CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mullog schreef: 05 mar 2025 09:46
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 05 mar 2025 09:00
Bonjour schreef: 05 mar 2025 07:33 Verder is een voorstel eens een dag me te vasten geen oproep moslim te worden, maar om je eens in te leven wat de ander meemaakt.
Het is echter niet iets van de werkgever om dit aan mensen min of meer op te leggen.
Ook kan dit leiden tot een domino effect.
Er werd toch niks opgelegd. Als je er zo tegenaan kijkt mag er al niemand meer zeggen dat het misschien een goed idee is om eens op de fiets naar het werk te komen.
Het klopt dat er geen dienst order is geweest.
Maar ik zou me toch onder druk gezet voelen om dan zogenaamd vrijwillig met de Ramadan mee te doen.

Als men dat niet doet kan men immers te horen krijgen dat men niet meer in het team past.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

het cak wil mensen en medewerkers verbinden en wat zien ze op feethinker?

terrorisme, aanslagen, dwang, druk, islamisering, ...
allemaal uitingen van irrationele angst
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 05 mar 2025 11:30 het cak wil mensen en medewerkers verbinden en wat zien ze op feethinker?
Maar het lijkt dat toch op een eenzijdige manier te doen. Er wordt aan niet-moslims gevraagd om zich in te leven in de moslim. Waarbij er op geen enkele manier rekening gehouden wordt met de eventuele gevoeligheden die bij de niet moslim zouden kunnen leven.

Het doet mij denken aan een periode waarin bepaalde scholen in Vlaanderen Halal voedsel opdienden vanuit de optie dat niet moslims ook halal voedsel konden eten.

Ik wil het nog wel eens zien dat aan moslims gevraagd zou worden om zich in te leven in niet-moslims door bv eens een glas alcohol te drinken op iets dergelijk.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

axxyanus schreef: 05 mar 2025 19:06 Ik wil het nog wel eens zien dat aan moslims gevraagd zou worden om zich in te leven in niet-moslims door bv eens een glas alcohol te drinken op iets dergelijk.
Maar dan vraag je van hem een overtreding tegen zijn geloof te doen, terwijl een niet-moslim die halal heet geen regel overtreedt. Tenzij iemand zo principieel is en zich op alle fronten wil distantiëren van religieuze taferelen. (Dat zou ik wel willen, maar dat is best lastig)
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Bonjour schreef: 05 mar 2025 19:16
axxyanus schreef: 05 mar 2025 19:06 Ik wil het nog wel eens zien dat aan moslims gevraagd zou worden om zich in te leven in niet-moslims door bv eens een glas alcohol te drinken op iets dergelijk.
Maar dan vraag je van hem een overtreding tegen zijn geloof te doen, terwijl een niet-moslim die halal heet geen regel overtreedt.
Hoe weet jij dat? Hoe weet jij dat er niemand tussen die niet-moslims is, voor wie de voedingsregels, verbonden met Halal, tegen zijn waarden/regels ingaan.

Dit is het probleem met niet-moslims onder één noemer te plaatsen. Natuurlijk zijn er geen regels verbonden aan het niet-moslim zijn. Dat betekent nog niet dat er geen regels voor specifieke personen kunnne zijn voor wie Halal voedsel een probleem is.

En met die uitspraak leg je ook dadelijk het probleem bloot met dit soort zaken. Er wordt steeds aan de toleranten gevraagd om zich in te leven in de minder toleranten.
Bonjour schreef: 05 mar 2025 19:16 Tenzij iemand zo principieel is en zich op alle fronten wil distantiëren van religieuze taferelen. (Dat zou ik wel willen, maar dat is best lastig)
Ja dat is best lastig, reden te meer dat je op dat vlak niet nog eens extra onder druk wordt gezet.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

