uit het nieuwe midden oosten topic
Bonjour schreef: ↑03 mei 2025 22:42
Dieptepunt op Freethinker.
ik meot je ongelijk geven, dit topic wordt gewoon een kopie vh vorige dat 700 pagina's duurde.
bekijk de de openingspost van peter
Alleen de allerkwalijkste zaken zullen - indien gemeld worden behandeld en (in onze ogen onbelangrijke meldingen zullen direct worden gesloten.
Door alleen “de allerkwalijkste zaken” te behandelen en alles wat volgens jullie “onbelangrijk” is direct te sluiten, legitimeer je een klimaat waarin racisme en ontmenselijking vrij spel krijgen zolang ze maar net netjes verpakt zijn. Dat is geen neutraliteit, dat is morele lafheid – en het ondermijnt het forum tot op het bot.
forumregels zijn de facto uitgeschakeld en compleet irrelevant geworden, nu geeft men het ook gewoon toe.
het is dus wachten op stukken zoals dit
bv dit stuk, om het inhoudelijk te houden heb ik de namen geanonimiseerd zodat men mij niet van ad hominems kan beschuldigen, en zo vd essentie van mijn kritiek kan afleiden.
persoon b schreef:persoon a schreef:Prachtig verhaaltje wat je hier afsteekt. Ben ook bereid dat af te steken tegen mijn neefje (14 jaar was hij) dat om niks naar die fantastische vankantieoorden van de Israëli is afgevoerd, ik denk dat vanuit het diept van zijn hart zal bedanken vanuit zijn Hamas bunker. En hij is daar niet omdat wij dat zo graag willen hoor of dat wij hem daar de weg naar toe hebben gewezen daar mogen wij de Israëlische vakantieoorden voor bedanken, wij hadden hem ook liever gezond naar, lijf, leden maar vooral van geest terug gehad, maar dat kan zeer waarschijnlijk niks schelen als ik jou verhaaltje mag geloven.
Natuurlijk! Want kiezen voor het alternatief, oftewel een uitzichtloze strijd dat nooit en tenimmer iets positiefs voor jullie volk oplevert, is het allerdomste dat jullie kunnen doen.
Maar indien je neefje zich bij de doodscultus Hamas heeft aangesloten valt er uiteraard weinig meer met hem te praten. Willens en wetens kiezen voor haat totdat de dood erop volgt is menselijk gedrag waar ook de wijste woorden weinig of geen uitwerking meer hebben. En het is sowieso voor hem nu te laat, want Israel maakt een eind aan Hamas.
Maar zie je nog steeds niet hoe je zwelgt in grieven? Je komt met deze bijdrage, terwijl het punt dat ik opnieuw en opnieuw maak, de aartsdomheid van Hamas, en eeuwig geweld tegen Israel, door jou volkomen genegeerd wordt.
persoon b noemt een 14-jarig Palestijns kind impliciet een lid van een "doodscultus", nota bene een neefje van een forumlid, en suggereert dat zijn dood te rechtvaardigen is, en doet dat in een toon die totaal geen ruimte laat voor empathie of menselijkheid. dit is verbaal geweld en grensoverschrijdend. Het is nog schrijnender dat zoiets op een forum dat zegt pal te staan voor vrijheid van denken en debat, niet wordt gecorrigeerd, maar stilzwijgend wordt toegestaan, terwijl racisme en discriminatie expliciet verboden zijn in de regels. dit is het niveau van modereren vnzadaag,
dit is hetgeen hannah arendt beschreef, in volle actie
onder het mom van meningsvrijheid tolereert men diep racisme, moderators verstoppen zich achter procedures en vormdiscussies (juiste topic, off topic, willekeur, ..) en kiest men voor totale passiviteit
dit is de banaliteit vh kwaad, in dit soort sfeer kan het kwaad alles overschimmelen en overwoekeren zoals we mooi zien.