Dieren doden mag, mensen doden mag niet

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Zouden vegetariërs daardoor ook anders smaken dan omnivoren?
Hoe zou een dronkelap smaken ?
is dat een goede vervanger voor eendelever ?
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Kaffer
Banned

Bericht door Kaffer »

Kitty schreef:
Ik vrees dat vegetariers naar wortelen smaken.
Of sterker nog, ooit ging ik naar het vegetarische restaurant den appelier in Gent , Tsjok zal dat ook wel kennen , bestel ik mij daar een energiebol en wat bleek :shock: dat zat vol vogelzaad.
Vegetariers die naar vogelzaad smaken , het kan.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Tsjok45 schreef:
Hoe zou een dronkelap smaken ?
Wanneer je promillage hoog genoeg is, zou dat misschien met een 'JA' beantwoord kunnen worden?
Kaffer
Banned

Bericht door Kaffer »

fbs33 schreef: Hoe zou een dronkelap smaken ?
Wanneer je promillage hoog genoeg is, zou dat misschien met een 'JA' beantwoord kunnen worden?[/quote]
Bij deze dringt zich een ethisch dillemma op : Is het kunstmatig toedienen van alcohol aan alcoholisten om de lever verder te doen zwellen nog mishandeling te noemen?
fbs33
Bevlogen

mensen zijn óók een diersoort.

Bericht door fbs33 »

Mensen zijn óók een diersoort die strijden tijdens hun bestaan om te bestaan en voort te planten om op die wijze de dood (voor de soort) te overwinnen.
Zij verschillen daarmee op geen enkele wijze van andere vormen van leven alhier, om deze behoefte te dienen.
Dat is wat anders, dan het 'Recht om te leven', dat verdiend moet worden en door iedere vorm v. leven op eigen wijze ingevuld wordt.
Sommige soorten vormen kudden w.o. de mens, en proberen als zodanig zich in dié vorm van een bestaan te verzekeren.
En zag zich als individueel mens genoodzaakt om wetten en regels te stellen om de kudde(n) als zodanig in stand te kunnen houden.
Kannibalisme was/is een bedreiging en werd een taboe binnen de eigen kudde, en m.i. later uitgebreid geldend voor de soort (ongeacht de kudde, misschien vanwege de gedachte, 'Zo je doet zó je ontmoet'?)
En kwam e.e.a. in het vervolg slechts via de natuurlijke kringloop in mensenmagen terecht!
"Mensenrechten" (recht op bestaan)moeten óók verdiend worden, en zouden dat kunnen door in een ecologisch evenwicht te verkeren met hun omgeving.
Omdat menselijke intelligentie in onvoldoende mate in staat is gebleken om de dierlijke oergevoelens te beteugelen, moet er roofbouw ten koste van andere kudden plaatsvinden.
Emigrerend overweldigen in persoon(immigratie of oorlog) of via economische wegen kosten jaarlijks zo'n 50 à 60 millioen soortgenoten het leven, maar wordt geen kannibalisme genoemd omdat het consumeren van de soortgenoot niet rechtstreeks gebeurt maar via een omweg.
Versluierd achter rassenwaan, godsdienstwaan, elitairisme(klassisme!), of door verbanden tussen het één of het andere niet te benadrukken of via de doofpot te verzwijgen, rotzooit onze soort maar zo'n beetje aan van struikelblokje naar struikelblok.
Conclusie; Een koe heeft even veel recht om te leven als een mens, maar is niet in staat om zijn recht met succes te verdedigen tegen die mens!
Ergo: Hij wordt ver voor zijn natuurlijk einde, door de mens teruggegeven aan de natuurlijke kringloop.
Over milieuvervuiling een andere keer maar weer, haha
Kaffer
Banned

Bericht door Kaffer »

Wat verder opvalt is dat het vooral de communisten zijn die zich te buiten gaan aan kannibalisme.
Ook ten tijde van de tsjaren was het erg , maar onder de communisten zou ik een ware communistenvreter geweest zijn :lol:
http://users.telenet.be/michel.vanhalme/nonfic303.htm
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Wat verder opvalt is dat het vooral de communisten zijn die zich te buiten gaan aan kannibalisme.
Neem en eet dit is mijn vlees
neem en drink , dit is mijn bloed

(Saturnus 1:5-2 ? = de kinderen van de revolutie ) .... ?

