Feedback aangaande m'n posting

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Feedback aangaande m'n posting

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 10 mar 2025 11:27 Neem eens een voorbeeld aan Mus die gewoon met ChaimNimsky aan de praat blijft en het forum vult met iets wat voor anderen interessant is om te lezen.
Thanks voor’t compliment Rereformed. Neem ik dit compliment wel even als kapstok om een klein probleempje waar ik vandaag tegenaan gelopen ben aan de orde te brengen.

Ik begreep van jou dat de vragen die ik vanochtend aan ChaimNimksy en lost and not found yet hier idd off topic zijn, echter ik wil de vragen wel graag beantwoord zien en weet nu eigenlijk niet zo goed hoe of waar ik ze kan plaatsen omdat het ene bericht van (ChaimNimksy ) alleen nog hier te vinden is volgens mij en het bericht van lost and not found yet een reaktie is aan bonjour is waar ik een vraag bij heb en ook alleen in dit topic te vinden is. Heb jij mogelijk een manier waarop ik dit kan oplossen want ondanks mijn creativiteit weet ik het even niet.

Thanks alvast, groet mus
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 10 mar 2025 10:43 Men heeft het recht om het niet met de moderatie eens te zijn maar, niemand komt met een redelijk argument om de bewering te verdedigen dat "DE moeders in Gaza zichzelf zien als martelaar producerende productie machines" .
Dit soort generaliserende discriminatie van een bevolkingsgroep is nu eenmaal niet toegestaan.

Dat een terroristishe organisatie zo denkt is nog geen reden om ook zo te redeneren.
Allereerst heb ik heel precies geduid met een zeer uitgebreide toelichting met links wat ik een goede observatie vond aan Lanfy's posting (en dat zijn zeker niet alle Gazaanse moeders), hetgeen ook nog eens tweemaal expliciet is geschreven. Ten tweede heeft evenmin Lanfy het over ALLE moeders gehad. In de context waarin de uitspraak stond, ging het letterlijk over Hamas en ik neem aan dat Lanfy met "de vrouwen" dan ook verwijst naar de Gazaanse moeders binnen deze groep.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 10 mar 2025 16:36
Peter van Velzen schreef: 10 mar 2025 10:43 Men heeft het recht om het niet met de moderatie eens te zijn maar, niemand komt met een redelijk argument om de bewering te verdedigen dat "DE moeders in Gaza zichzelf zien als martelaar producerende productie machines" .
Dit soort generaliserende discriminatie van een bevolkingsgroep is nu eenmaal niet toegestaan.

Dat een terroristishe organisatie zo denkt is nog geen reden om ook zo te redeneren.
Allereerst heb ik heel precies geduid met een zeer uitgebreide toelichting met links wat ik een goede observatie vond aan Lanfy's posting (en dat zijn zeker niet alle Gazaanse moeders), hetgeen ook nog eens tweemaal expliciet is geschreven. Ten tweede heeft evenmin Lanfy het over ALLE moeders gehad. In de context waarin de uitspraak stond, ging het letterlijk over Hamas en ik neem aan dat Lanfy met "de vrouwen" dan ook verwijst naar de Gazaanse moeders binnen deze groep.
Kennelijk is het nog altijd niet tot je doorgedrongen dat het gaat om het gegeven dat lost and not found yet het had over het gegeven dat Palestijnse vrouwen in de Gazastrook zichzelf zouden zien als producerende machines. Dat zowel jij als lost and not found yet gebruik willen maken van wat ik persoonlijk een walgelijke metafoor vind is natuurlijk aan jullie zelf maar dat jullie menen dat de Palestijnse vrouwen in de Gazastrook mbt zichzelf de zelfde walgelijke metafoor zouden gebruiken gaat m.i. werkelijk alle perken te buiten. Dus nogmaals hou de door jullie gebezigde zgn metafoor voortaan bij jullie zelf en stop met ons vrouwen, waaronder de Palestijnse vrouwen in de Gazastrook, die zelfde, door jullie gebezigde, metafoor in de mond te leggen want zij zouden de door jullie gebezigde m.i. walgelijke metafoor niet gebruiken mbt zichzelf. Duidelijk zo? (dat mag ik toch hopen onderhand, want hoezo mensen met platen voor hun kop, ik zie hier wel een hele dikke plaat #-o )

