Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.

Ja
55
52%
Nee
29
27%
Weet niet
11
10%
Geen mening
5
5%
Schande, je mag daar niet over nadenken.
6
6%

Totaal aantal stemmen: 106

Cluny
Banned

Re: Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.

Bericht door Cluny »

Devious schreef:
cluny schreef: Zinloos, je vindt het zinloos.
Waarom wil je dat hier kwijt, dat volgens jouw mening deze vraag zinloos is?
Nou, ik vind het leuk om de vraag te beantwoorden. Het is een interessante kwestie, en in die zin is het natuurlijk geenszins zinloos, en heb ik mij onzorgvuldig uitgedrukt.
Ik bedoelde zinloos in de zin dat het niet tot oplossingen leidt. Er is natuurlijk een vervolgvraag die bij velen zal opkomen, maar waar menigeen eveneens voor terugdeinst om deze te stellen, namelijk 'Wat doen we eraan?'
Nee, ik stel geen vervolgvraag.
Ik stel maar 1 vraag.
Mag ik deze ene vraag stellen zonder vervolgvragen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Devious schreef:
Nou, ik vind het leuk om de vraag te beantwoorden. Het is een interessante kwestie, en in die zin is het natuurlijk geenszins zinloos, en heb ik mij onzorgvuldig uitgedrukt.
Ik bedoelde zinloos in de zin dat het niet tot oplossingen leidt. Er is natuurlijk een vervolgvraag die bij velen zal opkomen, maar waar menigeen eveneens voor terugdeinst om deze te stellen, namelijk 'Wat doen we eraan?'
Beginnen met 'zieltjes' winnen voor het nieuwe gedachtengoed!
En er (misschien) meerderheden ontstaan die het 'deinzen' makkelijker doen overwinnen?
(zoals tot op heden [bij mijn weten] eigenlijk altijd gegaan is?)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Devious schreef:
Schaam je je voor je mening, Devious?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ja, ik weet dat het veel gezelliger was toen hier nog geen Islam aanwezig was. Dus ja ik denk zeker dat het hier een stuk gezelliger zou zijn zonder.
Nu is de vraag of het de Islam is, of dat je moet gaan selecteren. Misschien is het een stuk gezelliger hier zonder marokkanen, die toch grotendeels de meeste ellende uithalen. Of misschien is het een stuk gezelliger zonder de radicaal denkende mensen binnen die Islam.
Ik ben er van overtuigd dat het heel erg gezellig hier zou zijn met de gewone, goedwillende vredelievende en uiterst gastvrije moslims, als de nare figuren binnen deze groep hieruit weggehaald zouden zijn.
Maar ja het was ook veel gezelliger zonder Tokkies, en zonder criminele achterbuurtjongeren, en zonder gewelddadige zigeunerkampbewoners, waar we last van hadden voordat de Islam hier zijn intreden deed.
Kortom, Nederland zou een stuk gezelliger zijn zonder elementen die die gezelligheid hier verzieken.

Daarnaast is 'gezellig' een oer-Nederlands woord, dus hoe minder echte Nederlanders hoe minder hier nog een betekenis aan gehangen kan worden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@ Cluny, gedraag je eens wat minder als een trol, wil je?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:@ Cluny, gedraag je eens wat minder als een trol, wil je?
Deze kan ik niet helemaal plaatsen, ik ga geen pogingen daartoe doen ook.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

cluny schreef: Schaam je je voor je mening, Devious?
Hoe kom je daarbij Cluny? Ik heb mijn mening toch heel duidelijk verwoord. Ik heb ronduit 'ja' gestemd in jouw poll, en tevens tekst en uitleg gegeven.
De vraag 'wat te doen?' is een andere, en is naar mijn idee tevens iets moeilijker om te beantwoorden, maar ik schaam mij nergens voor.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Devious schreef:
cluny schreef: Schaam je je voor je mening, Devious?
Hoe kom je daarbij Cluny? Ik heb mijn mening toch heel duidelijk verwoord. Ik heb ronduit 'ja' gestemd in jouw poll, en tevens tekst en uitleg gegeven.
De vraag 'wat te doen?' is een andere, en is naar mijn idee tevens iets moeilijker om te beantwoorden, maar ik schaam mij nergens voor.
Nou, ik kreeg een beetje de indruk.
Voor mij is er geen vervolgvraag nodig.
Maar als die er zou moeten komen, zou ik kiezen voor: Wat denken zij er aan te gaan doen?
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ik heb gekozen voor "ik weet het niet". Want ik weet het echt niet. Als we niet zoveel moslims naar ons land hadden laten komen, dan lieten we hoogstwaarschijnlijk andere buitenlandse dommekrachten binnen. Hoe dan, nu zitten we opgescheept met veel moslims. Het is onrealistisch om ze zomaar even weg te denken. Als we geen moslims hadden, zaten we misschien opgescheept met Aziaten of iets dergelijks. Maar zo is het niet gelopen; de moslims zijn er nu eenmaal. En sinds relatief korte tijd zijn er ook veel meer Polen. De vraag zou inderdaad (zoals Devious schreef) beter kunnen zijn :

