Gelukkig heeft de mens nooit beweerd een ideaal en perfect wezen te zijn. Dat doen gelovigen wel met hun opperhotemetoot, en dus mag je deze redenering helaas niet omdraaien.
Ik heb de mens hier ook niet neergezet als oppermachtig, alleen als niet zo slim...en inhumaan.
Daarbij heb ik het recht om om te draaien wat ik wil dacht ik zo. Niet mogen? Bent u soms van de inquisitie?
Zucht*. Deze discussie is zo oud als de weg naar Rome. Ben je soms bang voor een atheïst...? Als gelovige moet je toch in een oogwenk al die domme atheïstische argumenten van tafel kunnen vegen...? Je geloof is toch rotsvast...? Of heb je die atheïst nodig als boksbal om je eigen wereldbeeld in stand te kunnen houden...?
Wat een aannames in 1 zin!!
Wie zegt dat ik gelovig ben? En als ik gelovig zou zijn dat ik rotsvast geloof? En nee ik ben niet bang voor een atheïst, en heb hem niet nodig als boksbal om mijn eigen werelddbeeld in stand te houden? Waarom reageer je zo agressief?
Misschien is handig om eens te kijken wat een atheïst nu precies is, in plaats van een tegen een stroman van leer te trekken.
Ík ben hier de gene die van leer trekt? En waarom denk je dat ik niet weet wat een atheist is? Ik denk dat een atheïst een persoon is die niet gelooft aan het bestaan van een god, maar ik lees hier echter verschillende malen op het forum in de antwoorden, dat sommigen zich eerder profileren als anti-theist. Ik heb veel malen gelezen dat het bestaan van een god wordt bestreden in plaats vanm ontkend. Dan ga je in mijn opinie, de grens over naar een fundamentalistisch gedachtengoed.
Het feit dat jij "God" in zijn algemeenheid een opperhotemetoot noemt doet mij vermoeden dat jij behoort tot de categorie anti theisten, klopt dat of zit ik ernaast?
Ik wil als atheïst helemaal niet begrijpen hoe die ander denkt, want die ander denkt niet echt na. Ik kan gelovigen die écht nadenken op de vingers van één hand tellen (deze man, bijvoorbeeld), de rest beperkt zich tot domme gemeenplaatsen. Tot welke categorie behoor jij?
Volgens mij moet ik jou dan het antwoord laten geven, schijnbaar denk jij wel echt na.
Ik ken gelovigen die wel echt nadenken. Maar misschien komt dat omdat jij vindt dat ook ik niet echt nadenk?
Misschien wil je mij dan uitleggen wat de criteria zijn voor nadenken?
Dan kan ik bepalen in welke categorie ik val. tenzij je er genoegen mee neemt mij op voorhand in te delen. Dat maakt de keuze wel zo makkelijk nietwaar?
Ter verduidelijking. De vragen die ik stelde, moeten worden gelezen als vragen. Niet als stellingen.
Misschien wil je, nu jij je bekend gemaakt hebt als nadenker, bekijken welke van jouw reactie voortkomen uit projectie en welke echt zijn voortgekomen als antwoord op mijn vragen...
de storthoop heeft gesproken....