Op de bres voor pedofielen?
Moderator: Moderators
Wel ik heb een gevoelige snaar geraakt blijkbaar. En ik begrijp het volkomen. Dit is een onderwerp waar maar moeilijk objectief over te praten is. Ik kan er zelf ook niet goed objectief over oordelen. Ik vraag me af of dat ooit wel mogelijk is.
Op de bres voor pedofielen? is niet voor niets vragend gesteld.
Hoewel de vergelijking tussen homofilie en pedofilie nogal not done is (zeker voor een homo) kan ik me enigzins voorstellen hoe het moet zijn om pedo te zijn. Niet meer dan een beetje overigens. Waar ik op mijn 15de de kast uitkwam komt het leeuwendeel van de pedo's dat nooit.
Ook ik heb vooral negatieve gevoelens bij dit onderwerp. Als ik van iemand zou weten dat hij/zij pedo is zou ik hem/haar als minderwaardig zien. Aan de andere kant kan ik met logica en ethiek wel beredeneren dat een pedofiel niet minderwaardig hoeft te zijn.
Een soort spagaat van emotie en rede zeg maar. Dat is wellicht waarom ik het hiet ter tafel bracht. Het is een vrijdenkersonderwerp bij uitstek denk ik.
Op de bres voor pedofielen? is niet voor niets vragend gesteld.
Hoewel de vergelijking tussen homofilie en pedofilie nogal not done is (zeker voor een homo) kan ik me enigzins voorstellen hoe het moet zijn om pedo te zijn. Niet meer dan een beetje overigens. Waar ik op mijn 15de de kast uitkwam komt het leeuwendeel van de pedo's dat nooit.
Ook ik heb vooral negatieve gevoelens bij dit onderwerp. Als ik van iemand zou weten dat hij/zij pedo is zou ik hem/haar als minderwaardig zien. Aan de andere kant kan ik met logica en ethiek wel beredeneren dat een pedofiel niet minderwaardig hoeft te zijn.
Een soort spagaat van emotie en rede zeg maar. Dat is wellicht waarom ik het hiet ter tafel bracht. Het is een vrijdenkersonderwerp bij uitstek denk ik.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
En daar ben ik het helemaal eens mee.Marinus schreef:
Hoewel de vergelijking tussen homofilie en pedofilie nogal not done is
Dat kan ik ook wel begrijpen, er zijn (jammer genoeg) nog steeds mensen die homo en pedo over een kam willen scheren. Terwijl (m.i) de vergelijking meer zit in hetero en homo.(zeker voor een homo) .
Fuck met alles.
homosexualiteit zie ik als de meest normale variant op "normale" sexualiteit. Het is basicly hetzelfde alleen de partnerkeuze is niet optimaal voor de voortplanting zeg maar. Maar goed reli's willen ons idd nog wel eens vergelijken met necrofielen, zoofielen, pedofielen etc etc etc. Dat terwijl een man toch de meest voor de hand liggende partner is als een vrouw niet voldoet mi.Plons schreef: Dat kan ik ook wel begrijpen, er zijn (jammer genoeg) nog steeds mensen die homo en pedo over een kam willen scheren. Terwijl (m.i) de vergelijking meer zit in hetero en homo.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ik vind het een heel moeilijk onderwerp, dat zoveel uitersten van reacties uitlokt.
De belangrijkste factor is dat het zeer jonge kinderen het slachtoffer worden, en kinderen raken de meeste mensen diep.
Ik heb stoere brandweerlieden in huilen zien uitbarsten, toen ze een tragisch auto ongeluk de lichaampjes moesten bergen van twee kleine meisjes en nooit meer naar een ongeluk konden gaan. Mannen die dit werk zonder een spier te vertrekken de meeste vreselijke ongelukken opruimen, , maar bij het zien van kinderen 'knapte' er iets.
De zwaarte van menselijk lijden lijden pas duidelijk werd als kinderen in beeld komen. Dode mensen in oorlogsgebieden komen een beetje eng over, maar als er kinderlijkjes liggen dan reageren de mensen veel emotioneler.
