axxyanus schreef: ↑10 apr 2025 08:25
Een ander probleem lijkt me wanneer je die intollerantie tegenover intolleranten zou activeren.
Als je elk intollerante uiting van in het begin wil verbieden, dan ben je zelf veel intolleranter dan wat je wil bestrijden en zit je dus met een middel dat erger is dan de kwaal. Als je daarentegen wacht tot intollerantie, vaart gekregen heeft, hoe valt het dan nog effectief te verbieden?
da's de paradox maar op zich is het niet zo moeilijk
je mag intolerantie compleet tolereren, je mag compleet onverschillig en apathisch reageren op intolerantie. dan is het gewoon wachten op een crash. Of, zoals de geschiedenis vaker bewezen heeft, taal is het begin van alle gruwel. Noem iemand een kakkerlak en een paar maanden later heb je een genocide in rwanda, noem Joden ratten en 10j later zijn er 6 miljoen in de gaskamer beland. noem alle Palestijnen terroristen, Palestijnse kinderen hamasjeugd ...
we tolereren intolerantie niet, daarom zijn er regels en afspraken.
op dit forum heeft intolerantie een enorme vaart gekregen en ngo steeds weigert men op te treden. Je kunt intolerantie verbieden en aanpakken, je meot het gewoon doen
Maar het is interessant.
De moderatie grijpt in bij een foutief gebruik van afkortingen maar tolereert, onder het om van meningsvrijheid, al 20 maanden een complete genocidale geweldsverheerlijking van leden. Men wil tenslotte tolerant zijn?
begin ik erover heb ik het uiteraard verkeerd begrepen, ben ik van slechte wil, zaai ik haat, ontmenselijk in andere leden, ben ik een antisemiet, ...
Ik blijf vitten,
18j lang was het totaal niet nodig, nu wel