Haha. Je doet zo weinig mee, maar telkens wanneer je het doet weet je mijn dag goed te maken! Je geeft me een smile en ik voel nog wat energie van lang geleden terugkomen. Maar ja, zulke apologeten zijn er toch niet meer?alpha Scorpii schreef: ↑12 nov 2024 12:32 Freethinker is wat mij betreft vooral zinvol op het gebied van religiekritiek. Op dat gebied kent zij haar gelijke niet in het Nederlandse taalgebied. De onderwerpen over de huidige politiek geven hooguit een aardig inkijkje in de denkwereld van sommige forummers. Waar het de Israël topics betreft is meteen duidelijk dat deelnemen aan de discussie zinloos is. Daarvoor zijn de standpunten teveel gekleurd door emotie.
Het wachten is wat mij betreft tot er weer eens een apologeet een boek uitbrengt dat Rereformed het fileren waard vindt. Maar het lijkt momenteel vrij rustig in creationisten- en apologetenland.
Wijs! En zo waar!Zo kunnen we bijvoorbeeld nu, 80 jaar na dato een redelijke discussie voeren, op basis van argumenten, over de vraag of het bombardement op Dresden een oorlogsmisdaad was. Dat was het wat mij betreft. Een zinloze oorlogsmisdaad ook nog. Maar ik denk dat ik, wonende in bezet NL in 40-45, van mening zou zijn geweest dat de bewoners elke bom dubbel en dwars verdienden.
Als ik nog eens met ChaimNimsky praat zal ik hem zeggen hoe ik hem altijd zo bewonderd heb, maar hoe ik nu zie hoe zijn innerlijk volledig ontspoort nu het oorlog is.
Maar tezelfdertijd weet ik ook dat wanneer Rusland mijn land Finland aanvalt ik zal reageren alsof ik een kopie van hem ben. Wanneer Rusland het in het hoofd haalt Finland aan te vallen mogen van mij alle bommen die er zijn op Petersburg gericht worden en de stad met de grond gelijk gemaakt worden.
Menszijn is altijd in gebrokenheid leven.
Ach, dit voelt zo aan als afscheid nemen. Ik rek het uit tot het oneindige om het zoveel mogelijk zonder pijn te doen, maar het stevent onafwendbaar af op het einde.