Ps: wanneer je lost and not found yet dan wilde citeren in het zelfde stuk waar je uit hebt geciteerd dat Palestijnse vrouwen van zichzelf zouden kunnen vinden in wat lost and not found yet vindt schrijft hij ook dat hij vind dat Palestijnse vrouwen n de Gazastrook producerende machines zijn zonder daar de vrouwen verder in te betrekken, had dat dan geciteerd wanneer je het met hem eens bent, dan had e.e.a. bij jezelf gehouden, niet om het één of ander……
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Mus schreef: 10 mar 2025 13:52 Ik begreep van jou dat de vragen die ik vanochtend aan ChaimNimksy en lost and not found yet hier idd off topic zijn, echter ik wil de vragen wel graag beantwoord zien en weet nu eigenlijk niet zo goed hoe of waar ik ze kan plaatsen omdat het ene bericht van (ChaimNimksy ) alleen nog hier te vinden is volgens mij en het bericht van lost and not found yet een reaktie is aan bonjour is waar ik een vraag bij heb en ook alleen in dit topic te vinden is. Heb jij mogelijk een manier waarop ik dit kan oplossen want ondanks mijn creativiteit weet ik het even niet.

Thanks alvast, groet mus
Je vraag past goed in het Israel-oorlog! topic.

Je kunt je vraag daar eenvoudig opnieuw stellen, en geeft daarbij een link naar de post van ChaimNimsky waar je op wil reageren:
Dat is in dit geval: viewtopic.php?p=654952#p654952

(Je kunt zo'n link zelf aanmaken door naar die post te gaan, en dan dat grijze velletje papier aan te klikken in de linker bovenhoek van die bijdrage. Wanneer je dat blokje aanklikt krijg je bovenin exact het internetadres te zien van desbetreffende post: freethinker.nl/forum.....dat eindigt met een getal van zes letters. Kopieer dat als link.)

Op Lost and not found yet én zijn reaktie op wat Bonjour zegt kun je ook reageren via zo'n link.
Of je kunt het doen op de volgende manier: Ga naar dat bericht. Klik het aan alsof je er op wil reageren, en kopieer de gehele tekst. Ga dan naar het Israel-onderwerp, klik op Plaats reaktie en copy paste die tekst daar, en ga het dáár becommentariëren. Voor de duidelijkheid kun je ook dan er nog een link bij geven waar de tekst waarop je reageert oorspronkelijk geplaatst was. Dat is in dit geval: viewtopic.php?p=654969#p654969
Born OK the first time
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 10 mar 2025 17:58
Mus schreef: 10 mar 2025 13:52 Ik begreep van jou dat de vragen die ik vanochtend aan ChaimNimksy en lost and not found yet hier idd off topic zijn, echter ik wil de vragen wel graag beantwoord zien en weet nu eigenlijk niet zo goed hoe of waar ik ze kan plaatsen omdat het ene bericht van (ChaimNimksy ) alleen nog hier te vinden is volgens mij en het bericht van lost and not found yet een reaktie is aan bonjour is waar ik een vraag bij heb en ook alleen in dit topic te vinden is. Heb jij mogelijk een manier waarop ik dit kan oplossen want ondanks mijn creativiteit weet ik het even niet.

Thanks alvast, groet mus

Je vraag past goed in het Israel-oorlog! topic.

