:
O.k. dan stop ik over Henoch en ga even bijlezen, echter dat artikel over Lucifer krijg ik niet meer geopend!!!? Advies?

Groet
Raafje
Hallo Raafje,

Onderstaande link zou moeten werken.

https://freethinker.nl/artikelen/de-reh ... an-lucifer

Het is misschien mogelijk dat er nog ergens een link staat naar http://www.lucidusnoctis.nl/ (waybackmachine 2003-11-26) . daar heeft dit artikel ook op gestaan.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
RavenVrouw

Bericht door RavenVrouw »

Hoi Skep,

Link werkt, bedankt en mail komt nu keurig in mijn mailbox binnen. :D

Groet...later
Raafje.
Dat de raven van kommer en kwel over je hoofd vliegen, kun je niet beletten. Dat ze zich in je haar nestelen dat kun je voorkomen.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

RavenVrouw schreef:Hoi Skep,

Link werkt, bedankt en mail komt nu keurig in mijn mailbox binnen. :D

Groet...later
Raafje.
Gelukkig, \:D/
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
RavenVrouw

Bericht door RavenVrouw »

Hoi Devious,
at mij wel erg interesseerde was de opmerking van Eric over de godin 'Ishtar'.
Eric de Wagt wrote:
Lichtbrenger schijnt een vertaling te zijn van het woord 'astoreth' wat weer een verbastering schijnt te zijn van Ishtar een babylonische godin.

Ik heb geen idee of hier iets van klopt. Wat weet jij hiervan?
Tja, Isthar, daar weet ik wel het nodige over te vertellen, echter kan dat op deze draad?. Klein stukje vast en corrigeer me als ik in de fout ga qua onderwerp. Isthar ook gekend als Lilith (de eerste vrouw van Adam), Aphrodite, Inanna en nog onder een aantal andere namen geeft mede een frappant voorbeeld over de langzame doodsstrijd van de Grote Moeder Godin religie, waarbinnen het verhaal van Aphrodite het meest bekend is.
Zij was de morgen en avond ster en ook die van de ster Sirius. Zij werd aanbeden in de vorm van een levende boom of een houten zuil.
Aphrodite gaat ook onder een aantal andere namen schuil, zoals o.a. Isthar, Isis, Astarte. Vooral als Astarte speelt zij in de bijbel een zeer belangrijke rol . Haar verhaal laat heel duidelijk
de langzame doodsstrijd zien van de Grote Moeder Godin religie en hoe uiteindelijk, toen in 406 na Chr. de tempel van Artemis in Ephesus (nu Turkije) werd platgebrand en leeggeroofd, deze werd onderdrukt en vervolgens ondergronds ging. In de periode van de inquisitie werd de Godin gezien als een discipel van de Duivel. Tijdens de heksenjachten van de 15e - 18e eeuw zijn tig miljoen vrouwen verbrand of opgehangen. In 1404 heeft Paus Inocentius VIII een besluit afgekondigd dat de hekserij een samenzwering van het leger van de Duivel was tegen het Heilige Christelijke Rijk. Maar ondanks deze vervolgingen zijn er in onze cultuur vele sporen te vinden, die wijzen op haar erfenis in sprookjes, rituelen, gebruiken, en in het spraakgebruik.

Aphrodite (Venus) wordt in de Griekse mythologie gezien als de godin van liefde, schoonheid en vruchtbaarheid. Volgens de Grieken is zij ontstaan toen Cronus (Saturnus) de genitaliën van zijn vader Uranus afsneed in de zee wierp en tussen het schuim bleef drijven. Hieruit werd Aphrodite geboren, die vervolgens aanspoelde bij Paphos op Cyrpus.

Nog een voorbeeld van een frappante onherkenbare transformatie is die van de Athena de Oud Europese Godin, die in de Griekse mythologie een hele andere rol krijgt toe bedeeld namelijk een militair uitziende Godin compleet met helm, schild en speer. Zij is volgens de Griekse mythologie ontstaan het hoofd van de God Zeus en wel zonder tussenkomst van een moeder.
Net zoals Aphrodite had Athena ook geen moeder. Het zijn dus de dochters van Vaders!!!

Ergens las ik een artikel met de volgende zin:
" These wild stories of "virgin Births" by males juxtapose any barnyard common sense and are most probable symbolic patriarchal societies completely destroying any leftover matriarchal 'treads'. When goddesses are born of men, they have no tie to anything truly feminine".

Ja, ja, denk ik dan… bon!

Maar om even te blijven hangen bij de Godin Aphrodite en iets te begrijpen, dienen we onze maatlat hoger te leggen, dwz dat we ons moeten realiseren wat het substratum - de voorgeschiedenis - van onze westerse beschaving inhoudt.
Aphrodite werd vroeger aanbeden als een heilige drie-eenheid een drievoudige Godin van het noodlot of te wel de Moerae. Het waren de drie zusters Klotho, Lachesis en Atropos. De naam Moerae betekent deel en verwijst naar de drie fasen van de maan en naar het concept van het leven van een mens en de seizoenen (voorjaar, zomer en winter). Let wel in de vroegere religie werden de schijngestalten van de maan seizoenen in drieeën verdeeld, terwijl de patriarchale cultuur zowel de maan als de seizoenen in vieren verdeelt.
Klotho spon een draad van het leven en gaf het aan Lachesis (nu bekend als een giftige slang) die het naast een meetlat legde en bepaalde het lot van de mens. Atropos sneed de draad af en bepaalde daardoor het tijdstip van de dood. Zelfs in de latere patriarchale tijd kon zelfs Zeus hieraan niets veranderen.

