Het was een directe reactie op deze waanzin Windsurfer. In hoeverre zal dit als behoorlijk negatief beoordeeld worden door gelovige mensen? Ik beoordeel dit als niet gelovig mens als zeer negatief. En als je bijvoorbeeld de beoordeling van de verkrachte vrouw in sommige fundamentalistische richtingen van de Islam beschouwd dan is mijn sarcastische grapje ineens werkelijkheid.
Het was waanzin als antwoord op waanzin, mis je die essentie?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
Allereerst is het idee dat dit affiche ook van toepassing zou zijn op verkrachting, iets dat er in dit topic bij is gehaald. Het affiche noemt dit in ieder geval niet en ik vind niet waaruit dit wel zou blijken, behalve de domme site die gelinkt wordt. In die zin vind ik het hele topic al makkelijke stemmingmakerij.
Vervolgens gaan meerdere mensen ermee aan de haal, en kom jij met een sarcastische post die ik als ongeuanceerd en stigmatiserend zie. Dus merkte ik op dat ik dat ergerlijk vind, en dat ik van mening ben dat je hier de discussie mee doodslaat in plaats van gaande houdt (voor zover die er al was dus). Ik dacht dat jij zelfs modererende rechten hebt, daarom neem ik de moeite dit op te merken (bij trollen negeer ik het altijd) That's all.
edit: ik lees nu de link.
Laatst gewijzigd door windsurfer op 01 aug 2007 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Walgelijk gewoon, hoe de zelfbeschikking van vrouwen over het eigen lichaam wordt ontkent. Niet alle christenen zullen zover gaan als op deze blog, maar het Christendom (maar ook de Islam en het Jodendom) is sterk patriarchaal ingesteld, en de vrouw heeft hier het nakijken.
@Windsurfer hoe interpreteer jij een Unplanned sexual evant anders dan een verkrachting? Wanneer is er sprake van niet gepland zijnde sexuele handelingen? Niet gepland door wie? Door de vrouw dus, blijkt hieruit. Dus seksuele handelingen die niet gepland zijn door de vrouw in kwestie. Is het dan vreemd dat je hierbij aan een verkrachting denkt? Want zogauw een vrouw toestemming geeft voor een sexuele handeling is die naar mijn idee gepland.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Kevin schreef:Nu vraag ik me af... Zien die USE-psychopaten/gelovigen met een zwaar psychische aandoening, deze redenatie als een vrijbrief om hun sexuele lusten te gaan botvieren op vrouwen? Aangezien het toch gebasseerd is op 'de wil van God' en ze door 'zondig' te zijn, zo hun God kunnen behagen/ze verifiëren zich zo aan het beeld 'zondig' te zijn en hebben daardoor nóg meer hun God nodig voor vergeving...
Kitty schreef:Volgens deze redenatie is het dus Gods plan dat je verkracht wordt en is de verkrachter een gereedschap dat door God gebruikt wordt om zijn plan tot uitvoer te brengen. Het is wel een manier om van je zondaars af te komen.
Theoloog schreef:Voor een ongewenste zwangerschap, zou ik me hier nog iets bij voor kunnen stellen. Maar verkrachting?
III. Repent for having non-spousal relations.
Beetje flauwekul om 'berouw te tonen' over een verkrachting. Het is blijkbaar toch 'the women's fault' (waarom zitten die vrouwen mannen ook zo te teasen met die strakzittende kleding?!)
Maar goed, duidelijk geschreven door een man; en duidelijk bedacht op een studeerkamer.
Tienerzwangerschappen zijn een kwalijke zaak; daarom: seksuele voorlichting + voorbehoedsmiddelen (liefst alle tienermeiden vanaf 14/15 aan de pil plus doordringing van noodzaak van condoom). Hoe je verkrachting tegen zou kunnen gaan, weet ik niet zo goed. De meeste verkrachtingen vinden door bekenden plaats.
Tegengaan d.m.v. karate helpt in de meeste gevallen niet, en inpraten op zo´n woesteling óók niet! )ik denk (vruchteloos) met je mee
Met verifieren (nagaan of iets klopt) klopte jouw zin niet, maar klopte wél toen ik daar´identificeren´ (zich verenigen met) voor in de plaats stelde.
En bood het ter overweging vriendelijk aan! (maar lijd ik misschien aan dislectie?)
groet
Sinds wanneer is een zwangerschap een niet geplande sexuele handeling? Ik denk dat duidelijk is dat dit niet bedoeld wordt. Ze hebben het duidelijk niet over ongeplande gevolgen van een sexuele handeling maar duidelijk over de ongeplande sexuele handeling zelf waar je God dus moet danken voor het vervolg!
Theoloog schreef:...liefst alle tienermeiden vanaf 14/15 aan de pil...
en alle tienerjongens nonstop met een condoom om hun penis?
Niet erg praktisch lijkt me. Ook lijkt het me niet erg praktisch te denken dat mannen massaal aan de zaaddodende pillen gaan. Uiteindelijk zit de vrouw/het meisje met het probleem als ze ongewenst zwanger wordt, dus is het pragmatisch te focussen op vrouwen.