De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Immigratie naar Nederland gaat anders via België.

'anders' !??
Hoe bedoel je ?
UITERAARD, zou ik zeggen.
Belgie heeft in Europa historisch gezien de leidiggevende positie gehad in de geplande immigratie vanuit Marokko. Belgie had een speciaal WERVINGSBUREAU, IN Marokko.
Frankrijk heeft historisch gezien in de eerste plaats Algerijnen, in de tweede plaats Tunesiers laten immigreren. En dat was om oorlogsredenen.
Belgie is voor de Europese gemeenschap, het "voet-aan-de-grond" land voor de Marokkanen. In omgekeerde richting geldt ook dat Marokko HIER dan weer regeringsagentschappen had/heeft vanwege de Marokkaanse regering, rechtsteeks resorterend onder de Koning. Te onderscheiden van Ambasade of consulaat. Het gaat over kantoren van de "burgerlijke stand" van het Marokaanse ministerie. Net, omdat Belgie een historisch verdrag had met Marokko...
Gastarbeiders werden indertijd zelfs nog geruild met de bouw van een suikerfabriek in Marokko, door Belgie... en al dat soort van leuke bijzonderheden meer. :)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

'anders' omdat jouw stelling is dat België zo islam-onvriendelijk is. Ik heb eerder de indruk dat België nog altijd een multicultureel 'paradijs' is, en dus bron van het probleem.
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Dat zijn drie beweringen die je eens zal moeten toelichten, want ze rammelen naar mijn gevoel...
Het is zeker al laat ! :)
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Theoloog schreef:Is het punt niet dat moslims zélf kritische en satirische films zullen moeten maken. 'Life of Brian' verscheen honderden jaren na de inquisitie, en zelfs toen hebben christenen (google Mary Whitehouse maar eens) geprobeerd bioscoopvertoon onmogelijk te maken. Op lokaal niveau is dat namelijk mogelijk.
Uiteraard zou dat het meest ideaal zijn maar strikt genomen kan dat niet eens daar je door een dergelijke actie automatisch moslim af bent. Als een beertje Mohammed noemen al tot idiote reactie leidt kun je verder niet al teveel verwachten. Zelfs kritici intern de Islam volgen genoodzaakt de leidraad die ze rest willen ze nog enigszins kunnen functioneren. Een staat als Turkye of het Albania van Hoxia is zo'n beetje het maximaal haalbare in een door moslims gedomineerde samenleving. Beide niet echt een tot inspiratie leidend voorbeeld.
Overigens ben ik van mening dat de Islam in zekere zin meer een politieke dan religieuze zaak is.
Dat wat er religieus aan de Islam is is vergeleken met het politieke gedeelte pienuts.Het is ook voornamelijk een erfenis van een persoon die zich met machtszaken bezighield en heeft in z'n eenvoud een wonderlijk effectieve methode nagelaten. Massapsychologie gemixt met sociale zaken en wetgeving in religieuze context. En heel slim is Mohammed opgevoerd als hoofdrolspeler maar wel opgetekend na zijn dood.
Ben trouwens benieuwd of Wilders echt met een filmpje komt, moet het nog zien.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Kitty schreef:
Exdeo schreef: Dat hebben ze geprobeerd maar ze moesten die aflevering schrappen, zie:

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=8663

In een andere aflevering waar mohammed een pakje aan de deur komt afleveren werd het gecensureerd door comedy channel
http://www.outsidethebeltway.com/archiv ... outh_park/
en:
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=689 ... South_Park
Juist, dit geeft dus het succes aan van het extremisme. We zwichten daar dus keer op keer voor. Wat voor signaal geven we daar mee af? Zij winnen, de anderen verliezen.
Het is als je goederen afgeven met een mes op je keel.
Ik heb daarom volmondig ja gestemd.
Born OK the first time
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Afweging:

Scenario 1:
Cartoon affaire! Zelfs een nederlandse islamitische basisschool demonstreert publiekelijk.
Want...Islam is vrede.

Scenarion 2:
Teddy bear affaire! Zelfs een nederlandse islamitische basisschool demonstreert publiekelijk...NIET!
Want...Islam is vrede.

Dus!
Natuurlijk moet die film gemaakt worden! We laten ons toch niet ondersneeuwen door deze islamitische bedreigingen en we laten ons toch geen dhimmitude gedrag opleggen!

Objectiviteit!
Who the fuck cares!!! Islam kan je niet objectief benaderen. De juiste benadering is verwerpen!...Totdat de Islam zich heeft ondferworpen aan het humanisme en democratie EN islamitische scholen gaan demonstreren als er een vrouw in de gevangenis zit omdat een teddy bear toevallig Mo-fucking-hammad wodt genoemd!

Uit de bovenstaande tekst zou de kritiische lezer wellicht kunnen opmaken dat ik licht ontstemd ben over de invloed van de Islam.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Aan Wahlers; "Lichtelijk ontstemd" zou niet (en hoofdzakelijk) de Islam moeten betreffen, maar de eigen autoriteiten die er een politiek mee bedrijven die gericht is op het instandhouden van kerkelijke invloedsferen.
En bij het eventuele bestrijden van Islam e.a. idiotie, vanwege dat zgn. 'gelijkheidsprincipe' dat dán impliciet de poten onder de eigen stoelen vandaan zaagt!
Te bedenken dat ze op een sympathiek gehoor stuiten als je wéét dat dwars door álle partijen heen......ongeveer 50% kerks, of een gevoelsbinding heeft met een god-image!
Het zijn dat soort zaken die al heel lang, noodzakelijke grondwetswijzigingen tot fata morgana bestempelen. En....natuurlijk een gedachtengoed van honderden jaren geleden, Islam genaamd......een open deur biedt! (cynisch) :lol:
Divida et empora est (gewetenloos) :D
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Ehsan Jami maakt radicale islamfilm
door Marieke van Essen
AMSTERDAM - Ehsan Jami, oprichter van het Comité voor ex-moslims, heeft in navolging van Ayaan Hirsi Ali een korte film gemaakt over de radicale islam.