P.S.

Beste kaffer , zijt ge een oud gediende reumalijder van de spaanse burgeroorlog misschien ?
Wie spreekt er nu nog over de "communisten" tenzij een paar kerels in het oud mannetje huis , Benito de XVI de en een paar overblijvende dementerende amerikaanse pipo's en troela's uit het tijdperk van mcCarthy ?
En dat eeuwige gezaag over dat schilderij van die communist Picasso "guernica" natuurlijk ....
Graag eens uw insteek updaten ...Het wordt wel een beetje meelijwekkend ....

Ja ik was ooit eens in" den appelier "( en daarna bij "opa Tuur " ) ... met een potentieel lief uiteraard ... ik heb ze daar maar achtergelaten met haar bol vogelzaad en haar eerstejaars- cursus pol & soc ....

Ook de "virus " is me bekend ( in de tijd noemde dat "de vier tafels ") ik heb daar mijn alternatief huwelijksfeest( de "proloog " zogezegd ) gegeven met een westvlaams lief dat zich in de hoofdstad van europa waande ....Toen zaten de krokodillen aan de vier tafels ipv in het bord .... De uitbater/uitbuiter toen was een gediplomeerd bioloog die nooit aan de bak kwam aan het Gentse univ ( wegens een vrouwenkwestie met zijn prof ) en dus maar kok geworden is (na enkele jaren als job student de afwas te hebben gedaan ) en tenslotte op zijn oude dag een complete computer- nerd is geworden toen zijn vrouw hem verliet wegens internet-weduwschap .....als bijverdienste is hij nog af en toe eens cafebaas op de Gentse Feesten ... Voorwaar de stof waarvan heimat- romans gemaakt worden ....

Maar dat alles is geen reden om "vegetarier" te worden ....of Wicramasinghe, brice en fred hoyle , te gebruiken als voedingsbodem voor de vogelgriep en de guandong hip hop en een stukje simba rap ...

" .... Hey man , No focking way man ,
Screw ye , yeh fuckin muther fucker ...
ofay .... nyangalakata ___ ééé héé hééhéé "
of verstaat ge geen deftig lingala op de wijs van de rumba -populaire van Franco ?
"... fuck U "
Is het kunstmatig toedienen van alcohol aan alcoholisten om de lever verder te doen zwellen nog mishandeling te noemen?
ikke ben te sat om nog teftich te kunne gantwoorten ... et is de toch de skuld van tie gerdikkemene evolusie

Bleekscheet :wink:
Ni dieu , Ni maitre
Kaffer
Banned

Bericht door Kaffer »

Best Tsjok ,
Ik heb dat hier ook maar opgezet omdat 90% van de bevolking simpelweg geen weet heeft van massaal kannibalisme in Rusland onder de communisten maar ook onder de tsjaren.
Een rascistische reflex wellicht.
Anderzijds , in Congo zijn ze er weer aan begonnen , en de kleinsten zijn het slachtoffer...
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 012003_038
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

massaal kannibalisme in Rusland
Het gaat dus niet over de "zuiveringen " ?
de manier waarop de "communisten " van Lenin en Stalin hun eigen kinderen van de revolutie verslonden ? ( =liquideerden )

Maar u heeft het over " echt " cannibalisme ?
Dat wist ik inderdaad niet .... het is een behoorlijke verassing , zij het enigzins vergezeld van een soort akelige belangstelling :shock:
Waar kan ik daar info over vinden ? :roll:

Dat het weerom kan of gebeurt in afrikaanse gebieden ... zoals de standaard meld ,acht ik goed mogelijk ....
Ik denk ook dat in andere delen van de wereld dit weer eens zou kunnen opduiken ... als de omstandigheden het toelaten of we terugvallen in de zogenaamde barbarij
( de "nobele wilde ".... hahahaha ) ....

Overigens is de mens niet het enige "cannibalistische" dier ..
het is wel een groot taboe gebleven er zelfs maar over te praten ....

