Mogen ambtenaren weigeren homostellen te trouwen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

dat is hem.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

Tja, in eerste instantie behoor je de wet te gehoorzamen maar wanneer deze afstand doet van de wet van God... :? Ik zou mijn ontslag nemen..per direct..
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Tamara schreef:Tja, in eerste instantie behoor je de wet te gehoorzamen maar wanneer deze afstand doet van de wet van God... :? Ik zou mijn ontslag nemen..per direct..
Daar zou niemand bezwaar tegen hebben dan Tamara.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

Kitty schreef:
Tamara schreef:Tja, in eerste instantie behoor je de wet te gehoorzamen maar wanneer deze afstand doet van de wet van God... :? Ik zou mijn ontslag nemen..per direct..
Daar zou niemand bezwaar tegen hebben dan Tamara.
Gelukkig ben ik vrij in het maken van mijn eigen keuzes en waar ik voor wil staan :wink:
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

afgestompt dier schreef:
Gerben schreef:Tja, maar als er een wet komt die het mogelijk maakt zie ik er geen probleem in. Vroeger toen we nog dienstplicht hadden mochten mensen ook weigeren op basis van gewetensbezwaren.
Je maakt een schakelfoutje/denkfout, de diensplicht was verplicht de keuze om amtenaar te worden is een vrije keus van de persoon zelf en dien je alle taken die daar bij horen te vervullen, ook de minder leuke.
Je tekent er tenslote ook voor.
Wat een vreemde redenering. Na de Tweede Wereldoorlog werd er op ambtenaren gevit, omdat zij keurig netjes, zonder hun geweten in te schakelen, WEL meewerkten met de Duitsers.

En nu wordt er gevit op ambtenaren, omdat die wel hun geweten gebruiken, en NIET klakkeloos alles willen doen wat hen door hun meerderen is opgedragen.

En daarbij komt nog dat je wel een erg valse nicht moet zijn, als de gelukkigste dag van je leven pas compleet is, als je een gristelijke ambtenaar dwingt iets te doen waar deze niet blij van wordt. Liefde en pesten gaan wat mij betreft niet samen.

Dit soort kwesties moet gewoon in alle redelijkheid kunnen worden opgelost, zonder al teveel gedoe.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Elberfeld schreef:Wat een vreemde redenering. Na de Tweede Wereldoorlog werd er op ambtenaren gevit, omdat zij keurig netjes, zonder hun geweten in te schakelen, WEL meewerkten met de Duitsers.
Ik denk niet dat je homostellen kan vergelijken met de duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
En nu wordt er gevit op ambtenaren, omdat die wel hun geweten gebruiken, en NIET klakkeloos alles willen doen wat hen door hun meerderen is opgedragen.
Nogmaals dit is een iets ander geweten dan in bovenstaand voorbeeld dat je geeft.
En daarbij komt nog dat je wel een erg valse nicht moet zijn, als de gelukkigste dag van je leven pas compleet is, als je een gristelijke ambtenaar dwingt iets te doen waar deze niet blij van wordt. Liefde en pesten gaan wat mij betreft niet samen.
Ik vind ten eerste het woord nicht een nare uitdrukking. Ten tweede gaat het hier helemaal niet om homostellen die expres een ambtenaar tegen zijn zin willen laten handelen. Er is helemaal niet gesproken over pesten vanuit de kant van de homostellen. En ook van dwingen van die kant is geen sprake. Waarom draai jij hier bewust alles om?
Discrimineer je zelf soms homo's?
Dit soort kwesties moet gewoon in alle redelijkheid kunnen worden opgelost, zonder al teveel gedoe.
Het is maar de vraag wat je onder redelijkheid verstaat.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

mogen ambtenaren weigeren negers in de echt te verbinden,
en waarom niet.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

collegavanerik schreef:mogen ambtenaren weigeren negers in de echt te verbinden,
en waarom niet.
Nee, omdat er niet zoiets bestaat als vrijheid van racisme. Bezwaren op basis van racisme zijn niet vergelijkbaar met religieuze bezwaren.
Je kunt geloven dat de kat dood is.

Je kunt geloven dat de kat levend is.

Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.

