(25) Vragen over de evolutie theorie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Theoloog

Bericht door Theoloog »

Dat jij er doorheen prikt als vragen die voornamelijk komen door onwetendheid, wil niet zeggen dat Lichtone dat ook beseft (uiteraard niet, want als hij dat besefte, zou hij ze niet stellen).
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Hij heeft die idiote vragen hier vandaan, en dacht kennelijk dat dat geweldige vragen waren :roll:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
JeroenB
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

:lol: Het zijn wel-degelijk geweldige vragen: geweldig kortzichtig :lol:
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Kitty schreef:Hij heeft die idiote vragen hier vandaan, en dacht kennelijk dat dat geweldige vragen waren :roll:
Vreemd dat creationisten altijd 'vergeten' de bron te vermelden!?!

By the way...astronomie is één van mijn hobbies.
Maar omdat deze vragen zo 'weird' waren heb ik me maar geconcentreerd op een vraag die iedereen overgslagen had (vraag 24)...waar overigens door lichtone nog niet op gereageerd is. Maar ja, al die lappen tekst lezen is natuurlijk niet zo makkelijk als halfuurs clips bekijken van professor, doctorandus, ingenieur Kent Hovind!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Juan
Forum fan

Bericht door Juan »

Theoloog schreef: Lijkt me nogal wiedes. Als we Lichtone niet weerleggen, zal hij denken (én verkondigen) dat die evolutionisten met hun mond vol tanden staan als je ze een paar kritische vragen stelt.
Wel, laat me duidelijk zijn dat ik dit in veel gevallen onderschrijf. In dit specifieke geval zijn de vragen zodanig voorgekauwd, en van zo'n infantiel niveau dat ik bij voorbaat al meen te kunnen zeggen dat elk redelijk tegenargument in dovemansoren zal vallen.
Ik bedoel maar, als Lichtone zelf niet eens inziet hoe belachelijk deze vragenlijst is, hoe zal hij dat een complex antwoord type wahlers naar waarde weten te schatten (en waardevol zijn ze! :D )?

Het beste argument dat nog voor kan pleiten is het ontkrachten van deze stellingen voor mensen die meelezen. Maar dat doe je gelijk even goed door ze in de vuilbak te gooien, waar ze thuishoren.
In discussie gaan is daarentegen natuurlijk veel plezanter :D
Why has not anyone seen that fossils alone gave birth to a theory about the formation of the earth, that without them, no one would have ever dreamed that there were successive epochs in the formation of the globe.
G. Cuvier (1769-1832)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Juan, Het gaat er maar om, dat Lichtone nooit kan beweren dat 'die evolutionisten' met een mond vol tanden stonden, en dat iedereen kan zien hoe gemakkelijk hij weerlegd werd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Gezien zijn jonge leeftijd heeft hij nog zoveel kans om echt goede kennis op te doen, het is te hopen dat hij dat inziet, en hij niet te lang blijft hangen bij de crea kwakels.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Kitty, amen!
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Lichtone zou eens moeten leren logisch en kritisch na te denken. Hier wat nuttige informatie, waar hij heel wat van zou kunnen leren:

Critical Thinking On The Web
The Critical Thinking Community

Voor mezelf vind ik die artikelen trouwens ook erg interessant en leerzaam.
Juan
Forum fan

Bericht door Juan »

Goed, jullie hebben zeker een punt.
Why has not anyone seen that fossils alone gave birth to a theory about the formation of the earth, that without them, no one would have ever dreamed that there were successive epochs in the formation of the globe.
G. Cuvier (1769-1832)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Jasper schreef:Critical Thinking On The Web
The Critical Thinking Community

Voor mezelf vind ik die artikelen trouwens ook erg interessant en leerzaam.
Bedankt voor deze uitstekende links die ik nog niet kende. Ook voor mij interessant en leerzaam.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Kitty schreef:Hij heeft die idiote vragen hier vandaan, en dacht kennelijk dat dat geweldige vragen waren :roll:
Dat verklaard alles :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Lichtone schreef:Zouden jullie de antwoorden kort willen houden?

Dat maak ik zelf uit. Over jouw vragen echter, kunnen we kort zijn. Sterker nog, de meeste hebben niets met de evolutietheorie te maken, en hoeven daarom strikt gezien niet eens beantwoord te worden in deze draad.
Graag GEEN verwijzingen naar andere sites of wat dan ook, dat doe ik ook niet.

Nee, dat hebben we gemerkt. Vooral een bronvermelding ontbreekt er nog wel eens aan bij jou.
Niet afdwalen van de vragen, ook GEEN DISCUSSIE, dat doen we in andere forums.

Hé, hallo! Dit is een DISCUSSIE forum, en daarbij verlangen we ook een bijdrage van jou. Alleen de ring instappen, één trap uitdelen en dan snel weer wegrennen, daar hebben we hier geen zin in. Als je een mening uitdraagt op dit forum, dan willen we ook dat je antwoord geeft op vragen en opmerkingen van anderen. We willen dat je werkelijk participeert. Geen hit and run tactieken.
Jullie posten hier alleen jullie antwoorden en dan praten we er wel over in andere forums.

Nee Lichtone, je gedraagt je alsof je hier de baas bent. Wij verlangen hier op dit forum van jou ook een bijdrage.
Ik heb trouwens speciaal voor jou (maar ook voor Bartuz en Geloof) een mooie draad aangemaakt met vragen, waar je nog helemaal niet op hebt gereageerd http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=3487
Je moet niet denken dat je het hier redt met alleen het gedachtengoed van een ander de grond in te boren, óók jouw eigen overtuiging moet onderworpen worden aan de toets van de rede.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

2) Als evolutie waar is, hoe kunnen we dan onderscheid maken tussen goed en kwaad?
Wat heeft het ene met het andere te maken?
Sararje, hier wil ik wel even op ingaan. Een christen geloofd dat schepping de reden is van het onstaan. Tijdens de schepping heeft God in Genesis de zondeval in scene gezet (als een hint die zegt 'volg mij niet op' Rudiger Safranski - Het Kwaad ). In de zondeval leerde de mens het verschil tussen goed en kwaad kennen. Ergo, als er geen schepping is geweest, weet de mens het verschil niet tussen goed en kwaad. (vanuit religieus standpunt gezien).

De vraag van *ben naam vergeten* kwam dus eigelijk neer op: "Hoe kan men onderscheid maken tussen goed en kwaad?" Christenen zijn zich vaak niet bewust van de werking van de geest op dit gebied... Misschien kan er een nieuw topic gestart worden "Kennen van goed en kwaad"?
3) Als de evolutietheorie waar is, hoe komt het dan dat we met zo 'weinig' mensen op aarde zijn?
Zie ook hier het verband niet tussen.
Hier zie ik ook het verband niet...
17) Als de aarde miljarden jaren oud is, waarom is deze dan nog niet plat?
Waar slaat deze domme vraag op?
Hahahahah!!! :lol: :lol: :lol: Brilliant zo'n vraag... aaaaah.... Genieten.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Kevin schreef:De vraag van *ben naam vergeten* kwam dus eigelijk neer op: "Hoe kan men onderscheid maken tussen goed en kwaad?" Christenen zijn zich vaak niet bewust van de werking van de geest op dit gebied... Misschien kan er een nieuw topic gestart worden "Kennen van goed en kwaad"?
Is er onlangs geweest:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
Plaats reactie