Ik heb regelmatig geneusd op de pedosite 'Martijn' en geprobeerd (toen dat nog kon) een dialoog aan te gaan met de Pedo's. Wat me toen opviel is dat ze een zeer grotebewondering hebben voor ' het kind' in het kind Ze schrijven dan ook dat de eerlijkheid, spontaniteit en de puurheid van een kind, zo aantrekkelijk vinden.
Ik kan daar een heel eind in meegaan, kinderen zijn ook zo. Als een kind je leuk vindt, dan zal je het merken ook. Ze komen dan aan je hangen, of willen knuffelen. Als ik wel eens op school kom, en dan zie ik de vriendinnetjes van mijn dochter in de klas, dan zie je ze allerhande trucjes uithalen om aandacht te trekken.
Als voorbeeld kan ik daar een leuke anekdote over vertellen. Toen mijn dochter 5 jaar was, en ik haar eens naar school bracht, kwam ik een meisje tegen die een kort T-shirje aan had en haar naveltje was zichtbaar. Waarop ik grapte ' hee jij hebt een gaatje in je buik'. Het kindje schudde heftig met haar hoofdje en riep verontwaardigd 'dit is mijn navel' en geen gaatje ,waarop alle kinderen in de klas de shirtjes omhoog deden en en mij hun navel wilde laten zien en mij te overtuigen dat het toch echt geen gaatje was. Het was een hilarisch moment dat alleen kan komen door de ongeremde spontaniteit van kinderen.
Een ander voorbeeld wat ik kwijt wil is wat minder vrolijk van aard. Ik heb jaren gelden als vrijwilliger gewerkt met kinderen. Op een of andere manier trek ik kinderen aan. (niet alleen kinderen, maar ook dieren en geestelijk gehandicapten).
Toen we met een groep kinderen naar een pretpark gingen, en ik even pauze had, kwam er ineens een meisje van 10 jaar op mijn schoot zitten. Ik voelde me helemaal niet op mijn gemak, want dit is niet gebruikelijk. Kinderen van 5 jaar doen dit, maar kinderen van 10 jaar niet.
Toch had ik instinctmatig het gevoel dat ik haar niet moest wegsturen, en begon met haar te praten. Ze vertelde me ronduit hoeveel dieren ze thuis hadden, en alle dingen die plaatsvinden in het leven van een 10 jarige. Ze zocht tijdens het gesprek toch het lichamelijk contact op. Ze speelde met mijn handen en vingers, en legde mijn hander in haar schoot. . Hoewel ik me niet prettig voelde, liet ik het toch even gaan, tot ik met behulp van een smoesje haar vroeg om af te stappen want ik moest (zogenaamd) naar de WC. Toen ik weer terug kwam (ik kan niet eeuwig op de WC blijven) was het kind niet meer bij mij weg te slaan, en werd het echt jaloers als ik andere kinderen in de groep aanhaalde en liet me niet meer met rust.
Ik vond dit nogal vreemd, totdat ik de ouders van dit kind zag, toen vielen de puzzel stukjes in elkaar. De ouders waren van het type die de kinderen niet meenamen naar vakantie omdat ze moeten uitrusten van het opvoeden, en daar passen kinderen nu eenmaal niet bij. Ook hebben ze het meisje eens laten staan, omdat ze vieze schoenen aan had, en pappa zijn BMW gepoetst had. Het kind kon dus (in de regen) naar huis lopen. ( je moet mijn auto eens zien als mijn dochter koekje Prince gegeten heeft, en liefst als ik pas gezogen heb)
Toen ik de verhalen van de Pedo site las moest ik weer terugdenken aan dat meisje, die bij mij de aandacht probeerde te krijgen, die ze zo miste bij haar ouders. Deze kinderen zijn al kwetsbaar en stellen zich sneller open voor mensen met foute motieven. En dat vind ik dus het smerige eraan. Kinderen manipuleren en liefde geven terwijl ze sexuele lusten willen botvieren is wel het laatste wat zo'n kind nodig heeft.