-Er zijn ook sporen op fossiele schedels dat de prehistorische mens dit al deed ...
In elk geval wordt verondersteld dat primitieve homo -soorten (Australopithecus / erectus ) net als andere hominiden en mensapen de plancenta opaten na de geboorte ....
-En er zijn aanwijzingen dat sommige mutaties ( bij bewezen kannibalen -populaties in de stille zuidzee ) mogelijks zijn behouden en dat die coderen voor immumiteit tegen de prionenziekte kuru
-Kruisvaarders van de eerste kruistocht schijnen de volledige bevolking van het dorp MARA te hebben geroosterd en verorberd .... ( Amin Malouff )
- Gilles de Raes ( de kompaan van Jeanne D'arc ) wordt er van verdacht een fervent lustmoordenaar en menseneter te zijn geweest ...
- Ook tijdens de holocaust zouden gevallen van cannibalisme ( lijkenvraat ? ) zijn gemeld
- Er is ook een amerikaanse " idianenverdelger " ( in de koloniale tijd ) gemeld die zich uitsluitend voede met de levers van zijn vijanden ....

Dr Hannibal Lector
Afbeelding
Ni dieu , Ni maitre
Kaffer
Banned

Bericht door Kaffer »

Ik heb voor het eerst kennis gemaakt met Russisch kannibalisme door foto's van mijn overgrootmoeder.
Die had foto's van een markt in Siberie waar rompen hoofden en armen van mensen te koop gesteld werden.
Kannibalisme is nog steeds een nationale sport in Rusland , daar zijn de Amerikaanse seriemoordenaars maar watjes tegen.
http://www.mayhem.net/Crime/ukraine.html
Kannibalisme is niet strafbaar in Rusland.
Dit is geen zever want ik heb het al op diverse sites gelezen.
Als je In Rusland een been koopt van een moordenaar en het opeet ga je dus vrijuit.

http://blogcritics.org/archives/2005/11/18/151425.php
Als je in google cannibalism russia tikt merk je talloze sites die naar kannibalisme aldaar verwijzen , het is erger dan gedacht :shock:
http://psych.unn.ac.uk/books/py071/www0 ... /Myths.htm
http://www.satanicracoon.com/0312.html
Wat moeten de vegetariers alhier niet allemaal denken , als hun maag nu niet omkeert.
Mmmmm :lol:
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Misschien een ideetje voor vanavond.
Kaffer
Banned

Bericht door Kaffer »

In de jaren ' 30 liep het kannibalisme in de Sovjetunie volledig uit de hand.
Het ging zover dat de autoriteiten grote borden plaatsten met daarop : EATING OF DEAD CHILDREN IS BARBARISM .
In de gevangenis van Solovky alleen al zaten in 1936 maar liefst 325 personen gevangen wegens kannibalisme , dat was in den tijd dat kannibalisme nog strafbaar was in Rusland :(
http://www.ukrweekly.com/Archive/1983/138322.shtml
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

kaffer schreef

[img]Kannibalisme is niet strafbaar in Rusland.
Dit is geen zever want ik heb het al op diverse sites gelezen.
Als je In Rusland een been koopt van een moordenaar en het opeet ga je dus vrijuit. [/img]

Niet strafbaar?? In je eigen linkjes worden gearressteerde kanibalen genoemd. Het is wel strafbaar dus niet jokken.
Enig googelen op historische gegevens leert dat kanibalisme vooral bij hongersnood voorkwam. Jij doet alsof de gemiddelde rus aan het recepten uitwisselen was. Kortom onvolledige zeer tendentieuze berichtgeving jouwerzijds.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Kaffer
Banned

Bericht door Kaffer »

doctorwho schreef: Niet strafbaar?? In je eigen linkjes worden gearressteerde kanibalen genoemd. Het is wel strafbaar dus niet jokken.
Enig googelen op historische gegevens leert dat kanibalisme vooral bij hongersnood voorkwam. Jij doet alsof de gemiddelde rus aan het recepten uitwisselen was. Kortom onvolledige zeer tendentieuze berichtgeving jouwerzijds.
De gearresteerden werden vervolgd voor moord , niet voor kannibalisme.
Moest kannibalisme strafbaar zijn dan moeten ze honderdduizenden , toegegeven vooral oudere Russen in den bak steken.
De Doema heeft een wet gestemd die het consumeren van huisdieren ( waarmee men vooral honden wilde beschermen ) verbiedt.
Het consumeren van mensenvlees is echter nog altijd niet verboden.
http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... ieren.html
En nu ga ik een steak tartare oppeuzelen :lol:
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
Up to date info???
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie