God heeft een voorkeur voor domheid
Niet dat hij erzelf veel van snapt , uiteraard ...
Domkoppen kunnen over het algemeen goed over weg met andere domkoppen, zelfs wanneer ze elkaar om voor de hand liggende redenen , moeilijk verstaan .... dat is soms een voordeel : maar ze kunnen evengoed elkaar de kop inslaan , om dezelfde redenen ,natuurlijk ; en zeker wanneer het hen wordt voorgezegd ....
(Niet dat die god bestaat ,... dat maakt het allemaal weer goed )
Er bestaan ook professors die zelf patient zijn.
Alsook gekken die zich Professor , Napoleon of de Messias , God , Jebus of de 12de iman, wanen ... indien ze al niet uit- getreden zijn , ten hemel opgenomen of aanvaard in een of ander geleerderig geheim genootschap of idiote radicale ( uiteraard nostalgisch mythische mao-istische ) politieke actiegroep of ouderwetse hippie-commune of mystieke ashram ... of gepensioneerden met het syndroom van Korsakov ..
.Mensen die zich jarenlang aan de toog druk maakten om de de politieke situaties en maatschappejlijke oneerlijkheden en zich daarom alle dagen ladderzat zopen in het alternatieve circuit , zodat ze zelfs niet meer konden (alsnog)gaan betogen maar toch nog wel (soms ?) "lumineuze " ideeen kregen ....
geleerde mensen zo ongenuanceerd kunnen raaskallen
Ze genieten over het algemeen van een algemene tolerantie tegenover"dichterlijke";vrijheid ... net zoals de ouwe gekke sjamanen en de gedrogeerde waarzegsters van het orakel van Delphi dat ooit genoten ...tegenwoordig zijn dat gepensioneerde idioten en dolgedraaide kerels uit de rat-race die de taak van "heilige mannen "of ervaringsdeskundige sadhoe's met graagte willen vervullen om niet in het "zwarte gat van het onbenul en de vergetelheid " te vallen .....
Bovendien wordt op Skepp be . soms het principe gehuldigd , dat "zotten en kinderen de waarheid vertellen, in hun onnozelheid " .... Het is daar een en al "oude jongens" onder elkaar ...
Trouwens
Je kan ook veel leren van morosofen .... als je er je tijd in wilt steken ... en je bereid bent de eigen mentale gezondheid te riskeren ...
p.s.
Skepp be , is momenteel alleen maar een vorm van middelmatig debiel " entertainment "voor nostalgici ....
Ze hebben daar bovendien heel veel last van "virussen "die ze elders hebben opgedaan of die vroeger nooit de kans hadden gekregen zich te profileren en nu van deze tweede editie gretig gebruik maken om hun shit te verspreiden ...
Laten we aub afwachten wat Skepp be II wordt , volgens mij komt het goede ervan nog allemaal terug, (sterker zelfs dan vroeger ? ) :
Ik hoop trouwens dat mensen als Heeck , Windsurfer, kitty ... etc ook op FTforum aktief blijven ... Ik zou ze persoonlijk erg missen
En uiteraard hou ik ook van de bijdragen van Rereformed ... maar dat wisten jullie waarschijnlijk ondertussen al ....
Niettegenstaande dat , mis ik trouwens de ongezouten en recht voor de raapse BR heel erg