Dat is ook wat ik tegen Pedofilie heb. Ze zijn allemaal zo lyrisch over de onschuld en reinheid van kinderen, en stapelen het ene kul verhaal op het andere over de verkeerde sexuele moraal van de wereld, en hoe wij de kindersexualiteit belemmeren, maar als het effen kan gluren ze onder hun rokjes van kinderen die alleen maar aandacht willen. Als de Pedo's echt van kinderen houden zouden ze nooit, maar dan ook nooit toegeven aan sex met kinderen. Het is misbruik van de ergste soort, die de onschuldigheid en on geremdheid van kinderen in een klap vernietigd.
De belangrijkste factor is dat het zeer jonge kinderen het slachtoffer worden, en kinderen raken de meeste mensen diep.
Ik heb stoere brandweerlieden in huilen zien uitbarsten, toen ze een tragisch auto ongeluk de lichaampjes moesten bergen van twee kleine meisjes en nooit meer naar een ongeluk konden gaan. Mannen die dit werk zonder een spier te vertrekken de meeste vreselijke ongelukken opruimen, , maar bij het zien van kinderen 'knapte' er iets.
De zwaarte van menselijk lijden lijden pas duidelijk werd als kinderen in beeld komen. Dode mensen in oorlogsgebieden komen een beetje eng over, maar als er kinderlijkjes liggen dan reageren de mensen veel emotioneler.
Ik heb regelmatig geneusd op de pedosite 'Martijn' en geprobeerd (toen dat nog kon) een dialoog aan te gaan met de Pedo's. Wat me toen opviel is dat ze een zeer grotebewondering hebben voor ' het kind' in het kind Ze schrijven dan ook dat de eerlijkheid, spontaniteit en de puurheid van een kind, zo aantrekkelijk vinden.
Ik kan daar een heel eind in meegaan, kinderen zijn ook zo. Als een kind je leuk vindt, dan zal je het merken ook. Ze komen dan aan je hangen, of willen knuffelen. Als ik wel eens op school kom, en dan zie ik de vriendinnetjes van mijn dochter in de klas, dan zie je ze allerhande trucjes uithalen om aandacht te trekken.
Als voorbeeld kan ik daar een leuke anekdote over vertellen. Toen mijn dochter 5 jaar was, en ik haar eens naar school bracht, kwam ik een meisje tegen die een kort T-shirje aan had en haar naveltje was zichtbaar. Waarop ik grapte ' hee jij hebt een gaatje in je buik'. Het kindje schudde heftig met haar hoofdje en riep verontwaardigd 'dit is mijn navel' en geen gaatje ,waarop alle kinderen in de klas de shirtjes omhoog deden en en mij hun navel wilde laten zien en mij te overtuigen dat het toch echt geen gaatje was. Het was een hilarisch moment dat alleen kan komen door de ongeremde spontaniteit van kinderen.
Een ander voorbeeld wat ik kwijt wil is wat minder vrolijk van aard. Ik heb jaren gelden als vrijwilliger gewerkt met kinderen. Op een of andere manier trek ik kinderen aan. (niet alleen kinderen, maar ook dieren en geestelijk gehandicapten).
Toen we met een groep kinderen naar een pretpark gingen, en ik even pauze had, kwam er ineens een meisje van 10 jaar op mijn schoot zitten. Ik voelde me helemaal niet op mijn gemak, want dit is niet gebruikelijk. Kinderen van 5 jaar doen dit, maar kinderen van 10 jaar niet.
Toch had ik instinctmatig het gevoel dat ik haar niet moest wegsturen, en begon met haar te praten. Ze vertelde me ronduit hoeveel dieren ze thuis hadden, en alle dingen die plaatsvinden in het leven van een 10 jarige. Ze zocht tijdens het gesprek toch het lichamelijk contact op. Ze speelde met mijn handen en vingers, en legde mijn hander in haar schoot. . Hoewel ik me niet prettig voelde, liet ik het toch even gaan, tot ik met behulp van een smoesje haar vroeg om af te stappen want ik moest (zogenaamd) naar de WC. Toen ik weer terug kwam (ik kan niet eeuwig op de WC blijven) was het kind niet meer bij mij weg te slaan, en werd het echt jaloers als ik andere kinderen in de groep aanhaalde en liet me niet meer met rust.