Je kunt je vraag daar eenvoudig opnieuw stellen, en geeft daarbij een link naar de post van ChaimNimsky waar je op wil reageren:
Dat is in dit geval: viewtopic.php?p=654952#p654952

(Je kunt zo'n link zelf aanmaken door naar die post te gaan, en dan dat grijze velletje papier aan te klikken in de linker bovenhoek van die bijdrage. Wanneer je dat blokje aanklikt krijg je bovenin exact het internetadres te zien van desbetreffende post: freethinker.nl/forum.....dat eindigt met een getal van zes letters. Kopieer dat als link.)
Oké, thanks, ik wist niet of dat ook mocht vanuit het feedbackforum. Zal er mee aan de slag gaan :)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mus schreef: 10 mar 2025 18:03Oké, thanks, ik wist niet of dat ook mocht vanuit het feedbackforum. Zal er mee aan de slag gaan :)
O wel, goed dat je hier naar vraagt. Ik weet het inmiddels ook niet meer. Misschien moet je het nog maar eens vragen aan de forum admin Peter of het mag. Ik denk dat er inderdaad goede kans is dat moderators het zat zijn om dit nog verder te laten bepraten. Er zijn wellicht al genoeg spaanders om onze oren gevlogen.
Born OK the first time
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 10 mar 2025 18:10
Mus schreef: 10 mar 2025 18:03Oké, thanks, ik wist niet of dat ook mocht vanuit het feedbackforum. Zal er mee aan de slag gaan :)
O wel, goed dat je hier naar vraagt. Ik weet het inmiddels ook niet meer. Misschien moet je het nog maar eens vragen aan de forum admin Peter of het mag. Ik denk dat er inderdaad goede kans is dat velen het zat zijn om dit nog verder te gaan bepraten. Er zijn wellicht al genoeg spaanders om onze oren gevlogen.
Dat er mensen zijn die het onderwerp zat zijn mag wat mij betreft geen reden zijn het dan maar niet meer te bespreken, want het leeft kennelijk en kun je wellicht ook verder niet tegen houden tenzij je het hele onderwerp in de ban zou doen en hopen dat het niet via allerlei omwegen toch zo hier en daar zal op-poppen. Ik ben er zelf een groot voorstander van het dan verder ook bij dat ene topic te houden en de rest van het forum er van te vrijwaren, maar dat ben ik.

Bij deze dan de vraag gesteld aan Peter, want ik twijfel zelf, zeker omdat het stuk waarmee dit feedbacktopic gestart is door ChaimNimsky ook daar verwijderd is geworden, maar mogelijk mag een link wel. We gaan het horen van Peter.

Mocht niet kunnen waar kan ik dan heen is dan de volgende vraag die ik ook aan Peter stel.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 mar 2025 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mus schreef: 10 mar 2025 18:19
Dat er mensen zijn die het onderwerp zat zijn mag wat mij beteft geen reden zijn het dan maar niet meer te bespreken, want het leeft kennelijk. Ik ben er zelf een groot voorstander van het dan verder ook bij dat ene topic te houden en de rest van het forum er van te vrijwaren, maar dat ben ik.

Bij deze dan de vraag gesteld aan Peter, want ik twijfel zelf, zeker omdat het stuk geschreven door ChaimNimsky ook daar verwijderd is geworden, maar mogelijk mag een link wel. We gaan het horen van Peter.