Of je weet dat je het niet kunt weten.
Disclaimer

Bericht door Disclaimer »

Dat hele huwlijksgedoe op de gemeentehuizen is na het invoeren van de samenlevingscontracten toch eigenlijk een religieuze bezigheid geworden? Nu het niet meer nodig is om in zo'n opgetut zaaltje te zitten snap ik ook niet dat homo's zo nodig moeten. Weg met dat stomme getrouw! Vaak is ambtenaar burgelijke stand een soort erebaantje waar ze oud-wethouders en gemeenteraadsleden mee opzadelen, en die kunnen meestal aardig de trom roeren als iets ze niet aanstaat. Ik ben benieuwd wie er aan het langste eind gaat trekken.
Ach, Nimmer te doorgronden is s'Godes Heerschappij; De Heer des Heem'len slaat zoo fel geen wonden, of schenkt er pleister bij.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Het is heel simpel...
  • Bezwaar Homo's te trouwen op grond van religieuze overtuiging !?!
    Dan hoeft de ambtenaar ook niet!
  • Bezwaar om handen te schudden op grond van religieuze overtuiging!?!
    Dan hoeft die docente dat ook niet!
  • Bezwaar om belasting te betalen op grond van religieuze overtuiging!?!
    Dan hoeft dat ook niet!
    • ...HEEEEE WACH us EFFFEE!!!!!
      Nee! Dat kan natuurlijk niet!
Het is heel simpel...
  • Als een religieuze overtuigigng geen reden is om geen belasting te betalen, dan:
  • Mag de docente geen handdruk weigeren onder het mom van hetzelfde excuus!
  • En dan mag de ambtenaar geen homohuwelijk weigeren onder het mom van hetzelfde excuus!
En het kiezen van een religieuze overtuiging is een persoonlijke keuze waarvan je de consequenties niet op kan leggen aan anderen!
Toen de dientsplicht nog verplicht was kon je met je eigen heilige overtuiging vervangende dienstplicht doen, bijvoorbeeld werken in het ziekenheuis.

Iemand die kiest docent te worden accepteert alles wat daar bij hoort! En kan dus geen handdruk weigeren!

En een ambtenaar kan ook vervangend werk doen!

Als de regering doorgaat of overweegt om gemeente ambtenaren, en bedenk wel dat een ambtenaar in dienst staat van de burgers, het recht heeft om dit te weigeren dan heb ik evenveel recht om nooit meer belastingen te betalen op basis van principiële gelijkheid!

Case closed!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Gerben schreef:
collegavanerik schreef:mogen ambtenaren weigeren negers in de echt te verbinden,
en waarom niet.
Nee, omdat er niet zoiets bestaat als vrijheid van racisme. Bezwaren op basis van racisme zijn niet vergelijkbaar met religieuze bezwaren.
Bezwaren op basis van racisme zijn uiteraard perfect te vergelijken met bezwaren op basis van homohaat, al of niet met de bijbel of koran in het achterhoofd.

Ik ken trouwens ook een Zuid-Afrikaan die me eens vertelde dat de toenmalige apartheid door christelijke Zuid-Afrikanen fel werd verdedigd met bijbelpassages.
Rede
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Kitty schreef:
Is het dit misschien?
Bedankt, de lezersreacties zijn ook leuk om te lezen. De eerste is trouwens een ervaringsdeskundige.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

FW schreef:
Ik ken trouwens ook een Zuid-Afrikaan die me eens vertelde dat de toenmalige apartheid door christelijke Zuid-Afrikanen fel werd verdedigd met bijbelpassages.

Slavernij werd ook verdedigd met bijbelpassages, de tweederangs-positie die vrouwen lang hadden en soms nog hebben wordt ook verdedigd met ...
Etc.
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Precies. De "religieuze bezwaren" die Gerben aanhaalt, zouden dan ook een vrijbrief moeten zijn voor christelijke ambtenaren om een verguning af te geven voor een slaven- of vrouwenhandel.
Rede
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

FW schreef:Ik ken trouwens ook een Zuid-Afrikaan die me eens vertelde dat de toenmalige apartheid door christelijke Zuid-Afrikanen fel werd verdedigd met bijbelpassages.
Klopt, is me eens ook verteld door een theologiestudent. Vind het een merkwaardige redenering zowel van taalkundig als moreel oogpunt. Als ik me niet vergis was de Christelijke redenering simpel gesteld het volgende: Noach kreeg drie zonen: Sem is de voorvader van de semitische volkeren en daarmee de blanken, Cham (tevens Hebr. voor warm) trok naar het zuiden (want daar is het warm) en dat werden de negertjes, Japhet werden de Mongoloide volkeren. AangezienSem als enige niet lachte bij de dronkenschap van Noach, was hij bevoordeeld ten opzichte van zijn broers, nou ja, de rest spreekt voor zichzelf.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plaats reactie