Euthanasie

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

bad_religion

Bericht door bad_religion »

an3sdej schreef: Als iemand gered is, en daarna acceptabel leeft, is niet een reden om anderen ook te willen redden. Als de mens in genoemde acceptabele levensomstandigheid niet gered was had die mens ook niet geweten welk een acceptabel leven die mens nog had kunnen leven.
Als de mens in genoemde acceptabele levensomstandigheid niet gered was....dan had dat persoon die genoemde acceptabele leefomstandigheid oook niet geweten....nee dat is nogal onduidelijk...

Maar wat mij betreft laten we verkeerslachtoffers ook aan de kant van de weg liggen etc. etc.

Ik denk dat het reeëler is toch ook maar eens proberen mensen eerst te helpen....
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

Samante schreef:Zouden jullie iemand tegenhouden die een eind aan zijn/haar leven wil maken?
Ja en nee. Afhankelijk van de situatie.
Alhoewel ik meerdere situaties ken en eigenlijk... nee.. ik houd niemand tegen. Ik help niet, maar ik zal het ook niet beletten. Iemand die een eind wil aan zijn/haar leven vindt waarschijnlijk toch wel een manier en je kunt niet 24/7 bij iemand zijn.
Nog naast het feit dat dat mij zou opbreken. Waar het gaat om mensen die depressief zijn en zelf geen reden meer tot leven zien... Daar heb ik bij besloten om het in ieder geval niet mij zelf kwalijk te nemen. Het is de keuze van die persoon, ik kan daar niets aan veranderen. Een psycholoog ofzo kan wat bereiken, maar ik zeker niet. Ik kan er alleen maar zijn voor iemand.
Ik ken wel een aantal mensen die blij zijn dat ze op een bepaald moment in therapie zijn waardoor ze nu nog leven. Ze waren al op weg naar zelfmoord.
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Samante schreef:
Zouden jullie iemand tegenhouden die een eind aan zijn/haar leven wil maken?

Dat ligt aan de situatie. Als het een zelfmoordterrorist is wel, maar dan niet vanwege die persoon.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Maar wat mij betreft laten we verkeerslachtoffers ook aan de kant van de weg liggen etc. etc.
Dat is niet waar het over gaat, het gaat over het zelf de keuze maken t.a.v. euthanasie, en dat is een ongeluk krijgen niet echt.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

an3sdej schreef:
Dat is niet waar het over gaat, het gaat over het zelf de keuze maken t.a.v. euthanasie, en dat is een ongeluk krijgen niet echt.
Psychiatische aandoening krijgen is ook niet echt een keuze...
Plaats reactie