Mocht niet kunnen waar kan ik dan heen is dan de volgende vraag die ik ook aan Peter stel.
Persoonlijk vind ik het nogal naief te denken dat ChaimNimsky of wie dan ook je precieze percentages kan geven. En zou hij al een antwoord geven, dan zal de volgende forummer dat antwoord weer aanvallen. Is het niet zinloos?
Maar je kunt hem altijd per Pb aanschrijven. :)
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 10 mar 2025 17:37Kennelijk is het nog altijd niet tot je doorgedrongen dat het gaat om het gegeven dat lost and not found yet het had over het gegeven dat Palestijnse vrouwen in de Gazastrook zichzelf zouden zien als producerende machines.
Is het je dan nog steeds niet helder dat m'n hele posting en mijn toelichting juist over de boodschap achter deze metafoor gingen?
Dat zowel jij als lost and not found yet gebruik willen maken van wat ik persoonlijk een walgelijke metafoor vind is natuurlijk aan jullie zelf maar dat jullie menen dat de Palestijnse vrouwen in de Gazastrook mbt zichzelf dezelfde walgelijke metafoor zouden gebruiken gaat m.i. werkelijk alle perken te buiten.
Er is niemand die beweert dat de Gazaanse vrouwen deze metafoor gebruiken.
Dus nogmaals hou de door jullie gebezigde zgn metafoor. Ps: wanneer je lost and not found yet dan wilde citeren in het zelfde stuk waar je uit hebt geciteerd dat Palestijnse vrouwen van zichzelf zouden kunnen vinden in wat lost and not found yet vindt schrijft hij ook daadwerkelijk dat hij vind dat Palestijnse vrouwen in de Gazastrook producerende machines vind, had dat dan geciteerd wanneer je het met hem eens bent, dan had e.e.a. bij jezelf gehouden, niet om het één of ander……
Heb ten eerste de metafoor niet gebezigd, en ten tweede - nogmaals - heb ik heel precies geduid met een zeer uitgebreide toelichting met links wat ik een goede observatie vond aan Lanfy's posting (en dat zijn zeker niet alle Gazaanse moeders), hetgeen ook nog eens tweemaal expliciet is geschreven. Ten tweede heeft evenmin Lanfy het over ALLE moeders gehad. In de context waarin de uitspraak stond, ging het letterlijk over Hamas en ik neem aan dat Lanfy met "de vrouwen" dan ook verwijst naar de Gazaanse moeders binnen deze groep.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 10 mar 2025 18:21
Dat er mensen zijn die het onderwerp zat zijn mag wat mij beteft geen reden zijn het dan maar niet meer te bespreken, want met leeft kennelijk. Ik ben er zelf een groot voorstander van het dan verder ook bij dat ene topic te houden en de rest van het forum er van te vrijwaren, maar dat ben ik.

Bij deze dan de vraag gesteld aan Peter, want ik twijfel zelf, zeker omdat het stuk geschreven door ChaimNimsky ook daar verwijderd is geworden, maar mogelijk mag een link wel. We gaan het horen van Peter.

Persoonlijk vind ik het nogal naief te denken dat ChaimNimsky of wie dan ook je precieze percentages kan geven. En zou hij al een antwoord geven, dan zal de volgende forummer dat antwoord weer aanvallen. Is het niet zinloos?
Ik heb het niet over precieze percentages, ik betwijfel echter dat het om een grote groep en/of velen gaat zoals ChaimNimsky ons lijkt te doen willen geloven, vandaar mijn vraag. Hoe komt hij aan die ‘velen’ want kennelijk heeft hij dat idee ergens vandaan gehaald en ik wil graag weten waar dat dan vandaan komt. Wanneer hij daar verder geen antwoord op wenst te geven is natuurlijk aan hem maar dat zegt wel het één en ander en is voor mij reden genoeg hem verder niet al te serieus te nemen mbt zijn aanklacht naar de Palestijnen in de Gazastrook en/of de westbank. Ik denk overigens niet dat hij daar ook maar 1 seconde mee zou zitten waarom zou hij ook? Het gaat mij er alleen maar om dat ik mezelf recht in de spiegel kan blijven aankijken….

