Ten eerste: Complottheorieën zijn niet persé onwaar (het woord 'complottheorie' wordt naar mijn mening te vaak gebruikt, en niet alleen door gelovigen, om bepaalde ideeën in een kwaad daglicht te stellen. Het is echter een drogargument als het niet specifiek wordt onderbouwd).Gerben schreef: Dit soort complottheoriën komen me trouwens bekend voor. Begin 20e eeuw deden er soortgelijke verhalen de rondte over de pogingen van de Joden om de wereldheerschappij te realiseren (is in sommige kringen trouwens nog steeds een actueel thema).
Ten tweede: Je maakt hier misbruik van het leed van het Joodse volk. Het is smakeloos om dit met het antisemitisme te vergelijken. Het dient nergens toe. Slechts om ideeën die je niet aanstaan in een slecht daglicht te stellen.
Ten derde: het idee dat de wereld veroverd moet worden, dat ongelovigen (bij een islamitische meerderheid) zich móéten bekeren tot de Islam, óf speciale belasting betalen aan de islamitische overheid, en een leven als tweede of derderangsburger moeten accepteren, staan gewoon overduidelijk in de Koran.
Ten vierde: de vele enorme, kostbare moskeeën in ons land, die vaak met het geld van de Saoudi's betaalt worden zijn een feit.
Ten vijfde: ik doelde niet specifiek op de moslimmigranten in Nederland. Dat maak jij ervan (hoewel ik zeer geïnteresseerd ben in het onderzoek van de Joodse historica Bat Ye'or, in haar boek 'Eurabia', dat er tijdens de oliecrisis bepaalde 'afspraken' zijn gemaakt tussen de Arabische landen en het Westen).
Indonesië is een voorbeeld van een land waar de Islam redelijk vreedzaam is verspreid, maar waar nú de onderdrukking van andersdenkenden een feit is.
Ten zesde: Het was een opsomming van meerdere tactieken, die misschien wel vaak, maar niet noodzakelijkerwijs allemaal tegelijk toegepast worden. Ik schreef: '2: Massale emigratie naar niet-islamitische landen. Deze landen volbouwen met moskeën, gebedshuizen, scholen. Veel kinderen krijgen. En door evangelisatie niet-moslims bekeren tot de Islam. Zodra de moslims in de meerderheid zijn, is het afgelopen met de vrijheid, en worden niet-moslims tweede of derderangsburgers.
Maar misschien kun je even op de inhoud van de filmpjes ingaan, en ons vertellen wat er niet klopt.
Grtz...