jHenosch schreef:
Jezus gaf niet het voorbeeld in een zelfmoord, waar je jezelf met een druk op de knop de 72 hoeri-hemel inklikt, zoals de extremomoslim denkt, nee, hij gaf het voorbeeld door voor zijn ideeën te blijven staan, wetende dat hij daarvoor op een dag op een verschrikkelijke manier zou worden afgerekend (vermoord). Dat is heel wat anders.
Dan ben je pas een martelaar.
Door dat soort heldhaftige mensen, die vaak hun leven gaven, is de beschaving van de mensheid juist enorm naar voren gestuwd.
Niet zaken doorelkaar halen fucks.
je hebt nou eenmaal geloof en geloof.
het ene is het andere niet.
1. hoeri-hemel: een nogal ongenuanceerde benadering van een geloofselement. Ik geloof dat jij er ook niet van gediend zou zijn als er zo over jouw geloofsaspecten gesproken zou worden.
2. fucks. Dit is niet bepaald een toon waarop je hoort te discussiëren wanneer je serieus genomen wilt worden. Wat mij betreft zie ik je nu als een 16e jarige puber die een nieuw woord geleerd heeft. Hoe oud ben je eigenlijk?
Tot slot:
"Niet zaken doorelkaar halen" zou jij eens niet moeten doen jHenosch. Tot nu toe haal je behoorlijk vaak zaken door elkaar en verwar je feit met mening en roep je stellig de meest grote onwaarheden van de daken! Als voorbeeld hiervan: je bewering dat democratie een christelijke uitvinding zou zijn.... Zonder enige vorm van bewijsvoering hiervoor en als er bewijsvoering gedaan wordt
(die jouw stelling tegenspreekt!) probeer je op alle manieren een punt te draaien aan je eerdere stellige bewering.
Dus voordat je hier de held gaat uithangen door iedereen toe te spreken op hun "verkeerde discussiegedrag" begin dan eens eerst bij jezelf. In je reactie waarin je aangeeft niet gediend te zijn van het discussiegedrag van andere, overtreed je zelf alle vormen van goed discussiegedrag.
Gr,
Deadline
P.S.:
jHenosch schreef:Maakt ook eigenlijk helemaal niet uit.
Het gaat om het gegeven, de moraal die er uit spreekt.
Neen, het gaat wel degelijk om de manier waarop je het schrijft. Als je zelf al aangeeft niet volgens die moraal te kunnen spreken, dan weet je dus zelf niet wat die moraal inhoudt. Je overtreed je eigen moraal met je eigen woorden wat betekent dat je geen recht van spreken hebt.