axxyanus schreef: 05 mar 2025 19:06
appelfflap schreef: 05 mar 2025 11:30 het cak wil mensen en medewerkers verbinden en wat zien ze op feethinker?
Maar het lijkt dat toch op een eenzijdige manier te doen. . Waarbij er op geen enkele manier rekening gehouden wordt met de eventuele gevoeligheden die bij d die bij de niet moslim zouden kunnen leven.
https://nos.nl/artikel/2557660-na-haags ... dens-iftar
Het plan ontstond om medewerkers tijdens de vastenmaand ramadan na zonsondergang een maaltijd aan te bieden, de iftar genoemd.
zie jij dwang, zie jij druk?
het feit dat er een maaltijd na zonsondergang wordt aangeboden gaat al te ver voor sommige niet moslims? voor sommige niet-moslims op dit forum zeer zeker
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Maar dan vraag je van hem een overtreding tegen zijn geloof te doen, terwijl een niet-moslim die halal heet geen regel overtreedt. Tenzij iemand zo principieel is en zich op alle fronten wil distantiëren van religieuze taferelen. (Dat zou ik wel willen, maar dat is best lastig)
Met andere woorden: religieuze regels gaan boven eigen waarden.
De inleving moet komen van degenen die zichzelf geen religieuze regels hebben opgelegd, zoals atheisten.
Waarom moet dat in een seculiere samenleving zo zijn ?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Kennelijk heb jij geen probleem met het onverdoofd slachten van dieren,
maar heel veel niet-moslims wel hoor!

---------------

appelfflap schreef: 05 mar 2025 20:09:scissors:
het feit dat er een maaltijd na zonsondergang wordt aangeboden gaat al te ver voor sommige niet moslims? voor sommige niet-moslims op dit forum zeer zeker
Kennelijk heb jij geen probleem met het onverdoofd slachten van dieren,
maar heel veel niet-moslims wel hoor!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Ik zal een ander voorstel doen. Ik wil nog eens zien dat aan moslims gevraagd wordt om tolerant te zijn t.o.v. mensen in hun gemeenschap die niet aan de Ramadan willen mee doen.

Mijn vrouw heeft elke ramadan wel een incident van leerlingen die door broers, zusters, neven of nichten op school in het oog gehouden worden. Voor veel "moslims" is de Ramadan geen keuze. Hoe denk je dat dat soort "moslims" zich voelt bij de vraag van het CAK om zich in te leven bij zij die de Ramadan volgen terwijl het geen enkel oog heeft voor de immense druk waaronder mensen gezet worden om toch mee te doen, ook al hebben ze daar geen zin in. Waar is het inlevingsvermogen voor de afvalligen?
appelfflap
Banned

axxyanus schreef: 05 mar 2025 22:01 Ik zal een ander voorstel doen. Ik wil nog eens zien dat aan moslims gevraagd wordt om tolerant te zijn t.o.v. mensen in hun gemeenschap die niet aan de Ramadan willen mee doen.
en als ik nu zeg dat dit voor sommige moslims volstrekt geen probleem zal zijn?
Mijn vrouw heeft elke ramadan wel een incident van leerlingen die door broers, zusters, neven of nichten op school in het oog gehouden worden. Voor veel "moslims" is de Ramadan geen keuze. Hoe denk je dat dat soort "moslims" zich voelt bij de vraag van het CAK om zich in te leven bij zij die de Ramadan volgen terwijl het geen enkel oog heeft voor de immense druk waaronder mensen gezet worden om toch mee te doen, ook al hebben ze daar geen zin in. Waar is het inlevingsvermogen voor de afvalligen?
gaat dit dan niet op voor elk religieus feest dat het cak organiseert? denk aan dingen als de kerstviering
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Bonjour schreef:
Dus er zijn een stel islamofoben aan die van een mug een olifant hebben gemaakt. Homotherapie staan we wel toe om de christenen maar niet voor het hoofd te stoten, maar een ruimte voor de moslims om te bidden gaat te ver. Dit land zakt weg in discriminatie.
Wat probeer je te zeggen? Enig idee hoe radicale moslims denken over homoseksuelen? Zowel mannelijk als vrouwelijk? En dat vind jij wel oke? Of wou je met droge ogen beweren dat homo’s en lesbiennes welkom zijn in de islamitische wereld?

Ps, ik vraag dit voor een lesbische vriendin!

Ps2, dus geen discriminatie van moslims ten opzichte van homo’s en lesbiennes?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 05 mar 2025 23:21 Wat probeer je te zeggen? Enig idee hoe radicale moslims denken over homoseksuelen? Zowel mannelijk als vrouwelijk? En dat vind jij wel oke? Of wou je met droge ogen beweren dat homo’s en lesbiennes welkom zijn in de islamitische wereld?

