spywarekillers

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

BR

Bericht door BR »

sjun schreef:
Sararje schreef:Okee, met een beetje geluk heeft de wereld er in 2007 een Linux gebruiker bij. (nog even overleggen...)
Niet gaan vloeken en tieren als je mediaspeler annex kompjoetur ineens geen DVD's meer afspeelt, je draadloze netwerkkaartje kuren krijgt en je ATI videokaart niet geheel het onderste meer uit de kast haalt... ;)

Ja dan moet je dan alleen op jezelf gaan vloeken voor het niet kunnen installeren van je software. Als je dat niet kan heb je een clowneske omgeving als Windows nodig die bij iedere installatie het systeem ontoegangkelijker maakt en steeds instabieler. Probeer geen pakketten uit als Maple, Corel Draw (niet alleen voor plaatjes) en vooral niet de fantastische programmeer omgeving van Microsoft Visual System Crash! :wink:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Maple kan ik ook onder linux krijgen waarschijnlijk BR.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
BR

Bericht door BR »

Zeker te weten, vrijwel alle programmatuur die een serieuze bestuursomgeving vereisen hebben een Linux versie, I wonder why? :wink:
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

DVD's afspelen onder linux is met de goede software geen enkel probleem. Ik kan (met mplayer) zelfs meer bestandsformaten lezen zonder enige problemen dan mensen die Windows draaien *blijkbaar* want genoeg filmformaten gaven geen geluid of beeld op zo'n modern XP pruttelding.

Daarnaast: als je echt serieus al jaren Linux draait dan zoek je op een gegeven moment ook wel hardware uit die wel probleemloos werkt. Zo werkt alle hardware die hier in huis ligt gewoon.

Ik heb hardware liggen van mensen die ze niet onder Windows aan het werk kregen, bij mij werkt het gewoon probleemloos. Dat zijn soundkaarten, netwerkkaarten, SCSI kaarten en dergelijke.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

chromis schreef:DVD's afspelen onder linux is met de goede software geen enkel probleem. Ik kan (met mplayer) zelfs meer bestandsformaten lezen zonder enige problemen dan mensen die Windows draaien *blijkbaar* want genoeg filmformaten gaven geen geluid of beeld op zo'n modern XP pruttelding.
Als je weet wat een codec is lukt dat wel, maar een digibeet weet niet wat dat is, wat ik 'm niet kwalijk neem.
De meeste distro's geven die codecs niet out of the box mee en dan loopt een echte newbee vast.
Bij Ubuntu zie je dat.
Een van de Lins (Free of Spire) ik weet niet meer welke, had wel die codecs aan boord.
OpenSuSE deed het volgens mij ook niet, maar dat weet ik niet zeker.
Mocht het wel zo zijn dan zal Sjun mij graag verbeteren denk ik. ;)

Bij windows is het ongeveer hetzelfde zo niet lastiger, je zal ffdshow moeten installeren (zit mplayer-technologie in en levert een beter beeld dan een 'normaal codec pack') en liefst een niet-MS-mediaplayer kiezen.
En voor DVD apart ook nog een codec. (die niet gratis is)
Ik heb hardware liggen van mensen die ze niet onder Windows aan het werk kregen, bij mij werkt het gewoon probleemloos. Dat zijn soundkaarten, netwerkkaarten, SCSI kaarten en dergelijke.
Mijn extreem veel verkochte superdeluxe budget Realtekgeluidschip wordt standaard niet door XP erkend, door de Linuxen wel.
Nou weet ik dat ik een driver moet installeren maar als pa op kerstavond een pc uitpakt, er geen geluid uit komt en 'm gevraagd wordt de cd met de driver erin te stoppen gaat dat niet lukken, want dan stop ie de Works cd erin...
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Fenomeen schreef: Nou weet ik dat ik een driver moet installeren maar als pa op kerstavond een pc uitpakt, er geen geluid uit komt en 'm gevraagd wordt de cd met de driver erin te stoppen gaat dat niet lukken, want dan stop ie de Works cd erin...
En daarmee sla je wellicht de nagel op zijn kop : de meeste mensen schijnen tegenwoordig niet meer begrijpend te kunnen lezen.
De "HOWTO". De wat, meneer ? RTFM, weet-je-wel.
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Okee, mijn voornaamste dagelijkse toepassingen probeer ik nu in Linuxequivalent te vinden zodat ik mogelijk begin komend jaar een linuxcomputer hier heb draaien. Wie oh wie weet linux-equivalenten die gratis zijn en een degelijk alternatief voor:
MatLAB
Bladmuziek schrijfprograma´s
ANSYS
Een gebruikersvriendelijke LaTeX editor (vergelijkbaar met Scientific Workplace)

Mogelijk komen er meer de komende maanden maar aangezien ik deze soort programma´s al regelmatig draai, zou ik voor met name deze programma´s een alternatief willen hebben.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch »

Sararje schreef:MatLAB
Matlab voor Linux
Sararje schreef:Bladmuziek schrijfprograma´s
LilyPond
Sararje schreef:ANSYS
ANSYS voor Linux
Sararje schreef:Een gebruikersvriendelijke LaTeX editor (vergelijkbaar met Scientific Workplace)
Lyx, al moet je er wel rekening mee houden dat er aardig wat verschillen zijn.
Sararje schreef:Mogelijk komen er meer de komende maanden maar aangezien ik deze soort programma´s al regelmatig draai, zou ik voor met name deze programma´s een alternatief willen hebben.
Installeer dan eerst in Linux naast Windows.