Wat er aan te doen?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Kitty schreef:Ja, ik weet dat het veel gezelliger was toen hier nog geen Islam aanwezig was. Dus ja ik denk zeker dat het hier een stuk gezelliger zou zijn zonder.
Nu is de vraag of het de Islam is, of dat je moet gaan selecteren. Misschien is het een stuk gezelliger hier zonder marokkanen, die toch grotendeels de meeste ellende uithalen.
Ik woonde vroeger in een wijk met veel Turken. En idd heb ik daar nooit problemen mee gehad. Sterker nog, ik kon het heel goed met ze vinden. Persoonlijk denk ik dat je gelijk hebt, dat m.n. de Marokkanen de boel een stuk ongezelliger hebben gemaakt.
Of misschien is het een stuk gezelliger zonder de radicaal denkende mensen binnen die Islam.
Lijkt mij duidelijk het geval. Ook die import-imams hebben de boel volgens mij verziekt.
Ik ben er van overtuigd dat het heel erg gezellig hier zou zijn met de gewone, goedwillende vredelievende en uiterst gastvrije moslims, als de nare figuren binnen deze groep hieruit weggehaald zouden zijn.
Eens.
Maar ja het was ook veel gezelliger zonder Tokkies, en zonder criminele achterbuurtjongeren, en zonder gewelddadige zigeunerkampbewoners, waar we last van hadden voordat de Islam hier zijn intreden deed.
Kortom, Nederland zou een stuk gezelliger zijn zonder elementen die die gezelligheid hier verzieken.
Ik ben opgegroeid in een buurt, waar voor de Turken in grote getale kwamen, met veel Tokkie-achtige figuren, met woonwagenbewoners, Zuid-Molukkers, etc. en idd waren er veel vecht-,steek- en schietpartijen en toch herinner ik het mij niet echt als negatief. Okay, toegegeven je wist van tevoren dat je op donderdagavond in het centrum kans liep op een confrontatie met deze of gene, maar toch. Ook met uitgaan was het altijd oppasssen geblazen, maar daar wen je dan toch aan.
Daarnaast is 'gezellig' een oer-Nederlands woord, dus hoe minder echte Nederlanders hoe minder hier nog een betekenis aan gehangen kan worden.
Ik heb het voor de gein opgezocht in de Van Dale online:

ge·zel·lig (bijvoeglijk naamwoord; gezelliger, gezelligst; gezelligheid)
1 aangenaam van sfeer
2 (informeel) onderhoudend

ge·zel·lig·heid (dev; gezelligheden)
1 aangenaam verkeer, genoeglijk samenzijn
2 aangename, behaaglijke inrichting, prettige atmosfeer
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

cluny schreef:Mag deze stelling hardop geuit worden?
als je van generaliserend denken houdt...
tuurlijk... die moslims waren meer dan welkom toen wij zelf het vuile werk niet wilden opknappen, maar nu moeten ze zo spoedig mogelijk de deur uit.
come on... hoe groot is de moslimmeute waar wij hollanders zo'n last van hebben?
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

biajas schreef: hoe groot is de moslimmeute waar wij hollanders zo'n last van hebben?
Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims, en op 837.000 in 2006. Dit CBS-onderzoek is het eerste onderzoek dat er op zou kunnen wijzen dat het aantal moslims in Nederland daalt; de nieuwe telmethode wordt echter genoemd als oorzaak van deze vermeende trendbreuk. De daling met 40 duizend wordt dan ook niet significant genoemd. Dit is ongeveer 5,3% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.

Bron: Wikipedia
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Kochimodo schreef:
biajas schreef: hoe groot is de moslimmeute waar wij hollanders zo'n last van hebben?
Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims, en op 837.000 in 2006. Dit CBS-onderzoek is het eerste onderzoek dat er op zou kunnen wijzen dat het aantal moslims in Nederland daalt; de nieuwe telmethode wordt echter genoemd als oorzaak van deze vermeende trendbreuk. De daling met 40 duizend wordt dan ook niet significant genoemd. Dit is ongeveer 5,3% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.

Hier is een verwachtingsgrafiek van het Sociaal Cultureel Planbureau

http://www.scp.nl/publicaties/boeken/9037702597.shtml

http://www.scp.nl/publicaties/boeken/90 ... erland.pdf (blz 52)
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Kochimodo schreef:
Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims, en op 837.000 in 2006. Dit CBS-onderzoek is het eerste onderzoek dat er op zou kunnen wijzen dat het aantal moslims in Nederland daalt; de nieuwe telmethode wordt echter genoemd als oorzaak van deze vermeende trendbreuk. De daling met 40 duizend wordt dan ook niet significant genoemd. Dit is ongeveer 5,3% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking

Dat was mijn vraag niet, Kochimodo.
Mijn vraag is HOE GROOT het aantals moslims is waarvan wij HINDER ONDERVINDEN!
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

biajas schreef: Dat was mijn vraag niet, Kochimodo.
Mijn vraag is HOE GROOT het aantals moslims is waarvan wij HINDER ONDERVINDEN!
geeneen
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gesloten