Wat ander forummers doen durf ik niks over te zeggen, ik kan alleen voor mezelf spreken. Dus wanneer iemand roept dat het om vele kinderen gaat die dan dus tgt door vele moeders worden aangespoord een martelaar te worden wil ik daar wel graag iets meer bewijs van zien dan enkel wat filmpjes, artikelen die laten zien dat er propaganda de ether in wordt gebracht, dat dat gebeurd is bekend. Echter wie luistert er naar die propaganda en wie laten zich er door beïnvloeden en hoe groot is die groep die op religieuze gronden spreken over martelaarschap wanneer je het over velen hebt zijn legitieme vragen wanneer je ons overspoelt met filmpjes en artikelen, ongeacht hoe anderen dan weer gaan reageren op de evt. antwoorden. Ik noem dat verantwoordelijkheid nemen voor wat je plaatst op dit forum.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Rereformed schreef: 10 mar 2025 18:21
Dat er mensen zijn die het onderwerp zat zijn mag wat mij beteft geen reden zijn het dan maar niet meer te bespreken, want het leeft kennelijk. Ik ben er zelf een groot voorstander van het dan verder ook bij dat ene topic te houden en de rest van het forum er van te vrijwaren, maar dat ben ik.

Maar je kunt hem altijd per Pb aanschrijven. :)
Goed advies.
En mi. ook goed gemotiveerd.
Als Mus toch graag haar gedachten hierover en over de moderatie ervan wil weergeven kan dat hier nog wel.
Graag in het kort, want we zijn er wel overeens dat ieder, die dat wilde, voldoende gelegenheid heeft gehad om te reageren.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Chaim, ik heb gelezen kom er vanavond op terug, eerst zorgen dat er wat eten in mijn maag komt.

Maria, ik heb je gelezen zal straks kort feedback geven mbt tot hoe ik vind dat e.e.a. gemodereerd is. Ik zal er vermoedelijk iets over zeggen in mijn antwoord aan Chaim en anders rechtstreeks in antwoord aan jou.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mus schreef: 10 mar 2025 18:48 Ik heb het niet over precieze percentages, ik betwijfel echter dat het om een grote groep en/of velen gaat zoals ChaimNimsky ons lijkt te doen willen geloven, vandaar mijn vraag. Hoe komt hij aan die ‘velen’ want kennelijk heeft hij dat idee ergens vandaan gehaald en ik wil graag weten waar dat dan vandaan komt. Wanneer hij daar verder geen antwoord op wenst te geven is natuurlijk aan hem maar dat zegt wel het één en ander en is voor mij reden genoeg hem verder niet al te serieus te nemen mbt zijn aanklacht naar de Palestijnen in de Gazastrook en/of de westbank. Ik denk overigens niet dat hij daar ook maar 1 seconde mee zou zitten waarom zou hij ook? Het gaat mij er alleen maar om dat ik mezelf recht in de spiegel kan blijven aankijken….

Wat ander forummers doen durf ik niks over te zeggen, ik kan alleen voor mezelf spreken. Dus wanneer iemand roept dat het om vele kinderen gaat die dan dus tgt door vele moeders worden aangespoord een martelaar te worden wil ik daar wel graag iets meer bewijs van zien dan enkel wat filmpjes, artikelen die laten zien dat er propaganda de ether in wordt gebracht, dat dat gebeurd is bekend. Echter wie luistert er naar die propaganda en wie laten zich er door beïnvloeden en hoe groot is die groep die op religieuze gronden spreken over martelaarschap wanneer je het over velen hebt zijn legitieme vragen wanneer je ons overspoelt met filmpjes en artikelen, ongeacht hoe anderen dan weer gaan reageren op de evt. antwoorden. Ik noem dat verantwoordelijkheid nemen voor wat je plaatst op dit forum.
Ik zie dat je al gereageerd hebt.
Goed geformuleerd.
Het volplempen van FT met wat hoogstwaarschijnlijk alleen HAMAS TV propaganda is, is me al lang een doorn in het oog.
Dat vaak anderen zo worden beïnvloed, dat zij vanwege emotionele redenen en door foutief interpreteren, dit alleen maar erger maken met hun suggesties en ongelukkige formuleringen, mag best benoemd en hopelijk voorkomen worden in de toekomst.

Lang hierover doorgaan, als je geen bevredigend antwoord krijgt, is denk ik weinig zinvol.
Het maakt je wel extra waakzaam voor volgende postings, die een zwaar overdreven beeld geven van wat er gaande is.
In hoeverre kun je ze zien als objectief of als eenzijdige propaganda.
Je hebt daar een scherp oog voor.

