Jessy schreef:
"De lessen die men leert hebben eeuwigheidswaarde. "
Secularizer schreef
Zoals de stelling dat mensen van bepaalde "rassen" er ook wel aan toe waren om met miljoenen uitgeroeid te worden in de oorlog, daar 'waren ze aan toe' en daar hadden ze wat aan bij de ontwikkeling van hun "Karma" zogenaamd.
Als er dus weer een racistische massamoordenaar opstaat, kun je het dus gewoon laten gebeuren als je Jozef-Roelof aanhanger bent.
Deze verkeerde voorstelling van zaken komen uit jouw denkpatronen niet uit mijn denkpatroon.
Nee dit kwaad hebben wij mensen veroorzaakt en toegekeken alsof het een ver van mijn bed show betrof. Zo ook kijkt de wereld naar de oorlogen die momenteel woeden en waar mensen worden afgeslacht. En ja ook heden ten dagen worden mensen nog steeds op hun kleur godsdienst en ras veroordeeld en in koele bloede vermoord.
Het gewoon laten gebeuren? Wat doe jij dan aan de vele misstanden die heden ten dage op aarde woeden secularizer?
secularizer schreef Alsof ze dit wilde bewijzen, schreef Jessy eerder vanmiddag secularizer ik wil niet bewijzen
Jessy schreef"Wanneer men aanneemt dat reïncarnatie een feit is, en niet als geloof aanneemt, begrijpt men ook dat niemand gedood kan worden of dood gaat. Het enigste wat er gebeurt is dat het stoffelijk lichaam terug gegeven word aan het reservoir van de blauwdrukken waaruit het is ontstaan. De wet van wedergeboorte kan men niet los zien van karma of te wel oorzaak en gevolg. Het heeft niets met onethisch te maken."
secularizer schreefJessy beweert wel dat het niet met ethiek te maken heeft, maar ze snapt dan blijkbaar niet wat ethiek is.
Dat is de leer van goed en kwaad Jessy.
Op verstandige wijze probeert men dan een oordeel te vormen over de gevolgen op lange temijn van een handelwijze of denkwijze.
En nee ik wil niets bewijzen en zeker niet hetgeen wat jij verondersteld wat ik geschreven zou hebben . Denk eer dat jij iets wilt bewijzen hoe fout mijn gedachtengangen omtrent zijn terwijl het jouw voorstelling van zaken zijn.
Stel je voor de leer van goed en kwaad schijnt toch niet te werken voor het merendeel van de mensheid.
O ja op verstandige wijze proberen een oordeel te vormen over de gevolgen op lange termijn van een handelswijze of denkwijze.
Men is dan toch niet zo verstandig in het vormen van oordelen, noch is men zich door dit verstandige denken van de gevolgen bewust van handelwijze en of denkwijze . In mijn opinie zouden er dan geen oorlogen meer gevoerd worden.
Nu mijn voorstelling van zaken. Karma betekend dat wij zelf de door ons in het leven geroepen gevolgen van daden en gedachten verantwoordelijk zijn en de gevolgen zelf moeten dragen die ze teweegbrengen. Ten goede en ten kwade. Wijzelf zijn de scheppers van oorzaak en gevolg. Het gaat er echter om geen karma meer te scheppen.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.