Je hebt een puntje, maar bedoel je niet "zo kan ik mezelf niet meer zijn"?skeptic schreef:Begrijpelijk dat je niet zo lekker in je vel zit, het is achterlijk om die foto's ( of waren het tekeningen?) van de muur te halen, zo kunnen we ons zelf niet meer zijn!!
Niet iedereen in Nederland, die ook valt onder "we" (of jij dat nou leuk vindt of niet) is het in dezen met je eens, denk ik. Er zijn ook mensen die het gevoel hebben dat ze zichzelf niet meer kunnen zijn omdat ze, waar ze ook maar lopen, hier in Nederland naaktfoto's en andere seks-dingen in hun gezicht gesmeten krijgen.
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met deze foto's maar ik ken mensen (doodgewone Nederlandse jongens dus niks geen moslimextremisten, niet eens gelovig zelfs) die het vervelend vinden dat er overal sexy bushokjesfoto's hangen en ze elke avond op ongeveer ieder net met seks worden geconfronteerd op tv. Zij vinden het een probleem, hebben daar last van. Dit vind jij wellicht niet, maar "we" zijn meer dan "ik" en het is geven en nemen.
Hoe vervelend is het nou werkelijk dat deze foto's niet meer op de universiteit hangen? Kom op, het is geen galerie, het is een universiteit waar je heen gaat om te studeren, niet om naar (half) naakte vrouwen te kijken.
(Of mannen maar die hangen helaas haast nergens
Als die foto's uit een schouwburg, bioscoop of andere minder serieuze plek dan een universiteit waren weggehaald zou ik er veel meer moeite mee hebben. Nogmaals, ik vind deze foto's niet aanstootgevend, eigenlijk vind ik ze wel mooi, maar ik vind het geen enkel probleem om er NIET naar te kunnen kijken als anderen er wel een probleem mee hebben.