Ik vond dit nogal vreemd, totdat ik de ouders van dit kind zag, toen vielen de puzzel stukjes in elkaar. De ouders waren van het type die de kinderen niet meenamen naar vakantie omdat ze moeten uitrusten van het opvoeden, en daar passen kinderen nu eenmaal niet bij. Ook hebben ze het meisje eens laten staan, omdat ze vieze schoenen aan had, en pappa zijn BMW gepoetst had. Het kind kon dus (in de regen) naar huis lopen. ( je moet mijn auto eens zien als mijn dochter koekje Prince gegeten heeft, en liefst als ik pas gezogen heb)
Toen ik de verhalen van de Pedo site las moest ik weer terugdenken aan dat meisje, die bij mij de aandacht probeerde te krijgen, die ze zo miste bij haar ouders. Deze kinderen zijn al kwetsbaar en stellen zich sneller open voor mensen met foute motieven. En dat vind ik dus het smerige eraan. Kinderen manipuleren en liefde geven terwijl ze sexuele lusten willen botvieren is wel het laatste wat zo'n kind nodig heeft.
Dat is ook wat ik tegen Pedofilie heb. Ze zijn allemaal zo lyrisch over de onschuld en reinheid van kinderen, en stapelen het ene kul verhaal op het andere over de verkeerde sexuele moraal van de wereld, en hoe wij de kindersexualiteit belemmeren, maar als het effen kan gluren ze onder hun rokjes van kinderen die alleen maar aandacht willen. Als de Pedo's echt van kinderen houden zouden ze nooit, maar dan ook nooit toegeven aan sex met kinderen. Het is misbruik van de ergste soort, die de onschuldigheid en on geremdheid van kinderen in een klap vernietigd.
beste marinus,
vergeet 1 ding niet.
tot het 4e levensjaar is een kindje niet in staat om te vertellen en of verwoorden wat het heeft meegemaakt. dus tot de leeftijd van 4 jaar, zijn kinderen een paradijselijk gebruiksvoorwerp voor zieke en geestelijke gestoorde freaks!!!
martha
vergeet 1 ding niet.
tot het 4e levensjaar is een kindje niet in staat om te vertellen en of verwoorden wat het heeft meegemaakt. dus tot de leeftijd van 4 jaar, zijn kinderen een paradijselijk gebruiksvoorwerp voor zieke en geestelijke gestoorde freaks!!!
martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Martha
nee, maar hetero-stellen kunnen een legale verhouding opbouwen, pedofielen kunnen dat helemaal niet, alles wat zij doen is stiekem, en er is een drang, een drang iedere maal dat zij een klein kind voorbij zien komen.Devious schreef:Nee, waarschijnlijk niet. Al weet ik dat niet omdat ik niet in dezelfde situatie zit als de pedofiel. Ik vermoed dat deze mensen het heel moeilijk hebben. Als ik dergelijke neigingen zou hebben dan zou ik professionele hulp zoeken.biajas schreef: zou jij je een leven lang kunnen onthouden van je seksuele voorkeur, devious?
Maar dat is verder ook niet zo relevant. Het blijft een feit dat niet iedere pedofiel een kinderverkrachter is. De meeste heteroseksuelen verkrachten ook geen vrouwen; ook niet als ze niet aan de bak komen.
Vriendelijke groet.
omdat pedofielen in dit land geen relatie met een kind kunnen opbouwen, doen ze het vaak op een andere wijze.
martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
Martha
Martha
-
Theoloog
Lightbulb,
maar nu doe jij weer hetzelfde. Kunnen die pedofielen er iets aan doen dat ze op kindertjes vallen? Je verwijt pedofielen dat ze graag onder het rokje gluren van kleine meisjes, maar dat is zoiets als een heteroman verwijten dat hij het spannend vind onder het rokje te gluren van een volwassen meisje.
Tenzij je zegt dat dit een stoornis is natuurlijk (er zal wel wat mis zijn gegaan in de ontwikkeling), maar dan is de vraag waarom we dit over homoseksuelen niet mogen zeggen.