De film met de titel The life of Mohammed moet in februari/maart 2008 klaar zijn en zal volgens de ex-PvdA’er nog meer stof doen opwaaien dan de Deense Mohammed-cartoons.

,,Ik laat zien hoe gewelddadig en tirraniek Mohammed wel niet was. Deze man heeft drie Joodse stammen vermoord, afvalligen gedood en is met een 6-jarig meisje getrouwd, met wie hij seks had toen ze 9 was’’, aldus Jami over de inhoud van de tien minuten durende film.

Volgens de nog altijd zwaar bewaakte politicus worden alleen de feiten vertoond en is het niet zijn bedoeling te polariseren. ,,Ik loof 50.000 euro uit aan degene die al deze feiten kan weerleggen’’.

Met de film worden niet alle problemen opgelost, stelt Jami. ,,Het is een kleine stap voor de mens, maar een grote stap voor de mensheid en vrijheid’’.

Welke televisiezender de omstreden film gaat uitzenden zal tot het laatste moment geheim blijven. Nieuwsprogramma Netwerk heeft al geruime tijd contact met Jami en heeft inmiddels interesse getoond. Pas als de film klaar is wordt beslist of het daadwerkelijk tot uitzending komt en in welke vorm dit gaat gebeuren, aldus de hoofdredactie. Ook lopen er op dit moment contacten met CNN, die mogelijk headlines uit de film zal vertonen.

Dat Jami tegelijk met PVV-voorman Wilders aan een film werkt is volgens hem toeval. Beiden kwamen recent in opspraak nadat ze in een opinistuk de grondlegger van de islam vergeleken met Hitler. Dit kostte Jami zijn PvdA-zetel.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Ik heb ja gestemd. Zowiezo moet iedereen zelf de manier kiezen waarop hij zich wil uitdrukken, dat is goed voor de verscheidenheid. Maar daarbij is wat voorlichting over de islam hard nodig, want de meerderheid van de mensen begrijpt maar niet dat de islam een totalitaire, discriminerende en inhumane ideologie is die met geweld alle individualiteit en andere opvattingen onderdrukt. De islam is een bron van ellende, en dat kan niet op genoeg manieren worden duidelijk gemaakt.
Samante

Bericht door Samante »

Hier een politieke boodschap:
http://www.youtube.com/watch?v=nr-xiLKJFV4
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Samante,

Een freaky filmpje!
Wat wil je hier mee uitdrukken/zeggen?
De boodschap ontgaat me.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik heb het idee dat de bijtekening voor Uruzgan wat betreft de reacties uit de moslimwereld gevaarlijker is dan een film van Geert Wilders, maar dat wordt nooit gezien als een gevaar of een daad die geweld op kan roepen. Waarom onderkent men dit gevaar niet?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Filmpjes zijn in:
De Morgen schreef:Nederlandse kunstenares portretteert Mohammed als homo

Het gemeentemuseum in het Nederlandse Den Haag exposeert een seksueel getint kunstwerk waarin twee homo's zijn te zien die maskers dragen van de islamitische profeet Mohammed en diens schoonzoon Ali. Voor gelovige moslims is dat een doodzonde.

Voor gelovige moslims ligt zo'n werk gevoelig omdat de meesten menen dat de profeet Mohammed niet mag worden afgebeeld, laat staan in de context van homoseksualiteit, meldt De Pers.

"Rond homoseksualiteit blijkt het duidelijkst de hypocriete houding in de islamitische wereld tegenover seks", aldus maakster Sooreh Hera. "Homo's worden in landen als Iran en Saoedi-Arabië keihard aangepakt, terwijl het daar heel gewoon is voor getrouwde mannen om seks te hebben met andere mannen. Maar dat blijft verborgen", zegt de kunstenares tegen De Pers.

Hypocrisie

Hera fotografeerde meerdere homo's waaronder twee van Iraanse komaf. "Zij wilden niet herkenbaar in beeld en dragen dus maskers. Om de hypocrisie in de moslimwereld aan de kaak te stellen, heb ik de gezichten van Mohammed en Ali gebruikt", aldus Hera.

Sinds de moord op Theo van Gogh en de rellen over de Deense Mohammedcartoons springen sommige kunstenaars en instellingen terughoudend om met de islam. Toch wil het gemeentemuseum het werk wel laten zien. "Als museumdirecteur hanteer ik geen politieke criteria. Bij eventuele veiligheidsrisico's sta ik niet stil. Ik vond het gewoon een bijzonder werk", aldus directeur van Krimpen.

Sooreh Hera is geboren in Teheran. Ze woont bijna 7 jaar in Nederland en studeerde aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag.
Afbeelding

Let u op het prachtige schemerlampje?

PS De server waar het filmpje op staat ligt plat en ik zie nog niks op Youtube.
Plaats reactie