Groetjes,

Baruch
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Zowiezo komt er de eerste maanden een dual boot hoor, daarvoor ben ik nog te huiverig voor mijn eigen linuxcapaciteiten
Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch »

Dat lijkt me verstandig. Overigens gebruik ik al geruime tijd Lilipond voor het produceren van mijn bladmuziek, en de kwaliteit is bijzonder goed. Wellicht ken je het pakket Finale, dat kan worden beschouwd als de marktleider. In vergelijking met de kwaliteit van de bladmuziek die Finale levert is de kwaliteit die Lilipond levert (in termen van typografische accuraatheid en flexibiliteit) even goed zoniet beter.

Groetjes,

Baruch
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Finale ken ik alleen de demoversie van. Die vond ik op zijn best matig. Ik gebruik nu NoteWorthy Composer.Ideetje om bepaalde muziek eens uit te wisselen?
Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch »

Wellicht heb je de demo versie van Allegro of Notepad uitgeprobeerd. Deze zijn echter een slap aftreksel van hoofdpakket. In ieder geval succes met het overstappen op Linux.

Groetjes,

Baruch
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Blueflame schreef:de meeste mensen schijnen tegenwoordig niet meer begrijpend te kunnen lezen.
De "HOWTO". De wat, meneer ? RTFM, weet-je-wel.
Ik ken het soort mensen dat een aversie heeft tegen de knopjes 'opties' en 'instellingen', daar hap ik regelmatig naar. ;)
In het fictieve geval van mijn pa is het een situatie van iemand die nog totaal analoog is.
De man is nog uit de tijd van de tape-recorders en ik merk dat ie niet echt snapt hoe bv een antwoordapparaat iets op kan nemen zonder dat er onderdelen draaien.
Zo iemand zou beter, veiliger af zijn met een eenvoudige Linux, dat Linspire scoort dan ook hoog vind ik.
Sommige mensen op dit forum zouden dat ook zijn, geen gezeik met virussen, spyware enz.
Maar ik denk dat een topic als dit juist niet door die mensen gelezen wordt maar meer door de mensen met een meer dan gemiddelde interesse voor het pc-gebeuren.

De vragen hier naar Linux komen ook niet van digibeten.
Toen ik BR's posting las moest ik gelijk denken aan de distro; Evil Linux, die startte mooi met een donker Enlightenment op (BR in combinatie met de Linspire desktop kan niet goedgaan, dat vloekt ;)) maar aangezien ik helemaal niks in Google kon vinden over Evil Linux en ik mijzelf onder de naweeen van een lysergzuurderivaat bevond ging ik enigszins twijfelen, maar, het is bevestigd door een vriend, de distro bestond en startte inderdaad op met E. Ik ben niet gek, nog niet.. ;)
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

BR schreef:
sjun schreef:
Sararje schreef:Okee, met een beetje geluk heeft de wereld er in 2007 een Linux gebruiker bij. (nog even overleggen...)
Niet gaan vloeken en tieren als je mediaspeler annex kompjoetur ineens geen DVD's meer afspeelt, je draadloze netwerkkaartje kuren krijgt en je ATI videokaart niet geheel het onderste meer uit de kast haalt... ;)

Ja dan moet je dan alleen op jezelf gaan vloeken voor het niet kunnen installeren van je software. Als je dat niet kan heb je een clowneske omgeving als Windows nodig die bij iedere installatie het systeem ontoegangkelijker maakt en steeds instabieler. Probeer geen pakketten uit als Maple, Corel Draw (niet alleen voor plaatjes) en vooral niet de fantastische programmeer omgeving van Microsoft Visual System Crash! :wink:
Sinds Windows 95 is er wel één en ander veranderd bij de firma Microsoft. ;)

Met stabiele pakketjes als de Adobe Web Bundle onder Win 2000 en/of Win XP Pro tref je op een deugdelijk apparaat geen blauwe schermen en andere instabiliteiten. Uiteraard doet daaarbij een pakketje als Symantec Cliëntsecurity 3.x wonderen om de stabiliteit te kunnen bewaren.

Voor wat betreft gebruik van Audio Video onder Open SuSE sta je er overigens niet alleen voor. Hier staat naar mijn idee helder beschreven hoe je je eigen Linuxdistributie voldoende aanpast om ook als mediacenter te kunnen functioneren.
:D
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ubuntu Satanic Edition

Ubuntu Satanic Edition can be installed over any Ubuntu Edgy variant (see here if you use KDE). We suggest Ubuntu Christian Edition, but the standard Ubuntu will do fine.
Plaats reactie