Een mens is een seksueel wezen. Je kunt pedofielen moeilijk verwijten dat ze fantaseren over kleine kindertjes. Waar je m.i. wel gelijk in heb is dat pedofielen zichzelf voor de gek houden als ze denken dat een seksuele relatie met een kind van het kind uit komt of gelijkwaardig kan zijn.
maar nu doe jij weer hetzelfde. Kunnen die pedofielen er iets aan doen dat ze op kindertjes vallen? Je verwijt pedofielen dat ze graag onder het rokje gluren van kleine meisjes, maar dat is zoiets als een heteroman verwijten dat hij het spannend vind onder het rokje te gluren van een volwassen meisje.
Tenzij je zegt dat dit een stoornis is natuurlijk (er zal wel wat mis zijn gegaan in de ontwikkeling), maar dan is de vraag waarom we dit over homoseksuelen niet mogen zeggen.
Een mens is een seksueel wezen. Je kunt pedofielen moeilijk verwijten dat ze fantaseren over kleine kindertjes. Waar je m.i. wel gelijk in heb is dat pedofielen zichzelf voor de gek houden als ze denken dat een seksuele relatie met een kind van het kind uit komt of gelijkwaardig kan zijn.
Daar heb je gelijk in, en denk dat dit ook de kern van het probleem is.Theoloog schreef:Lightbulb,
Ik ben liberaal wat sex betreft en heb absoluut geen vooroordelen. Homo's, darkrooms. gayparades, travestieten, transsexuelen... noem maar op, het is niet mijn ding maar het moet kunnen. Ik ben ook met stomheid geslagen dat nu weer de discussie aangezwengeld wordt dat Homo's niet meer bepaalde functies mogen bekleden, zeker als een ex-prostituee die God gezien heeft de woordvoerder is.
Bij homo's heb ik meer het gevoel dat het op een gelijkwaardige basis gebeurt. Het zijn twee mannen die iets van elkaar willen, er zelf van genieten en ook toestemming geven.
Maar bij Pedofielen kan ik dit gewoonweg niet zonder emoties zien. Ik kan de fora niet lezen zonder afkeer. Ik zou het wel willen kunnen, maar het lukt me niet.
Ik heb ooit eens bij Oprah een Pedofiel gezien die uit de kast kwam voor zijn sexuele geaardheid. Hoewel ik toch respect had voor zijn durf en zijn openheid, voelde ik een onderliggende walging, zeker toen hij vertelde dat hij zijn eigen kind misbruikt had.
Als kinderen thuiskomen en pappa wil in het onderbroekje, dan kan kan ik daar niet zonder emoties naar kijken. Thuis hoort een veilige haven te zijn, waar kinderen geen gevaar lopen. Wat zal zo'n kind eenzaam zijn als pappa in bed komt liggen. En mbt de pappa hoe kan hij dit doen. Als ik ooit seksuele gevoelens zou krijgen voor mijn dochter liet ik me castreren.
Nogmaals ik vind het een zeer ingewikkeld onderwerp wat ik niet kan zien zonder emoties, terwijl ik toch wel liberaal ben.
-
Samante
Ja dat denk ik ook. Het lijkt me sterk dat het niet gebeurd eigenlijk.Samante schreef:Volgens mij zijn er ook veel pedofielen die hun leven liever beëindigen dan dat ze zich aan een kind vergrijpen. En ik denk ook dat sommigen dat daadwerkelijk doen.lightbulb schreef:Als ik ooit seksuele gevoelens zou krijgen voor mijn dochter liet ik me castreren.
Daar hebben d'r wel meer last van hier vermoed ik.lightbulb schreef: Nogmaals ik vind het een zeer ingewikkeld onderwerp wat ik niet kan zien zonder emoties, terwijl ik toch wel liberaal ben.
Het gaat me redelijk af totdat ik me probeer te verplaatsen in de rol van een ouder.
Ik vind het topic wel goed gekozen vanwege de hetze tegen pedofilie die momenteel erg leeft.
