Mus schreef: ↑10 mar 2025 18:48
Ik heb het niet over precieze percentages, ik betwijfel echter dat het om een grote groep en/of velen gaat zoals ChaimNimsky ons lijkt te doen willen geloven, vandaar mijn vraag. Hoe komt hij aan die ‘velen’ want kennelijk heeft hij dat idee ergens vandaan gehaald en ik wil graag weten waar dat dan vandaan komt. Wanneer hij daar verder geen antwoord op wenst te geven is natuurlijk aan hem maar dat zegt wel het één en ander en is voor mij reden genoeg hem verder niet al te serieus te nemen mbt zijn aanklacht naar de Palestijnen in de Gazastrook en/of de westbank. Ik denk overigens niet dat hij daar ook maar 1 seconde mee zou zitten waarom zou hij ook? Het gaat mij er alleen maar om dat ik mezelf recht in de spiegel kan blijven aankijken….
Wat ander forummers doen durf ik niks over te zeggen, ik kan alleen voor mezelf spreken. Dus wanneer iemand roept dat het om vele kinderen gaat die dan dus tgt door vele moeders worden aangespoord een martelaar te worden wil ik daar wel graag iets meer bewijs van zien dan enkel wat filmpjes, artikelen die laten zien dat er propaganda de ether in wordt gebracht, dat dat gebeurd is bekend. Echter wie luistert er naar die propaganda en wie laten zich er door beïnvloeden en hoe groot is die groep die op religieuze gronden spreken over martelaarschap wanneer je het over velen hebt zijn legitieme vragen wanneer je ons overspoelt met filmpjes en artikelen, ongeacht hoe anderen dan weer gaan reageren op de evt. antwoorden. Ik noem dat verantwoordelijkheid nemen voor wat je plaatst op dit forum.
Ik zie dat je al gereageerd hebt.
Goed geformuleerd.
Het volplempen van FT met wat hoogstwaarschijnlijk alleen HAMAS TV propaganda is, is me al lang een doorn in het oog.
Dat vaak anderen zo worden beïnvloed, dat zij vanwege emotionele redenen en door foutief interpreteren, dit alleen maar erger maken met hun suggesties en ongelukkige formuleringen, mag best benoemd en hopelijk voorkomen worden in de toekomst.
Lang hierover doorgaan, als je geen bevredigend antwoord krijgt, is denk ik weinig zinvol.
Het maakt je wel extra waakzaam voor volgende postings, die een zwaar overdreven beeld geven van wat er gaande is.
In hoeverre kun je ze zien als objectief of als eenzijdige propaganda.
Je hebt daar een scherp oog voor.
Edit:
Onze berichten overlapten elkaar.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.