Je probeert volledig offtopic te gaan en haalt er van alles bij wat niets, maar dan ook niets met het CAK te maken heeft.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 05 mar 2025 22:17
axxyanus schreef: 05 mar 2025 22:01 Ik zal een ander voorstel doen. Ik wil nog eens zien dat aan moslims gevraagd wordt om tolerant te zijn t.o.v. mensen in hun gemeenschap die niet aan de Ramadan willen mee doen.
en als ik nu zeg dat dit voor sommige moslims volstrekt geen probleem zal zijn?
Dan mis je het punt. Het gaat niet om wie wat kan opbrengen. Het gaat erom wat aan wie gevraagd wordt.
appelfflap schreef: 05 mar 2025 22:17
axxyanus schreef: 05 mar 2025 22:01 Mijn vrouw heeft elke ramadan wel een incident van leerlingen die door broers, zusters, neven of nichten op school in het oog gehouden worden. Voor veel "moslims" is de Ramadan geen keuze. Hoe denk je dat dat soort "moslims" zich voelt bij de vraag van het CAK om zich in te leven bij zij die de Ramadan volgen terwijl het geen enkel oog heeft voor de immense druk waaronder mensen gezet worden om toch mee te doen, ook al hebben ze daar geen zin in. Waar is het inlevingsvermogen voor de afvalligen?
gaat dit dan niet op voor elk religieus feest dat het cak organiseert? denk aan dingen als de kerstviering
Inderdaad, ik ben tegen dit soort initiatieven waar men als werknemer, (ligt) onder druk gezet wordt om aan vieringen deel te nemen waaraan men geen boodschap heeft.
appelfflap
Banned

Bonjour schreef: 06 mar 2025 08:02
lost and not found yet! schreef: 05 mar 2025 23:21 Wat probeer je te zeggen? Enig idee hoe radicale moslims denken over homoseksuelen? Zowel mannelijk als vrouwelijk? En dat vind jij wel oke? Of wou je met droge ogen beweren dat homo’s en lesbiennes welkom zijn in de islamitische wereld?

Je probeert volledig offtopic te gaan en haalt er van alles bij wat niets, maar dan ook niets met het CAK te maken heeft.
zoal altijd de bekende veralgemeningen en generaliseringen
voor hem bestaan er enkele fundamentalistische moslims

hierennu zit op hetzelve spoor. wie voor verbinding tussen mensen is moet uiteraard voor onverdoofd slachten zijn
Axyanus is tegne dit aanbod omdat hij meent dat mensen massaal onder druk gezet worden.
en nog steeds waren we 3 berichten na de openingspost bij aanslagen, terrorisme, ...

allemaal omdat een overheidsdienst een mooi aanbod heeft voor sommige van haar medewerkers, waarbij het idee van een gzcheiden gebedsruimte goedbedoeld was maar uiteraard niet verstandig (daarom werd dit idee al ingetrokken)

maar wel dwepen met tolerantie en daarom dat een overheidsdienst zoiets zeker niet mag doen

ax
er wordt aan niemand iets gevraagd. Neemt niemand deel aan die iftar dan zal het cak dit wel merken en zij conclusie trekken. je mag neen zeggen hé

of blijf liever je hangen in bangmakerij?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 06 mar 2025 09:13 hierennu zit op hetzelve spoor. wie voor verbinding tussen mensen is moet uiteraard voor onverdoofd slachten zijn
Axyanus is tegne dit aanbod omdat hij meent dat mensen massaal onder druk gezet worden.
Kijk eens, tijdens de Ramadan, worden moslims regelmatig op T.V. gevraagd of ze meedoen aan de Ramadan. Ik heb daar nog nooit een moslim "neen" op weten antwoorden.

Als er geen substantiële druk was, dan had al lang iemand daar op geantwoord dat ze daar niet aan meededen.
appelfflap schreef: 06 mar 2025 09:13 allemaal omdat een overheidsdienst een mooi aanbod heeft voor sommige van haar medewerkers, waarbij het idee van een gzcheiden gebedsruimte goedbedoeld was maar uiteraard niet verstandig (daarom werd dit idee al ingetrokken)

maar wel dwepen met tolerantie en daarom dat een overheidsdienst zoiets zeker niet mag doen.
Een overheid moet iedereen op de zelfde manier behandelen. Ik heb geen weet van dergelijk initiatieven tijdens joodse vieringen of vieringen van andere religies. Op welke manier is het tolerant om er specifiek de moslims uit te kiezen voor een dergelijk initiatieef en andere religies te negeren?
appelfflap schreef: 06 mar 2025 09:13
ax er wordt aan niemand iets gevraagd. Neemt niemand deel aan die iftar dan zal het cak dit wel merken en zij conclusie trekken. je mag neen zeggen hé

of blijf liever je hangen in bangmakerij?
Wat mijn vrouw ziet gebeuren in haar school is geen bangmakerij. Dat is realiteit.
Plaats reactie