Theoloog schreef:
1. Het is niet relevant wat er in Egypte wordt beweerd. Die onderzoeken zijn gedaan in de VS en Canada.
Ach ik ben het ook niet zo eens met de Egyptische visie op homosexualiteit maar goed het is een visie heh. Net als de canadese en de Amerikaanse.
2. "5-10% kom ik het meeste tegen"; leuk, maar dat staat nu juist ter discussie. Ik merk op dat je geen wetenschappelijke bron hebt voor dat getal. Ik zal je die bron aan de hand doen: Alfred Kinsey heeft in gevangenispopulaties de vraag voorgelegd: "Heb je wel eens een homoseksuele ervaring gehad". 10% procent van de gevangenen gaf toe wel eens een homoseksuele ervaring te hebben gehad (duh!).
De controversiele natuur van homosexualiteit maakt betrouwbare cijfers onmogelijk om te geven. Dus we kunnen wachten tot homosexualiteit zo geaccepteerd wordt dat die cijfers wel gegeven kunnen worden of we moeten het met schattingen doen. Maar jij je zin: Lees homosexualiteit komt veel voor waar ik 5-10% schrijf. of van mijn part die 1-2% van je onafhankelijke familyvalues site die ongetwijfeld zijn best doet om de laagst mogelijke schatting te pakken.
3. "Hoewel 1-2% nog te hoog is voor incidentele mutatie lijkt me." Dat is niet hoe het werkt, vriend. Eerst moet je helder hebben wat de cijfers zijn, en dan moet je overgaan naar verklaringen voor de cijfers. Je begint niet met de cijfers weg te verklaren omdat ze niet passen in je theoretische kader (of gewoon omdat je er niet aan wilt)
Zie boven. Het gaat overigens in dit topic niet om de precieze cijfers hier maar om het nut van homosexualiteit..
4. "De site waar jij vanaf citeerd is gelijk een weerlegging lijkt me". Lijkt mij niet. Zoals ik al zei: de onderzoeken zelf die deze website citeert klinken solide. En om die onderzoeken gaat het. Het staat je vrij ze na te zoeken en te bekritiseren. En van deze website is tenminste duidelijk vanuit welke hoek ze argumenteert.
Ja mij ook duidelijk vanuit welke hoek ze argumenteren. Vandaar mijn argwaan. Vooral ook omdat ze het ook een mythe vinden dat homosexualiteit niet te "genezen" zou zijn.