Geloof me: zelfs de topicstarter heeft hier last van. Ik kan maar moeilijk echt helder en zakelijk denken over dit onderwerp.Fenomeen schreef:Daar hebben d'r wel meer last van hier vermoed ik.lightbulb schreef: Nogmaals ik vind het een zeer ingewikkeld onderwerp wat ik niet kan zien zonder emoties, terwijl ik toch wel liberaal ben.
- Marcel
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Even vol bewondering de verschillende reacties op het gegeven van pedofilie bekeken. Ik (als hetero man) heb veel in de gay scene van Amsterdam rond gehangen en een geweldige tijd gehad (wat feesten betreft en niets sexueel). Doordat ik beroepsmatig (kostuums maken enzo) veel met de kinky scene te maken heb gehad (ben het zelf niet, gewoon lekker simpel) heb ik wat meer over travestieten, transseksueel, homo's en andere mensen de net even afwijken van de gestelde norm binnen onze maatschappij. Ik ben van mening dat een volwaardige seksuele relatie alleen te behalen is als dit op gelijkwaardigheid en vooral respect is gebaseerd. SM draait om respect, bondage is slechts wat meer aankleding rond om een gewone seksuele relatie, travestie is een uiting van het innerlijke individu en heeft niets seksueels (er zijn zat heteroseksuele travestieten en heeft dus ook niks met homo zijn te maken), transseksualiteit heeft niets met seksuele voorkeur te maken maar met het zelfbeeld van het persoon.biajas schreef:De meeste heteroseksuelen verkrachten ook geen vrouwen; ook niet als ze niet aan de bak komen.
Als vader van drie kleine kinderen zie ik ook dat kinderen al heel jong onbewust seksuele signalen uitzenden. Kinderen onderling zien dit niet omdat ze daar (als het goed is) geen referentiekader in hebben. Wij als volwassenen hebben dit wel en herkennen deze signalen ook als zodanig. Als volwassene kunnen wij daar rationeel in beslissen dat we hier helemaal niks mee doen. Als rationeel denkend mens vind ik dat een seksuele relatie alleen mogelijk is als de machtsverhoudingen op gelijke basis aanwezig kunnen zijn. Als volwassene (in mijn ogen 18+) heb je nu eenmaal meer levenservaring en ben je emotioneel ontwikkeld. Kinderen onder de 18 jaar zijn dit nog niet. Het gevaar zit 'm in de scheve machtsverhouding in een pedofiele seksuele relatie. Daarnaast is het met kinderen onder de 13/14 dat er naast de emotionele schade ook nog lichamelijke schade optreed (met een mannelijke pedofiel). Op deze basis is het in mijn ogen niet verantwoord en nooit goed te praten dat een volwassene een sexuele relatie aangaat met een kind. Kinderen van 14 + onderling is weer gebaseerd op gelijkheid en in mijn ogen heel natuurlijk (al ben ik er van overtuigd dat mijn kinderen natuurlijk wachten totdat ze 21 jaar zijn........(hoop ik)). Op deze zelfde basis is het dus ook af te keuren dat er een relatie word aangegaan met een zwak begaafd persoon. (die vrouw van George Bush moeten ze dus oppakken!)
Helaas pindakaas voor pedo’s dat ze deze gevoelens hebben. Ik zie pedofilie het in het zelfde rijtje staan met kleptomanie en pyromanie, met als verschil dat het een sexuele aard heeft.
Ieder mens heeft seksuele aandrang en pedo’s dus ook. Ik ben er een groot voorstander van dat dit chemisch onderdrukt moet worden, zoniet onvrijwillig bij het constateren van pedofilie neigingen en of behoeftes.
Zal je walging over de leegheid het enige leven zijn waarmee je de leegheid vult?
Dag Hammarskjöld
Dag Hammarskjöld
-
appelfflap
- Banned
kinderen zenden geen seksuele signalen uit. een vowlassene intepreteert bepaalt gedrag als seksueel.Marcel schreef:[
Als vader van drie kleine kinderen zie ik ook dat kinderen al heel jong onbewust seksuele signalen uitzenden.
zoals het voorbeeld van de kleine die zich spontaan op de schoot van een volwassene zet.