Edit:
Onze berichten overlapten elkaar.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
ChaimNimsky
Superposter

Maria schreef: 10 mar 2025 19:06 Het volplempen van FT met wat hoogstwaarschijnlijk alleen HAMAS TV propaganda is, is me al lang een doorn in het oog.
Dat vaak anderen zo worden beïnvloed, dat zij vanwege emotionele redenen en door foutief interpreteren, dit alleen maar erger maken met hun suggesties en ongelukkige formuleringen, mag best benoemd en hopelijk voorkomen worden in de toekomst.

Lang hierover doorgaan, als je geen bevredigend antwoord krijgt, is denk ik weinig zinvol.
Het maakt je wel extra waakzaam voor volgende postings, die een zwaar overdreven beeld geven van wat er gaande is.
In hoeverre kun je ze zien als objectief of als eenzijdige propaganda.
Je hebt daar een scherp oog voor.

Edit:
Onze berichten overlapten elkaar.
Zou je kunnen zeggen waarom Lanfy en ik een waarschuwing hebben gekregen? Er lijkt mij geen overtreding te zijn begaan (vooropgesteld dat het een metafoor betrof en er niet ALLE Gazaanse moeders mee werd bedoeld), terwijl het tonen van Hamas-propaganda juist functioneel was aangaande de kijk van Gazanen op het martelaarschap en het vaak helemaal geen Hamas-propaganda betrof, maar ook andere TV zenders.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 10 mar 2025 18:33 Is het je dan nog steeds niet helder dat m'n hele posting en mijn toelichting juist over de boodschap achter deze metafoor gingen?
Dat is me wel duidelijk. Wat ik zeg is dat ik de metafoor onsmakelijk vind. Het gaat namelijk over vrouwen die kinderen krijgen en niet over machines die kinderen produceren.
Er is niemand die beweert dat de Gazaanse vrouwen deze metafoor gebruiken.
Nou Chaim, dan raad ik je aan nog eens de quote vanuit wat lost and not found yet geschreven heeft en jij na aanleiding daarvan je stuk hebt geschreven na te lezen want daar staat toch echt heel duidelijk dat Palestijnse vrouwen uit de Gazastrook zichzelf zien als producerende machines, je kan er onmogelijk overheen lezen.
Heb ten eerste de metafoor niet gebezigd, en ten tweede - nogmaals - heb ik heel precies geduid met een zeer uitgebreide toelichting met links wat ik een goede observatie vond aan Lanfy's posting (en dat zijn zeker niet alle Gazaanse moeders), hetgeen ook nog eens tweemaal expliciet is geschreven. Ten tweede heeft evenmin Lanfy het over ALLE moeders gehad. In de context waarin de uitspraak stond, ging het letterlijk over Hamas en ik neem aan dat Lanfy met "de vrouwen" dan ook verwijst naar de Gazaanse moeders binnen deze groep.
Door aan te geven je het een goede observatie vond van lost and not found yet dat Palestijnse vrouwen in de Gazastrook zichzelf zien als producerende machines heb je expliciet aangeven dat je achter die uitspraak stond of staat, dus je had deze uitspraak net zo goed zelf hardop hebben kunnen uitspreken, maakt voor mij geen verschil. Verder had lost and not found yet het over ‘ moeders’ uit de Gazastrook dan kan je net zo goed zeggen dat het over alle moeders uit de Gazastrook gaat, en nee er werd geen verbinding gemaakt met moeders die aanhangers zouden zijn van Hamas waarbij ook nog eens niet duidelijk werd dat het in dat geval mogelijk ook nog eens alleen over die vrouwen gaat die als gevolg hun geloof hun kinderen zouden willen stimuleren hun leven te geven als martelaar en hoe groot zou die groep dan zijn?
Gesloten