maakbare baby's
Moderator: Moderators
- Sebastiaan
- Bevlogen
Inderdaad, mensen denken bij nieuwe mogelijkheden te vaak vanuit hun eigen positie, in plaats van zich verplaatsen in anderen die er mogelijk veel baat bij kan hebben.Erik schreef:Ik vind het altijd opvallend hoe mensen heel makkelijk handelingen als genmanipulatie verafschuwen en veroordelen zolang ze zelf geen hinder ondervinden van bijvoorbeeld een lichamelijke handicap.
Ik ben altijd vreselijk benieuwd of zij hun standpunt nog zo zouden vasthouden wanneer zij geholpen zouden kunnen worden door dergelijke ingrepen als zij zelf in degelijke posistie zouden verkeren.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Re: maakbare baby's
Dan heb je bewust een boven en onder laag. Het werkvolk (voetvolk) met de elite. Zijn we terug in de tijd van de slaven. Ik blijf alleen bij het herstellen van de medische missers in DNA keten.Sebastiaan schreef:Ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. INdien nodig (door economische druk) kunnen wonder kinderen kunnen ook timmerman worden. Timmeren kun je per slot van rekening zien als een kunst vorm. Nee, ik denk dat de mensheid op de langere termijn veel baat zal hebben aan meer wonder kinderen die onze een positieve bijdrage kunnen leveren aan de wetenschap, politiek, ontwikkeling en kunst.
is het niet zo als iedereen voor zijn eigen belang opkomt er dan vanzelf een compromis ontstaat, een tussenweg. en degene die er het meest onder te lijden of baten die laten hun mening dan ook duidelijker horen.Inderdaad, mensen denken bij nieuwe mogelijkheden te vaak vanuit hun eigen positie, in plaats van zich verplaatsen in anderen die er mogelijk veel baat bij kan hebben.
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
Als het mogelijk zou zijn om mensen dusdanig te kunnen vormen dat je ook talenten en karakter zou kunnen beinvloeden, dan kun je daarmee natuurlijk ook een enorm leger niets ontziende moordmachines creeëren. Want je denk toch niet dat dat dan alleen gebruikt gaat worden voor het creeëren van wonderkindjes. Lijkt me dus zeer ongewenst.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik denk dat analoge heteroseksuele copulatie over pakweg 1000 jaar erg uit de tijd is, althans in productieve zin.
Je stelt dan gewoon je kroost samen, aanvinken wat je wel en niet wil en dan stoppen ze dat in een tank met agar of zo en dan wordt het een tijdje later thuisbezorgd.
Of ik daar blij mee ben, door mijn (homoseksuele) ogen van nu gekeken, nee.
Ik denk dat ik er niet eens zou zijn dan, fouten in de printplaat (?) zoals in het geval van homoseksualiteit zullen dan niet meer bestaan.
Je stelt dan gewoon je kroost samen, aanvinken wat je wel en niet wil en dan stoppen ze dat in een tank met agar of zo en dan wordt het een tijdje later thuisbezorgd.
Of ik daar blij mee ben, door mijn (homoseksuele) ogen van nu gekeken, nee.
Ik denk dat ik er niet eens zou zijn dan, fouten in de printplaat (?) zoals in het geval van homoseksualiteit zullen dan niet meer bestaan.
Over 1000 jaar ben jij er hoe dan ook niet meer. Maar ik vraag me af of je homoseksualiteit zou moeten herstellen, ik zie het in ieder geval niet als een afwijking die genezing behoeft. Het lijkt me logischer dat men over 1000 jaar het evolutionaire nut van homoseksualiteit allang ontdekt zal hebben.Fenomeen schreef: Of ik daar blij mee ben, door mijn (homoseksuele) ogen van nu gekeken, nee.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Nou inderdaad, er wordt vandaag de dag al heel wat aan karaktertjes en breintjes gerommeld, al was het maar door indoctrinatie, door goedbedoelde opvoeding. Om nog maar niet te spreken van beschadigende of slechte opvoeding. Je zou bij sommigen nu al denken dat er een bepaald waangen ingebouwd is.Atli schreef: Als mensen besluiten een kind te nemen en voeden dat kind naar eer en geweten op hebben ze dan niet aan karakter gerommeld?