Aphrodite had nog meer verschijningsvormen. Zo was zij de godin van de zee, van de kindergeboorte, van het huwelijk en de koningin van de hemel. Als Urania was zij de koningin van de bergen. Zij was de nimf godin van midden zomer. Ze vernietigde de heilige koning nadat ze eerst op een bergtop gemeenschap met hem had gehad, net zoals bij de bijen wanneer de koningin de dar na de paring doodt. Zij rukte zijn seksorganen uit. Haar gerespecteerde priesteressen voerden vele seksuele rituelen uit in de tempels van de godin Aphrodite.
Let wel hun seksualiteit moet heel anders gezien worden zoals we deze nu bezien met onze westerse ogen. Het is tijdens de Joods-christelijke religies dat zowel lichaam van de geest, als heilig van seksueel worden gescheiden. De tempels van Aphrodite werden dan ook later platgebrand. De vroege Christenen bouwden hier op hun heilige tempels.

Aphrodite was zowel maagd, moeder als een oude vrouw, net als de drie schijngestalten van de maan. Zij was levensbrengend als ook levennemend.
Ze wordt ook wel genoemd de 'Lady of the Beasts'. Ze wilde dat de dieren naar de kracht van instinct gehoorzaamden. Ook zag zij toe dat het kwetsen en doden van een bloedverwantschap niet was toegestaan en als een hoofdzonde werd beschouwd. Ze straft dan onverbiddelijk. Ze beheerste de oceanen en alles wat er in leefde. Zij was de morgen en avond ster en ook die van de ster Sirius. Zij werd aanbeden in de vorm van een levende boom of een houten zuil.

Bon, hier laat ik het even bij, mocht ik niet direct reageren op een reply, het zij me vergeven, reden:
a. Midzomerfeesten (vieren wij heel uitgebreid over ruim 3 dagen heen!)
b. Een nieuwe computer die zijn intrede gaat doen de komende dagen.

Groet
Raafje.
Dat de raven van kommer en kwel over je hoofd vliegen, kun je niet beletten. Dat ze zich in je haar nestelen dat kun je voorkomen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

M'n pc heet 'Lucifer', ik vond dat wel een toepasselijke naam voor een pc.

Over dat Ishtar ga ik nog wat opzoeken, da's lang geleden voor me.
Je zou dan het Hebreeuwse 'heylel' uit Jesaia moeten vergelijken met het Caanitische (schrijf je dat zo?) 'Astarte.'
RavenVrouw schreef: Bon, hier laat ik het even bij, mocht ik niet direct reageren op een reply, het zij me vergeven, reden:
a. Midzomerfeesten (vieren wij heel uitgebreid over ruim 3 dagen heen!)
Veel plezier!
Ik ben zelf nog herstellende van het afgelopen weekend.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Dus Lucifer is eigenlijk een vrouw :D
Dat is interessant.
ciao. Devious.... 8)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Bedankt Raafje voor je mooie en goede uitleg, een stukje om te bewaren voor mij.

Thanx!

Enigma.
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
Donnie Darko
Forum fan

Bericht door Donnie Darko »

Ik vraag me eigenlijk af hoedat sommigen met een oprecht hart en geweten God kunnen aanbidden en satan dan verzaken, in weze verschillen ze echter niet veel, daar heb je die Christelijke hypocrisie weer.

Het is ok als je als moordenaar, verkrachter,pedofiel,crimineel je laat bekeren, je krijgt zo een ticketje paradijs.

Terwijl brave en goedbedoelende mensen die de wereld willen verbeteren en streven naar vrede, naar de hel zouden gaan omdat ze God niet willen aannemen, waarvan nog nooit een kat heeft gezien of hij wel echt is.

Ik zie de logica ja, join the club en verpest de hele wereld zolang je maar gered bent, of je kan je ook inzetten voor je medemensen, goed doen en voor eeuwig verdoemd en gefolterd worden in de vlammen,welke straf ik de grootste booswichten ooit ik nog in geen duizend jaar zou toewensen. Zo zie je maar waar de waarden zitten.

Vele Christelijken hanteren dan ook schrikmiddelen om mensen bang te maken en zich in hun regionen te voegen, logisch omdat men in deze tijd gestraft zou worden voor de kruistochten,inquisities en niet te vergeten de uitroeiing van tal van stammen in Zuid-Amerika tijdens de kolonisaties, waar men nu dus ook geslaagd is om hun Overtuiging te laten gelden, Indianen en zwarten werden gebruikt als slaven,gedood of zelfs gevoed aan de honden, dit alles onder het goedkeurende oog van de Paus.

Wat betreft de schrikmiddelen, als voorbeeld neem ik de urban legend die rondgaat waarbij wetenschappers bij een boring de hel zouden hebben ontdekt, en zelfs het geluid van miljoenen mensen in doodsschreeuwen zouden hebben opgenomen.
Deze mythe was gewoon een hoax,sterker nog in samenwerking met een religiues lijder heeft een van de bedenkers een hele hoop geld verzameld van bange mensen die zich bekeerden en geld gaven aan de Christelijke dictatuur.

Maar op talloze Christelijke websites staat dat verhaal dus alsof het echt gebeurt is,en vertelt men niet dat het een hoax is.Als angst zaaien je voedingsbodem is ben je goed bezig.
Een God die een hel schept van eeuwige duisternis en pijn, verdient als enige om erin te branden.
Donnie Darko
Forum fan

Bericht door Donnie Darko »

Een God die een hel schept van eeuwige duisternis en pijn, verdient als enige om erin te branden.
Plaats reactie